خانه راهنمای خرید و محصولات گرانترین برندهای لنز چشم

گرانترین برندهای لنز چشم

نویسنده تیم لوناتو
گرانترین لنزها

گرانترین برندهای لنز چشم

گرانترین برندهای لنز چشم آنهایی هستند که از جدیدترین فناوری‌ها برای ساخت محصولات خود استفاده کرده و بخش عمده‌ای از معظلات چشمی را پوشش می‌دهند. بااین‌وجود محدوده قیمت لنزهای چشمی می‌تواند بسیار گسترده باشد، چراکه عوامل زیادی در آن نقش دارد. مثلاً لنزی که برای شماره چشم بالاتر یا معظلات غیرمعمول ساخته می‌شوند، از لنزی که برای نزدیک‌بینی و دوربینی متوسط تحویز می‌شود، گران‌تر است.

اما اگر بخواهید گران‌ترین مارک لنزهای چشمی را بشناسید، فهرست زیر براساس آخرین قیمت‌های سال ۲۰۲۱ فراهم شده‌است.

همچنین بخوانید: برای تقویت چشم چه بخوریم؟

فهرست گرانترین مارک لنز چشمی

به طور معمول قیمت لنزها با بالا رفتن خطای انکساری که قرار است اصلاح کند افزایش می‌یابد. به‌علاوه لنزهای چندکانونی و آنهایی که آستیگماتیسم را اصلاح می‌کنند، از دیگر لنزها گران‌تر هستند. همچنین لنزهایی که از قابلیت‌های بیشتری مانند انتقال اکسیژن، مرطوب‌کنندگی چشم و محافظت از چشم در برابر اشعه‌های مضر UV برخورداند، با قیمت بالاتری به فروش می‌رسند. درضمن اینکه لنز موردنظر برای چه مدت زمانی قابل‌استفاده باشد و یا بسته‌بندی آن شامل چند عدد محصول باشد نیز در قیمت نهایی نقش دارد.

به همین علت فهرست زیر براساس انواع مختلف لنز دسته‌بندی شده‌است:

گرانترین مارک لنز روزانه

لنزهای روزانه نرم، انعطاف‌پذیر و بسیار محبوب هستند. بنابراین تنوع برند در این محصول بسیار گسترده است. لنزهای روزانه گاهی به صورت هفتگی تعویض شده و گاهی به صورت ماهانه جایگزین می‌شوند. این لنزهای روزانه معمولاً در جعبه‌ای که حاوی 30 یا 90 جفت لنز است عرضه می‌شوند.

قیمت برندهای مختلف این نوع لنز عبارتنداز:

برند آلکان: لنز DAILIES AquaComfort Plus 30 pack by Aclon: این لنز برای یک ماه ۱۷ دلار و برای یکسال ۲۰۴ دلار هزینه برمی‌دارد.

لنز آلکان
لنز آلکان

برند کوپرویژن: لنز Proclear 1 Day 90 pack by CooperVision یکی از محصولات گران‌قیمت این برند است. بسته سه‌ماهه این لنز ۵۰ دلار و بسته سالانه آن ۲۰۰ دلار قیمت دارد. لنز دیگر این برند با نام Clariti 1-day Multifocal 90 pack by CooperVision ۸۰ دلار برای سه ماه و ۳۲۰ دلار برای ی سال هزینه برمی‌دارد.

لنز کوپرویژن
لنز کوپرویژن

برند بوش اند لومب: لنز Biotrue ONEday (30 pack) by Bausch + Lomb دارای پک یک ماهه به قیمت ۲۵ دلار و پک سالانه با ارزش ۳۰۰ دلار است. این برند لنز دیگری نیز با همین قیمت دارد که نام دقیق آن SofLens Daily Disposable Toric for Astigmatism 30 pack by Bausch + Lomb است.

اما این برند یک محصول گران‌قیمت‌تر نیز دارد که نام آن Biotrue ONEday for Presbyopia (90 pack) by Bausch + Lomb است. پک سه ماهه این محصول ۱۲۲ دلار و پک سالانه آن ۴۸۸ دلار قیمت دارد.

بوش اند لومب
لنز بوش اند لومب

برند جانسون اند جانسون: لنز روزانه 1-Day Acuvue Moist 30 pack by Johnson & Johnson Vision Care برای پک یک ماهه خود مبلغ ۳۲ دلار و برای پک یک ساله‌اش ۳۸۴ دلار درنظر گرفته‌است. این کمپانی محصولی دیگری با نام 1-Day Acuvue Moist for Astigmatism 90 pack by Johnson & Johnson Vision Care دارد. قیمت پک سه ماهه این لنز ۱۰۰ و قیمت پک سالانه آن ۴۰۰ دلار است. گران‌ترین محصول این برند لنز 1-Day Acuvue Moist Multifocal 30 pack by Johnson & Johnson Vision Care است. پک ماهانه این لنز ۵۴ دلار و پک سالانه آن ۵۴۰ دلار قیمت دارد.

لنز آکیو ویو
لنز آکیو ویو

برند X-Cel Specialty Contacts: لنز چشم Extreme H2O Daily 30 pack by X-Cel Specialty Contacts با پک ماهانه ۴۰ دلاری و پک سالانه ۴۸۰ دلاری خود، از برندهای گران لنز محسوب می‌شود.

  • گرانترین مارک لنز یکبارمصرف

لنزهای یکبار مصرف معمولاً تا یک هفته یا یک ماه قابل‌استفاده هستند. این لنزها را می‌توان شب از چشم خارج کنید. سپس باید لنزها را به درستی ضدعفونی و روز بعد به چشم‌های خود وارد کنید. این کار را می‌توان تا پایان مدت زمان مشخص‌شده توسط کمپانی سازنده تکرار کنید. برندهای مختلف لنزهای یکبار مصرف با قیمت‌های مختلفی عرضه می‌شوند که گران‌ترین آنها عبارتنداز:

همچنین بخوانید: عینک مطالعه 
  • برند کوپرویژن: محصول Avaira Vitality شامل یک پک ۶ عددی لنز با قیمت ۲۵ دلار است. محصول دیگر این کمپانی به نام Biomedics 55 Premier برای دو هفته ۳۰ دلار هزینه برمی‌دارد.
  • برند جانسون اند جانسون: لنز چشمی Acuvue 2 محصول این کمپانی پک ۶ عددی خود را با قیمت ۲۸ دلار به فروش می‌رساند.
  • برند بوش اند لومب: این کمپانی محصولی به نام SofLens 38 دارد که پک ۶ عددی آن ۲۸ دلار قیمت دارد.
  • برند X-Cel Specialty Contacts: پک ۶ عددی لنز Extreme H2O 59 Thin که محصول این برند است، ۴۰ دلار قیمت دارد.
  • برند آلکان Alcon: این برند محصولی به نام Freshlook COLORBLENDS دارد که قیمت پک شش عددی آن ۸۸ دلار است.
  • گرانترین مارک لنز چشمی از نوع لنز سخت قابل‌نفوذ به گاز RGP
گرانتربن لنزها
گرانتربن لنزها

لنز سخت قابل‌نفوذ به گاز نوعی لنز سخت است که از پلاستیک ساخته می‌شود. این نوع لنز از لنز نرم انعطلاف‌پذیری کمتری داشته و البته دید واضح‌تری ایجاد می‌کند. این محصول حاوی محتوای مرطوب آب نیست، بنابراین اغلب خطر کمتری برای چشم و به لحاظ تجمع باکتری دارد. این نوع لنز می‌تواند راحت‌تر از لنز تماسی نرم وارد و خارج شود.

لنز سخت قابل‌نفوذ به گاز RGP معمولاً گران‌تر از لنزهای یکبار مصرف است؛ چراکه استفاده از آنها برای یک سال تأیید شده‌است. به‌علاوه این نوع لنز رواج کمتری داشته و سخت‌تر پیدا می‌شوند. به هر حال به‌طور میانگین قیمت مارک‌های مختلف RGP حدود ۲۰۰ دلار تخمین زده می‌شود.

بااین‌وجود قیمت لنز سخت قابل‌نفوذ به گاز می‌تواند از برندی به برند دیگر متفاوت باشد. همچنین لنزهایی که برای درمان آستیگماتیسم یا خطاهای انکساری قرنیه طراحی شده‌اند، گران‌تر از لنزهایی هستند که به منظور اصلاح نزدیک‌بینی ساخته می‌شوند. در این میان گران‌ترین مارک لنز سخت قابل‌نفوذ به گاز عبازتنداز:

  • برند بوش اند لومب Bausch and Lomb: لنز Boston XO2 RGP که توسط کمپانی معروف بوش اند لومب ساخته می‌شود، با قیمتی در حدود ۷۰ تا ۱۰۰ دلار به فروش می‌رسد. البته لنزهای غیرکروی مانند لنز توریک که آستیگماتیسم یا دوربینی را تصحیح می‌کند، با قیمت ۱۹۰ دلار عرضه می‌شود.
  • برند  : Paragon Vision Sciences لنزهای تماسی Fluoroperm 30 RGP که توسط کمپانی Paragon Vision Sciences ساخته شده‌است، حدود ۱۸۰ دلار قیمت دارد. این لنز از مورد قبل گرانتر است، زیرا برای نیازهای چشمی خاص طراحی شده‌اند.

منبع

https://www.nvisioncenters.com/contacts/costs/

Related Articles

کامنت بگذارید