خانه مد و سبک زندگیتغذیه طرز تهیه شیر بادام که برای پیشگیری از ابتلا به «آب مروارید» مفید است

طرز تهیه شیر بادام که برای پیشگیری از ابتلا به «آب مروارید» مفید است

نویسنده فروغ بیداری
شیر بادام برای تقویت بینایی

شیر بادام برای تقویت بینایی

ویتامین E موجود در شیر بادام برای تقویت قدرت بینایی بسیار مفید است. محققان ثابت کرده‌اند آنتی‌اکسیدان موجود در شیر بادام استرس اکسیداتیو را از بین می‌برد و از بیماری‌های چشم پیشگیری می‌کند. از جمله می‌توان به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) اشاره کرد.

بعلاوه، کالری شیر گیاهی بین ۳۰ تا ۶۰ است. این در حالی است که شیر گاو حدود ۱۵۰ کالری دارد. شاید بگویید که کالری بادام که بالاست. اما باید بدانید این نوشیدنی از بادام پوست‌کنده‌ی سفید (بدون پوست قهوه‌ای) بدست می‌آید. بنابراین کالری بسیار پایین‌تری دارد.

حواستان باشد که از نظر میزان پروتئین، شیر گاو بهتر است. پروتئین موجود در شیر گاو ۸ گرم و پروتئین شیر بادام فقط ۱ گرم است. اما شیر گیاهی هضم راحت‌تری نسبت به شیر حیوانی دارد.

طرز تهیه شیر بادام برای تقویت بینایی به هیچ عنوان سخت نیست. این نوشیدنی مقوی و مفید از ترکیب بادام و آب بدست می‌آید. این ترکیب از صافی عبور داده می‌شود تا مواد جامد به کلی از بین بروند. طعم این شیر بسیار عالیست و هیچ‌گونه لاکتوزی هم در خود ندارد. این شیر یکی از بهترین گزینه‌ها برای گیاهخواران و کسانی است که معده‌ آنها توان هضم شیر گاو را ندارد.

خرید عینک طبی از فروشگاه اینترنتی لوناتو

شیر بادام

شیر بادام چه خواص دیگری دارد؟

شیر بادام علاوه بر تقویت بینایی و پیشگیری از بیماری‌های چشمی برای بقیه اعضای بدن هم مفید است. در ادامه برایتان نوشته‌ایم که با نوشیدن این شیر چه لطفی به بدن خود می‌کنید:

۱- کمک به کاهش قند خون: شیر بادام غیر شیرین حاوی ۱.۵ گرم شکر در هر لیوان است. این شیر حاوی مقادیر زیادی چربی و پروتئین است و به همین خاطر قند خون را بالا نمی‌برد. شیر بادام یکی از گزینه‌های عالی برای کسانی است که دیابت دارند.

۲- تقویت و محافظت از استخوان‌ها: شیر بادام حاوی مقادیر زیادی کلسیم است. یک لیوان شیر بادام موجود در سوپرمارکت‌ها تقریبا ۵۰ درصد کلسیم دارد. این شیر برای وگان‌ها که نمی‌توانند لبنیات مصرف کنند، جایگزین بسیار خوبی برای شیر گاو خواهد بود و کلیسم مورد نیاز بدنشان را تامین خواهد کرد. شیر بادام علاوه بر  کلسیم، ویتامین D نیز دارد و خطر ابتلا به ورم مفاصل و دیگر بیماری‌های مربوط به استخوان را کاهش می‌دهد. کلسیم و ویتامین D در کنار هم سبب استحکام بیشتر دندان‌ها هم می‌شوند.

خرید لنز طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

شیر بادام

۳- تقویت عملکرد قلب: شیر بادام هیچ نوع کلسترول منفی و چربی اشباع در خود ندارد و به همین خاطر منبع خوبی برای اسیدهای چرب چنداشباعی بشمار می‌رود که می‌تواند کلسترول مضر را کاهش داده و سبب کاهش التهاب شود. ویتامین E موجود در شیر برای سلامت قلب مفید است. چربی‌های سالم آن نیز از فشار خون پیشگیری می‌کند.

۴- مبارزه با سرطان: برخی از پزشکان بر این باور هستند که با جایگزین کردن شیر بادام با شیر گاو می‌توانید به مبارزه با برخی سرطان‌ها همچون سرطان پروستات بروید.

۵- تقویت سیستم ایمنی بدن: شیر بادام حاوی ویتامین‌های A، دی و E است که به تقویت سیستم ایمنی بدن می‌پردازند. برخی از انواع شیر بادام حاوی ویتامین‌های B هستند که برای سیستم دفاعی بدن بسیار مفید است.

۶- تقویت سیستم گوارش بدن: علاوه بر مزایای شیر بادام برای تقویت بینایی ، این نوشیدنی حاوی الکالین نیز هست که به جنگ رفلاکس معده (ترش کردن) می‌رود. این شیر محیط داخلی معده را خنثی می‌کند و نشانه‌های رفلاکس اسیدی معده را از بین می‌برد. همچنین به این خاطر که این شیر گیاهی هیچ گونه لاکتوزی در خود ندارد، پس مشکلی هم برای هضم آن وجود نخواهد داشت.

خرید لنز طبی رنگی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

شیر بادام

۷- کمک به خواب راحت: کلسیم موجود در شیر بادام به مغز کمک می‌کند تا ملاتونین تولید کند که هورمون خواب است. شیر بادام گرم بهتر از شیر سرد است و  نوشیدن آن قبل از خواب کمک می‌کند تا خواب با کیفیت و کاملی را تجربه کنید.

8- کمک به سلامت موها: اسیدهای چرب موجود در شیر بادام شرایطی ایجاد می‌کند که موها نرم‌تر و لطیف‌تر باشند. ویتامین E در این شیر گیاهی به مبارزه با رادیکال‌های آزاد می‌پردازد و از ریزش موها جلوگیری می‌کند.

9- کمک به رفع اکنه: اسیدهای چرب تک‌اشباعی در شیر بادام می‌تواند عوامل موثر در ایجاد جوش و اکنه را از بین ببرند. این شیر گیاهی حاوی فلاونوئیدهایی همچون کاتچین، اپیکاتچین و کائمپفرول است که سلول‌های پوست را از اکسیده شدن محافظت می‌کنند.

طرز تهیه شیر بادام برای تقویت بینایی

تهیه شیر بادام در خانه بسیار آسان است. برای این منظور به روش زیر عمل کنید:

۱- پوست قهوه‌ای بادام‌ها را بگیرید. برای این منظور می‌توانید بادام را یک شب تا صبح در آب خیس کنید. این کار باعث نرم شدن پوست می‌شود و می‌توانید راحت‌تر آن را جدا کنید.

۲- پس از پوست کندن بادام‌ها آنها را درون بلندر (مخلوط کن) بریزید. یک لیوان آب اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا نرم و خمیری شوند.

۳- این مخلوط را درون پارچه‌ی تمیز بریزید. پارچه را در بالای یک کاسه فشار دهید تا شیر بادام درون کاسه بریزد.

می‌توانید این شیر را تا ۱۰ روز در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه آیس‌کافی با شیر بادام

مواد لازم

  • ۱ پیمانه شیر بادام غیر شیرین
  • نصف پیمانه یخ
  • نصف پیمانه پودر قهوه
  • ۱ قاشق چایخوری عصاره وانیل

طرز تهیه

  1. همه مواد را در یک لیوان بلند با هم مخلوط کنید.
  2. با قاشق هم بزنید و بنوشید.

سوالات رایج در مورد شیر بادام برای تقویت بینایی

شیر بادام برای تقویت بینایی مفید است؟

بله محققان ثابت کرده‌اند آنتی‌اکسیدان موجود در شیر بادام  از بیماری‌های چشمی همانند آب مروارید و دژنراسیون ماکولا (تباهی لکه زرد) پیشگیری می‌کند.

چگونه در خانه شیر بادام درست کنیم؟

برای تهیه شیر بادام، 14 عدد بادام پوست‌کنده را پودر کنید. آن را با یک لیوان آب و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کنید. این نوشیدنی علاوه بر تقویت بینایی، تقویت‌کننده مغز، قلب و کبد نیز هست. کلسیم بسیار بالای آن هم برای کودکان در حال رشد و برای زنان در سن یائسگی که در معرض پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است. روش دیگری از طرز تهیه شیر بادام را در این مقاله بخوانید.

می‌توان با روغن بادام سیاهی زیر چشم را برطرف کرد؟

روغن بادام یا بادام له شده برای درمان سیاهی زیر چشم بسیار مؤثر است. برای این منظور، بادام را در آب خیس کنید تا نرم شود. سپس آن را له کنید و در اطراف چشم خود بمالید. اجازه دهید چندین ساعت بماند. خواص مرطوب کنندگی بادام، سیاهی و پف زیر چشم را کاهش می‌دهد.

مزایای روغن بادام برای چشم چیست؟

روغن بادام نه تنها پاک‌کننده طبیعی آرایش است بلکه باعث از بین رفتن چروک اطراف چشم هم می‌شود.

خبر خوب!

اگر احساس می‌کنید چشم‌هایتان ضعیف شده اما مطمئن نیستید و حوصله بیرون رفتن هم ندارید، درخواست کنید که اپتومتریست ما به خانه شما بیاید. چگونه؟ با یک کلیک و وارد کردن شماره تماس. به همین سادگی! فقط کافی‌است دکمه زیر را فشار دهید و سپس اطلاعات خود را برای ما بنویسید. در اولین زمان خالی، کارشناس بینایی‌سنجی ما به خانه/محل‌کار شما می‌آید و معاینه بینایی‌سنجی را انجام می‌دهد.

معاینه در محل

Related Articles

کامنت بگذارید