خانه اخبار آیا از لنز بنفش می‌توان برای چشم قهوه‌ای استفاده کرد؟

آیا از لنز بنفش می‌توان برای چشم قهوه‌ای استفاده کرد؟

نویسنده تیم لوناتو
لنز بنفش

لنز بنفش مناسب چه کسانی است؟

لنز بنفش یا همان لنز ارغوانی را اگر از میان لنزهای مات انتخاب کنید، بنفشی آن به خوبی روی چشم‌های قهوه‌ای دیده خواهد شد.

به طور کلی، لنزهای خانواده بنفش (یاسی / ارغوانی) برای کسانی مناسب است که موهای مشکی دارند.

لنزهای رنگی مات بهترین گزینه برای افراد با چشم‌های تیره است. اگر چشمان قهوه ای یا مشکی دارید، بهتر است برای ایجاد تفاوت در چهره خود از رنگ‌هایی همچون بنفش، آبی یا سبز استفاده کنید.

لنز ارغوانی

راهنمای انتخاب لنز «بنفش» بر اساس رنگ پوست

افرادی که تن پوست آن ها سرد است می‌توانند تمامی لنزهای رنگ سرد مثل: لنز آبی، لنز آبی یخی، لنز «سبز»، لنز آبی اقیانوسی، لنز آبی آسمانی، لنز بنفش، لنز طوسی آبی، لنز طوسی سبز را انتخاب کنند.

اما افرادی که تن پوست آن ها گرم است و موهایشان بلوند زرد، قهوه‌ای طلایی یا از خانواده قهوه‌ای‌ست بهتر است از لنزهایی به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، عسلی، فندقی و سبز استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: انتخاب رنگ لنز بر اساس رنگ موها؛ چگونه بهترین لنز رنگی را بخریم؟

راهنمای انتخاب لنز بنفش/ارغوانی بر اساس رنگ مو

  • موهای بلوند: یکی از لنزهای رنگی مناسب برای موهای بلوند، لنز ارغوانی / بنفش است. این رنگ به خاطر اینکه کمی عجیب و غیرطبیعی است، حالت رازآلود جذابی به صورت شما می‌بخشد و برای مناسب‌های خاص انتخاب بسیار به‌جایی است.
  • موهای مشکی: رنگ موی مشکی را هم می‌توان با هر رنگ چشمی ست کرد. اما فریبنده‌ترین رنگ لنز برای موی مشکی، لنز ارغوانی(بنفش) است. این دو رنگ در کنار هم باعث می‌شود تا شما بسیار جذاب و خاص به نظر برسید.

راهنمای انتخاب لنز «بنفش» بر اساس رنگ چشم

  • چشم عسلی:
  • چشم قهوه‌ای:
  • چشم مشکی: اگر دوست دارید تغییر مشخصی در چهره خود ایجاد کنید می‌توانید از لنزهای بنفش استفاده کنید.
  • چشم آبی:
  • چشم سبز:

ترفندهای انتخاب لنزهای رنگی طبیعی

توجه داشته باشید که اگر مردمک چشمتان بزرگ است باید از لنز هایی استفاده کنید که قطرشان بیشتر از ۱۴ میلی متر است.

برای این گونه چشم هایی که قطر مردمک شان زیاد است لنز هایی با قطر کمتر از ۱۴ میلی متر کوچک بوده و لنز چشم را پوشش نمی دهد در نتیجه رنگ چشم شما از زیر لنز رنگی مشخص بوده و روی چشمتان طبیعی به نظر نمی رسد.

اگر می خواهید که لنز بر روی چشمان شما طبیعی به نظر بیاید می توانید از لنز های دور مشکی استفاده کنید.

بهترین لنز بنفش باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

وقتی می‌خواهید با کمک لنزهای بنفش یا ارغوانی، تغییراتی در چهره و ظاهر خود ایجاد کنید، باید حتما به سلامتی قرنیه چشم هم توجه داشته باشید. چطور می‌توان این کار را کرد؟ با خرید یک لنز مناسب.

از ویژگی‌های یک لنز خوب و مناسب این است که اجازه دهد اکسیژن به طور کامل به قرنیه چشم برسد‌. در عین حال، از ورود اشعه‌های مضر UV هم به چشم پیشگیری کند.

وقتی به خرید لنز رنگی فکر می‌کنید، حتما فاکتورهایی همچون میزان رطوبت‌رسانی لنز را هم مدنظر قرار دهید. تا هنگام استفاده از آنها، چشم‌ها دچار خشکی نشوند.

سایز قسمت رنگی لنز نیز بسیار مهم است. اگر سایز لنز متناسب قرنیه شما نباشد، یعنی تنگ یا بزرگ‌تر باشد، از حالت عادی خارج می‌شود و طبیعی به نظر نخواهد رسید.

لنزهای مات، بر خلاف لنزهای نیمه‌رنگی که تغییر کمی در رنگ اصلی چشم شما به وجود می آورند، به طور کامل رنگ چشم را عوض می‌کنند. این لنزها ناحیه شفافی در وسط خود دارند. اگر این روزنه که در مرکز لنز قرار دارد کاملا بر مردمک چشم شما منطبق نباشد لنز روی چشم شما طبیعی دیده نخواهد شد.

بیشتر بخوانید: با ۹ تا از بهترین برندهای لنز رنگی در جهان آشنا شوید

معرفی انواع لنز رنگی

امروزه انواع لنز رنگی در طرح ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در بازار موجودند که قادر هستند رنگ چشمان شما را تغییر دهند.

انواع لنز رنگی به صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • لنزهای تقویت‌کننده رنگ چشم: این نوع از لنزها به منظور تقویت رنگ چشم ساخته شده‌اند و رنگ چشم را تماما تغییر نمی‌دهند. در واقع این لنزها رنگ چشمان خودتان را زیباتر جلوه می‌دهند و تغییر زیادی در رنگ چشمانتان نخواهند داشت. این لنزها بیشتر از همه برای افرادی مناسب است که چشمان روشن‌تری دارند در حالیکه با چشمانی کمی تیره تر از چشمان خودشان ممکن است جذاب‌تر به نظر برسند.
  • لنزهای رنگی خاص: این لنزها معمولا با هدف خاص ساخته می‌شوند تا به چهره‌ی شما نیز دیدی خاص ببخشند. برای مثال این گونه لنزها گزینه‌ی مناسبی برای هالووین و یا دیگر مراسمات خاص می‌تواند باشد.
  • لنزهای رنگی راحت (handling tint): این گونه لنزها رنگ چشمان شما را تغییر و یا بهبود نمی‌دهند. این رنگ‌ها صرفا رنگی در بدنه‌ی خود دارند تا بتوان بهتر آن‌ها را در پک لنز تشخیص داد و راحت تر از آن‌ها استفاده کرد.

فرق لنزهای دور دار و بدون دور چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت لنز دور دار و بدون دور این است که لنزهای دور دار (Circle) قطر بزرگ‌تر از لنزهای معمولی دارند و یک نوار مشکی دورتادور لنز را پوشانده است. بیشتر بودن قطر و وجود نوار مشکی باعث می‌شود تا چشم فرد بزرگ‌تر و درشت‌تر از حالت عادی دیده شود.

قطر لنزهای معمولی عموما 14.00 یا 14.2 میلی‌متر است. رایج‌ترین قطر لنز در ایران بین 14 تا 14.5 میلی‌متر است.

اگر قصد دارید چشم‌های خود را درشت و بزرگ نشان دهید، باید لنزی دور دار بخرید که قطر آن بیشتر از 14.5 یا 15 میلی‌متر باشد.

لنزهای دور دار از همان پلاستیک نرمی ساخته می‌شود که لنز معمولی ساخته می‌شود. اما ضخامت بیشتری دارد و دلیلش هم رنگ این لنزهاست.

بیشتر بخوانید: آیا می‌دانید تفاوت بین لنز دور دار و لنز بدون دور چیست؟

لنز ارغوانی را چند ساعت می‌توان در چشم نگه‌داشت؟

لنزهای طبی را می‌توانید ۱۶ ساعت پیاپی بپوشید و به هیچ عنوان هم حس نکنید که چیزی در چشم‌هایتان هست. یعنی صبح لنز را بگذارید و شب از چشم درآورید و درون محلول لنز نگهداری کنید.

اما توجه داشته باشید که لنز رنگی با لنز معمولی فرق می‌کند و زمان مصرف آن باید کوتاه باشد. لنز طبی را می‌توان صبح تا شب استفاده کرد و این مدت قابل تحمل است، اما از لنز رنگی می‌توان در مهمانی یا عروسی حداکثر به مدت چهار ساعت استفاده کرد.

اگر از لنز رنگی بیشتر از این استفاده شود، چشم آسیب می‌‌بیند. چرا؟ چون لنز تماسی به گونه‌ای است که هنگام استفاده از خلل و فرج آن اکسیژن عبور می‌کند. به این خاطر که اگر خون به قرنیه نرسد، ناراحتی در چشم ایجاد می‌شود. اما لنز‌های رنگی این‌طور نیستند، یعنی از لنز رنگی اکسیژن عبور نمی‌کند. پس توصیه می‌شود افراد از لنز رنگی کمتر استفاده کنند یا وقتی استفاده می‌کنند، مدت آن کوتاه باشد.

بیشتر بخوانید: انتخاب رنگ لنز بر اساس رنگ موها؛ چگونه بهترین لنز رنگی را بخریم؟

محدوده‌ی قیمت و نکته‌های آموزشی در مورد لنز بنفش

خوب است بدانید که همیشه و در همه جای جهان، لنزهای رنگی قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های معمولی دارند. به همین خاطر لنز؟ نیز نسبت به لنزهای طبی و معمولی قیمت بالاتری دارد.

همچنین باید یادآوری کنیم که هرگز نباید لنز خود را با فردی دیگر مشترک شوید. این کار احتمال بروز عفونت را افزایش می‌دهد. لنز رنگی نیز همانند مسواک یک وسیله شخصی است.

وقتی از لنز استفاده می‌کنید، اگر خانم هستید توصیه می‌کنیم کمتر آرایش کنید زیرا ممکن است مواد آرایشی وارد چشم شود. سپس همراه با اشک، روی سطح داخلی یا بیرونی لنز بنشیند. در این حالت خطرِ بروز خراش قرنیه و عفونت چشم وجود خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: لنز چند ساعت باید در چشم باشد ؟ استفاده طولانی از لنز خطرناک است؟

لنز بنفش / لنز ارغوانی

نحوه صحیح نگهداری از لنز بنفش چگونه است؟

نگهداری صحیح لنز ارغوانی تا حدی عوارض ناشی از لنز رنگی را کمتر می‌کند.

  • لنز هر روز باید با محلول لنز شسته شود.
  • جالنزی هم همیشه باید بسته باشد تا آلودگی وارد آن نشود.
  • قبل از جای‌گذاری لنز باید دست‌ها با آب و صابون شسته شوند.
  • لنز روی نوک انگشت سبابه قرار می‌گیرد و آرام ‌روی قرنیه گذاشته می‌شود. انحنای قرنیه طوری است که به محض تماس لنز با آن، لنز گیر می‌کند و می‌ایستد.

بیشتر بخوانید: لنز چه رنگی بخرم ؟ راهنمای خرید لنز رنگی بر اساس رنگ پوست و رنگ مو

مشکلات ناشی از لنز چیست؟

لنزها می‌توانند قرمزی، لک، عدم تحمل، خارش، سوزش و اشک ریزش ایجاد کنند. فردی که لنز دارد، باید هر سه ماه یکبار به پزشک مراجعه کند و معاینه شود و اگر مشکل دارد، استفاده از لنز را کم یا متوقف کند.

خرید لنز رنگی از فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو

شما می‌توانید انواع متنوع لنزهای رنگی از برندهای مختلف را از فروشگاه لوناتو خریداری کنید؛ از جمله می‌توان به لنز رنگی ایراوپتیکس، لنز رنگی فصلی فرشلوک، لنز رنگی سالانه سولکو، لنز رنگی فصلی فستیوال، لنز رنگی فصلی فرشکن، لنز رنگی فصلی رینبو، لنز رنگی سالانه پلی ویو و لنز رنگی فصلی گلو بلا اشاره کرد.

سوالات رایج در مورد لنز بنفش

لنز بنفش در ایران چند است؟

از 100 هزار تومان تا 500 هزار تومان، بسته به جنس لنز و برند آن.

چرا وقتی لنز رنگی می‌گذارم حس خوبی ندارم؟

اگر پوشیدن لنز تماسی به شما احساس ناخوشایندی می‌دهد ممکن است به دلیل سایز نامناسب لنز باشد. شاید هم لنزتان را برعکس پوشیده‌اید یا لنز آسیب دیده و مثلا پاره است.

محبوب‌ترین برند لنز رنگی در ایران کدام است؟

لنز رنگی سولوتیکا محصول برزیل را می‌توان معروف‌ترین لنز چشم در جهان و محبوبترین در ایران دانست. سولوتیکا همه ویژگی های بهترین مارک لنز طبی رنگی را دارد.

نشانه‌های حساسیت به لنز رنگی چیست؟

بیمارانی که به لنز حساسیت می‌دهند، معمولا با درد چشم، خارش، تاری و قرمزی به ما مراجعه می‌کنند معمولا با خارج کردن لنز، علائم فروکش می‌کنند.

Related Articles

کامنت بگذارید