خانه اخبار ۸ عاملی که تعیین‌کننده‌ی قیمت لنزهای چشمی هستند

۸ عاملی که تعیین‌کننده‌ی قیمت لنزهای چشمی هستند

نویسنده تیم لوناتو
قیمت لنز

امروزه، افراد به دنبال زیبایی، مد و سلامتی هستند و برای رسیدن به ایده‌آل مورد نظر خود، حاضرند هزینه نیز بپردازند.یکی از زمینه‌سازهای زیبایی و سلامتی، لنزها هستند که بصورت رنگی و رنگی طبی در بازار به فروش می‌رسند. یکی از رایج ترین سوالاتی که مردم هنگام خرید لنزها می‌پرسند این است: «قیمت لنز چقدر است؟» به نظر می رسد یک سوال ساده اما با پاسخی بسیار پیچیده است. معمولا پاسخ به این سوال با این جمله شروع می‌شود: "خب، این بستگی دارد ..."

تلاش برای توصیف قیمت لنز مانند تلاش برای توصیف عوامل موثر بر  هزینه یک جفت کفش است. قیمت یک جفت کفش به کیفیت مواد بستگی دارد، چه مدت می‌توان استفاده کرد، اعتبار سازنده / طراح، چگونگی استفاده از آنها و جایی که آنها را خریداری می کنید.

فاکتور های موثر بر قیمت لنز رنگی

از آنجا که عوامل بسیاری برقیمت لنز رنگی تاثیر می‌گذارند و قیمت‌ها اغلب تغییر می‌کنند، توصیف دقیق قیمت لنز دشوار است

1) تاثیر آستیگماتیسم در قیمت لنز

لنزهایی که آستیگماتیسم را درمان می‌کنند هزینه بیشتری نسبت به لنزهایی درمان کننده‌ی نزدیک بینی یا دوربینی دارند. لنزهای آستیگماتیسم، به نام لنز مغناطیسی نیز معروف هستند. اغلب لنزهای مغناطیسی هر دو هفته تعویض می‌شوند. و با این ویژگی می‌توان یک برآورد سالانه از قیمت لنز رنگی و طبی رنگی مغناطیسی بدست آورد. در برخی موارد، پزشکان چشم توصیه می کنند تعویض این نوع از لنزها می‎‌تواند کمتر باشد،که این امر سبب کاهش هزینه می‌شود.

2) تاثیر لنزهای رنگی در قیمت لنز

برخی از لنزها، کاربرد زیبایی دارند و رنگ چشم را تغییر می دهند.این لنزها، گرانتر از لنزهای معادل هستند که رنگ چشم شما را تغییر نمی دهند و طبی هستند.و این به شاید به دلیل قرار گرفتن در زمره‌ی محصولات زیبایی باشد مانند لنز رنگی سونوتیکا که در اینجا می‌توانید رنج و طیف رنگی آن را ببینید

3) تاثیر پیر چشمی در قیمت لنز

کسانی که به پیر چشمی دچار هستند و بعد از حدود 40 سالگی، چشم‌شان برخی از توانایی های خود را برای تمرکز از دست می دهد، نیاز دارند از لنز دو عدسی استفاده کنند. که دکتر معمولا بررای این افراد لنز دو عدسی یک‌بار مصرف تجویز می‎کند که باید هر دو هفته یک بار لنز خود را تعویض کنند. که به این طریق باز می‌توان با توجه وبه نوع و قیمت لنز خریداری شده، هزینه تقریبی سالانه را تخمین زد

4) تاثیر زمان بندی تعویض، در قیمت لنز

لنزهای نرم و یکبار مصرف محبوب ترین لنزهای تجویز شده در بازار هستند. اکثر آنها طراحی شده اند تا هر روز، هر دو هفته یا هر ماه جایگزین شوند. لنزهای روزانه یکبار مصرف از آنجایی که هرگز نیازی به تمیز کردن ندارند ایمن تر و راحت تر هستند . شما هر روزتان را با یک لنز تازه و تمیز شروع می کنید. آنها کمی گرانتر از لنزهای دو بار یا یک ماهه می‌باشند. مانند برند سلوکو که در زمانبندی‌های مختلفدر بازار وجود دارد، که در رنج قیمت 100 هزار تومان تا 400 هزار تومان قرار دارد.

5) تاثیر سفارشی بودن لنز در قیمت لنز

برخی از بیماری‌های چشمی وجود دارد که برای درمان آن لازم است، برای هر بیمار لنز سفارشی مخصوص آن بیمار ساخته شود و  این دربرگیرنده هزینه بالاست. بخصوص اگر مجبور باشد به صورت ماهانه یا فصلی آن را تعویض کند.

6) تاثیر مواد سازنده در قیمت لنز

لنزها از مواد مختلف ساخته می‌شوند. اکثر لنزهای یکبار مصرف نرم جدید در بازار از انواع مختلف مواد مانند "سیلیکون هیدروژل" ساخته شده اند. که برای انتقال بهتر اکسیژن یا "تنفس" موثرتر هستند و سلامت چشم و آسایش را بهبود می بخشند.
برخی از موادسازنده برندهای لنز، برای افرادی که چشم های خشک دارند،بهتر  دیگر برندها هستند. اکثر لنز های جدیدتر، سالم تر و راحت تر از لنز طراحی قدیمی تر هستند.و طبعا قیمت آنها بیشتر هم است.

7) تاثیر محل خرید در قیمت لنز

هنگامی که دکتر شما یک نسخه برای خرید لنز به شما تجویز می‌کند، شما می‌توانید از محل‌های مختلفی آن را تهیه کنید. هزینه لنزها با توجه به مکان خرید ممکن است متفاوت باشد.درواقع قیمت‌ها در خرید آنلاین از سایت با داورخانه و فروشگاه ممکن است متفاوت باشد.

8) تاثیر تخفیفدر قیمت لنز

برخی از تولیدکنندگان لنز، برای برخی از لنزها با توجه به تعداد تولید آنها، زمان‌بندی تعویض‌شان و  در دسترس بودن آنها در طول سال، تخفیف در نظر می‌گیرند.

مقایسه هزینه لنز با هزینه جراحی لیزر و هزینه عینک

با توجه به هزینه کلی جراحی لیزیک در دنیا واضح است که هزینه لنز ارزان‌تر از هزینه جراحی است. سرانگشتی اگر بخواهیم حساب کنیم هزینه جراحی چیزی حدود 10 برابر هزینه لنز است.

اما این امر همیشگی نیست، پیش بینی شده است که حدود 10 سال آینده جراحی لیزیک (اگر نیاز به جراحی مجدد نباشو و دیگر از عینک استفاده نکنیم) از لنز ارزان‌تر خواهد بود.

و در مورد مقایسه لنز با عینک باید بگویم که عینک به صرفه‌تر است. با توجه به ویژگی‌هایی مانند یک بار مصرف بودن، فصلی و سالانه بودن، که لنز در بر دارد، لنز گران‌تر است. زیرا کسانی که از عینک استفاده می‌کنند دیگر نیاز نیست سالانه یا بصورت فصلی عینک خود را تعویض کنند.

توجه داشته باشید

برای صرفه‌جویی در  هزینه و قیمت لنز، لنز خود را تمیز و ضد عفونی کنید. اگر روزانه از آن استفاده می‌کنید پس از هر بار مصرف آنها را پاک و  ضد عفونی کنید، با این مراقبت‌ها انتظار می رود هزینه های سالانه خود را برای لنز را کاهش دهید

عوامل زیادی می توانند هزینه لنزهای را تحت تاثیر قرار دهند. خبر خوب این است که لنزها به طور کلی مقرون به صرفه هستند. تقریبا هر کسی که بخواهد می‌تواند از آن استفاده کند چراکه لنزها  راحتی بیشتری را فراهم می کنند.

Related Articles

کامنت بگذارید