خانه راهنمای خرید و محصولاتلنزهای طبی قیمت لنز طبی آستیگمات چقدر است؟

قیمت لنز طبی آستیگمات چقدر است؟

نویسنده فروغ بیداری
قیمت لنز طبی آستیگمات

قیمت لنز طبی آستیگمات

قیمت لنز طبی آستیگمات به عوامل مختلفی وابسته است. لنز آستیگمات که مخصوص اصلاح انحنای قرنیه است در دو نوع لنز طبی نرم و لنز سخت تولید و عرضه می‌شود. کیفیت ساخت، برند، جنس لنز و مدت مصرف آن روی قیمت لنز تاثیر مستقیم دارد.

یکی از ویژگی‌های خوبی که لنزهای تماسی امروزه دارند این است که برای افرادی که آستیگمات چشم دارند نیز مناسب هستند. در حالی‌است‌که بخاطر نبود این امکان در گذشته، افرادی که دچار مشکل آستیگمات بودند نمی‌توانستند از لنز طبی استفاده کنند.

بنابراین حضور چنین ویژگی‌ای قیمت لنز طبی را نیز تحت تاثیر قرار خواهد داد و به مراتب قیمت بیشتری نسبت به لنز طبی معمولی خواهند داشت.

یک سری لنزهای نرم قابل تعویض وجود دارند که طیف وسیعی از آستیگمات را پوشش می‌دهند و می‌توان آنها را به صورت روزانه، دو هفته یکبار و ماهانه استفاده کرد.

خرید لنز آستیگمات از فروشگاه آنلاین لوناتو

قیمت لنز طبی آستیگمات

قیمت لنز طبی آستیگمات با توجه به جنس آن

لنزهای طبی مناسب برای آستیگماتیسم شامل مدل‌های توریک، لنزهای سخت نفوذپذیر به گاز، لنزهای هیبریدی و لنزهای مخصوص آستیگمات است.

  • لنز تماسی توریک، نوعی لنز نرم است که برای اصلاح آستیگماتیسم طراحی شده است. بیشتر توریک‌ها لنز نرم هستند و از جنس هایدروژل معمولی یا سیلیکون هایدروژل نفوذپذیر ساخته می‌شوند. اما گاهی هم پیش می‌آید که از لنزهای نفوذپذیر به اکسیژن (GP) ساخته شوند.
  • لنزهای سخت نفوذپذیر به گاز (GP)، از دیگر مدل‌های رایج لنز آستیگمات است.در بیشتر موارد، لنزهای GP قادرند بدون داشتن طراحی توریک به اصلاح آستیگماتیسم بپردازند. دلیلش هم سختی این لنزهاست که همیشه در چشم، فرم کروی (spherical ) خود را حفظ می‌کنند. این لنزها برخلاف انواع نرم، با تغییر فرم قرنیه نامعمول چشم آستیگمات، تغییر شکل نمی‌دهند و حالت اصلی خود را حفظ می‌کند.
  • لنز تماسی هیبریدی، برای برخی از افرادی که به آستیگماتیسم مبتلا هستند بهترین گزینه بشمار می‌رود. این لنزها، یک منطقه مرکزی دارند که از مواد لنز تماسی نفوذپذیر به گاز ساخته شده است. در اطراف آن نیز منطقه‌ای وجود دارد که از جنس هیدروژل یا هیدروژل سیلیکونی است.
  • لنزهای مخصوص آستیگماتیسم حتی به صورت طبی رنگی هم وجود دارد. به این مفهوم که هر فردی با توجه به نیاز، بودجه و سلیقه شخصی می‌تواند گزینه‌های موردنظرش را انتخاب و خریداری کند.

خرید لنز طبی آستیگمات بایوفینیتی از فروشگاه آنلاین لوناتو

قیمت لنز طبی آستیگمات با توجه به برند آن

اکیو ویو، ایراپتیکس، بایوفینیتی، سولکو، مورنیگ کیو و رینیو را می‌توان جزو بهترین مارک‌های لنز نرم مخصوص آستیگماتیسم دانست. قیمت لنزهای هر کدام از این برندها با هم متفاوت است.

قیمت لنز مخصوص آستیگماتیسم بر اساس دوره مصرف آن

کاربر می‌تواند با توجه به نیاز خود لنز سالانه، ماهانه، هفتگی یا روزانه را انتخاب کند. لنزهای روزانه و یک‌بارمصرف مخصوص آستیگماتیسم نیز وجود دارند که در طراحی‌ها و با مواد گوناگون عرضه می‌شوند.

بر این اساس مثلا قیمت لنز طبی آستیگمات سالانه سولکو حدود 400 هزار تومان است. این در حالیست که مدل «فصلی» همین مارک و همین لنز حدود 300 هزار تومان است. یعنی دوره مصرف لنزها روی قیمت آنها تاثیر می‌گذارد.

به طور مثال قیمت لنز طبی سالانه آستیگمات مورنینگ حدود 400 هزار تومان و قیمت لنز طبی فصلی آستیگمات مورنینگ حدود 300 هزار تومان است.

خرید لنز طبی آستیگمات ماهانه اکیو وی Oasys از لوناتو

سوالات رایج در مورد قیمت لنز طبی آستیگمات

چرا قیمت لنز آستیگمات از لنز طبی معمولی گران‌تر است؟

لنزهای آستیگمات با توجه به اینکه دارای طراحی پیچیده هستند و ساخت آنها به دقت بالایی نیاز دارد، در مقایسه با دیگر لنزها قیمت گران‌تری دارند.

قیمت لنز طبی آستیگمات چقدر است؟

قیمت لنز طبی بر اساس کیفیت ساخت، برند، جنس لنز و مدت مصرف آن متغیر است. پس نمی‌توان عدد یا رقم ثابتی برای آن ذکر کرد.

لنز طبی آستیگمات سالانه مقرون‌به‌صرفه است یا مدل‌های فصلی؟

از نظر قیمتی مدل‌های سالانه مقرون‌به‌صرفه‌تر هستند. به طور مثال، لنز طبی آستیگمات سالانه سولکو 400 هزار تومان است اما مدل فصلی آن 330 هزار تومان.

جنس لنز روی قیمت آن چه تاثیری دارد؟

یکی از موثرترین عوامل در تعیین قیمت لنز تماسی، جنس آن است. مثلا لنز سیلیکون هایدروژل که باعث اکسیژن‌رسانی بیشتر و تنفس چشم‌ها می‌شود، نسبت به بقیه لنزها قیمت بالاتری دارد.

Related Articles

کامنت بگذارید