خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک طبی و عدسی عینک نیم فریم (Semi-Rimless) چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

عینک نیم فریم (Semi-Rimless) چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

نویسنده تیم لوناتو
عینک نیم فریم (Half Frames)

عینک نیم فریم (Half Frames)

عینک نیم فریم (Semi-Rimless) نوعی مد فریم عینک است که اغلب طراحی ظریف و ساده‌ای دارد. این عینک‌ها نه به طور کامل بدون قاب (ریم‌لس) هستند و نه قاب کامل یک عینک کلاسیک را دارند. اما زیبایی و دوام هر دو مدل‌های یادشده را در خود دارند. عینک‌های نیمه‌ریم‌لس اغلب طراحی کلاسیک دارند و وزنشان سبک است.

البته عینک Half Eye هم وجود دارند. این عینک‌ها مخصوص کسانی ساخته شده است که دید نزدیک‌شان نیاز به اصلاح دارد ولی برای دید دور مشکلی ندارند. این فریم‌ها طوری طراحی شده‌اند که پایین‌تر از حد معمول، روی بینی قرار می‌گیرند و ارتفاع آنها هم نصف فریم‌های معمولی است.

این وضعیت سبب می‌شود تا بیماران از بالای عینک هم بتوانند نگاه کنند. این فریم‌ها ممکن است از پلاستیک، فلز یا حتی زه پلاستیکی ساخته شده باشند.

نیم‌فریم‌های مخصوص دید دور که کمتر متداول هستند، برای بیماران این امکان را فراهم می‌سازد که برای خواندن، از زیر عدسی‌ها نگاه کنند.

عینک‌های نیمه ریم‌لس (Semi-Rimless)

عینک نیم فریم (Half Frames)

عینک نیم فریم که به عینک‌های نیمه ریم لس (semirimless) هم معروفند از آن فریم‌هایی است که در بین زنان و مردانی که از عینک های طبی استفاده می کنند بسیار محبوب شده.

اینگونه عینک‌ها، در قسمت بالای عدسی یک بازوی فلزی تقویت‌کننده دارند که قسمت مرکزی فریم را به لولای عینک وصل می‌کند.

عینک‌های طبی نیم‌فریم دارای برندها و مدل‌های متنوع و مختلفی است. از مشهورترین برندهای اینگونه عینک ها می‌توان به پورش دیزاین، ریبن، نیروانا ،Oxyjen ،Osso و… اشاره کرد.

عینک های طبی نیمه‌ریم‌لس‌های مستطیلی معمولا به هرنوع فرم صورتی می آیند.

هنگام خرید عینک های طبی نیم فریم باید به پهنا و فرم فریم، نوع و اندازه پل، نوع و طول دسته توجه داشت. حتما فریم هایی را انتخاب کنید که سبک، انعطاف پذیر و مقاوم و از لحاظ هزینه مقرون به صرفه باشد.

خرید عینک طبی از فروشگاه آنلاین لوناتو

عینک فول‌فریم با نیم‌فریم چه فرقی دارد؟

Full and Half Frames Spectacles

هنگام خرید عینک احتمالا این سوال برایتان پیش آمده که فرق فول‌فریم و نیم‌فریم چیست! این دو عینک 5 تفاوت اصلی با هم دارند که در زیر به اختصار برایتان توضیح داده‌ایم:

  1. طراحی و ساخت: در عینک‌های فول‌فریم، قاب و طوقه‌ی عینک به طور کامل اطراف عدسی عینک را پوشش می‌دهند و آن را در جای خود ثابت نگه می‌دارند. اما در عینک‌های نیم‌فریم فقط قسمت بالایی طوقه است که عدسی‌ها را پوشش می‌دهد. یعنی بخش پایینی عدسی آزاد است.
  2. هدف و ظاهر عینک: عینک‌های نیم‌فریم شیکی و جذابیت بیشتری به چهره می‌بخشند. این در حالی‌است که فول‌فریم‌ها کاملا کلاسیک و البته شیک هستند. اگر قصد دارید با عینک تغییری اساسی در چهره خود ایجاد کنید، فول‌فریم‌ها گزینه‌های بهتری هستند.
  3. وزن: هنگام خرید عینک همه به وزن آن دقت می‌کنند. سبک بودن فریم از مزایای آن به‌شمار می‌آید. کاملا واضح است که فول‌فریم‌ها وزن بیشتری نسبت به نیم‌فریم‌ها دارند. اگر برای ساعات طولانی از عینک استفاده می‌کنید، مدل‌های نیم‌فریم برایتان مناسب‌تر خواهد بود.
  4. عدسی‌ها: اگر عدسی‌های ضخیم باید استفاده کنید، حتما سراغ مدل‌های فول‌فریم بروید. اما اگر عدسی‌های عینک باریک و ظریف و سبک هستند، مدل‌های نیم‌فریم هم توان نگهداری آنها را خواهند داشت.
  5. دوام و طول عمر: عینک‌هایی که قاب کامل دارند به نگهداری خاصی نیاز ندارند. اما از آنجا که در نیم‌فریم‌ها نصف عدسی آزاد است، باید با ملاحظه بیشتری از آنها استفاده کنید.

سوالات رایج در مورد عینک نیم فریم

فریم‌های نیمه (Half Frames) چه شکلی هستند؟

این عینک‌ها نه به طور کامل بدون قاب (ریم‌لس) هستند و نه قاب کاملی دارند. اما زیبایی و دوام هر دو مدل‌های یادشده را در خود دارند. عینک‌های نیمه‌ریم‌لس اغلب طراحی کلاسیک دارند و وزنشان سبک است.

عینک ریم‌لس چیست؟

در این قاب‌ها، طوقه کاملا دور عدسی عینک را نمی‌گیرد و عدسی‌ها به وسیله چسب، پیچ یا گیره،در جای خود محکم می‌شوند.

فرق عینک معمولی با عینک نیم فریم چیست؟

طراحی، ظاهر عینک روی صورت فرد، وزن عینک، عدسی‌ها و دوام و استحکام این دو عینک با هم متفاوت است.

منبع: coolwinks

Related Articles

کامنت بگذارید