خانه مد و سبک زندگیتغذیه طرز تهیه نوشیدنی آلوئه ورا و گردو برای درمان ضعف بینایی

طرز تهیه نوشیدنی آلوئه ورا و گردو برای درمان ضعف بینایی

نویسنده تیم لوناتو
نوشیدنی برای درمان ضعف بینایی

نوشیدنی برای درمان ضعف بینایی

بهترین نوشیدنی برای درمان ضعف بینایی و کمک به بهبود آن و همچنین، برای جلوگیری از کوری چشم، نوشیدنی آلوئه ورا و گردو است. چرا؟ در ادامه برایتان توضیح داده‌ایم. همچنین طرز تهیه آب آلوئه‌ورا را نیز برایتان نوشته‌ایم. با لوناتو همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه نوشیدنی آلوئه ورا و گردو

  • آب آلوئه ورا 100 گرم
  • گردو خرد شده 500 گرم
  • عسل خالص 300 گرم
  • آب لیمو 3-4 قاشق غذاخوری

روش تهیه

  1. ابتدا باید آب آلوئه ورا را آماده کنید
  2. برای این کار برگ هایی از بالا، پایین و وسط این گیاه بچنید و با استفاده از آب جوش سرد شده در دمای اتاق، آن ها را شست و شو دهید سپس برگ ها را به قطعاتی کوچکتر ریز ریز کنید و در لای یک توری تمیز قرار داده و فشار دهید تا آب آن خارج شود، این مایع را بین 10 تا 12 روز می توانید در یخچال نگه داری کنید.
  3. پس از تهیه آب آلوئه ورا، بقیه مواد را در داخل این مایع ریخته و مخلوط کنید.

نکته: شما باید این نوشیدنی را 30 دقیقه قبل از غذا و سه بار در روز مصرف کنید. استفاده از آن را تا زمانی که حس کنید بینایی شما تقویت شده و بهبود پیدا کرده ادامه دهید.

یک خوبی آب آلوئه‌ورا این است که می‌توانید آن را با آب میوه‌های دیگر هم ترکیب کنید. مثلا آب هندوانه، آب سیب، آب پرتقال یا آبلیمو. این کار بستگی به سلیقه شما و میوه‌های فصلی دارد. حتی با اضافه کردن مقداری خیار رنده شده می‌شود چیزی شبیه به شربت خیار سکنجبین خودمان درست کرد.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین لوناتو

 نوشیدنی برای درمان ضعف بینایی

خواص آلوئه ورا برای چشم‌ها چیست؟

آلوئه ورا (Aloe vera) گیاه بسیار مفیدی برای سلامتی انسان است و خواص شگفت انگیزی در درمان برخی بیماری ها دارد که مهمترین آن ها عبارتند از:

  • درمان بیماری سل
  • بهبود بیماری های قلبی و عروقی
  • درمان بیماری های کلیوی
  • بهبود مشکلات دستگاه گوارش
  • از بین بردن التهاب و سوزش اندام جنسی خانم ها

این گیاه با داشتن خاصیت ضدالتهابی به کاهش گودی زیر چشم کمک می‌کند و با آب‌رسانی پوست و بازسازی آن هم موجب روشن‌تر شدن پوست اطراف چشم و هم تا حدود زیادی موجب از بین رفتن گودی زیر چشم می‌شود.

اسیدهای چرب و آنزیم‌های موجود در گیاه آلوئه‌ورا می‌تواند التهاب ایجاد شده در پوست اطراف چشم را درمان کند.

نکته: اگر می‌خواهید برای اولین بار از ژل آلوئه‌ورا استفاده کنید، به یاد داشته باشید که حتماً آن را در قسمتی از دست یا زیر چانه خود امتحان کنید و ببینید که پوستتان چگونه واکنش نشان می‌دهد. معمولاً واکنش‌ها به‌صورت سوزش، تورم، خارش و قرمزی بروز می‌دهد. اگر بعد از چند ساعت موردی مشاهده نکردید، می‌توانید با خیال راحت از این ژل استفاده کنید.

خرید عینک طبی از فروشگاه اینترنتی لوناتو

خواص گردو برای چشم

امگا ۳، روی، آنتی‌اکسیدان و ویتامین E موجود در گردو به تقویت چشم شما بسیار کمک می‌کند.

خواص عسل برای چشم

عسل با ویژگی‌های آرام بخش، ضد میکروبی و ضد التهابی ، یک درمان شگفت‌انگیز برای بیماری های چشمی است. یکی از مزیت های عسل برای چشم تقویت اعصاب و بینایی است. دلیلش هم وجود ویتامین های موجود در عسل (روی، منیزیم و آهن) است. عسل غنی از پروتئین، ویتامین ،C B3 و B2 است که همه در تقویت بافت های عضلانی چشم مفید هستند.

عسل به صورت موضعی می‌تواند التهاب و سوزش چشم را کاهش دهد. همچنین می‌تواند باکتری‌های مضر که می‌توانند باعث عفونت چشم شوند را از بین ببرد.

نقش ویتامین E در تقویت چشم

گفتیم که آلوئه ورا حاوی ویتامین E است. آلفا توکوفرول شکلی از  ویتامین E  است که به طور خاص از خواص آنتی اکسیدانی قدرتمندی برخوردار است.

آنتی اکسیدان ها به مبارزه با رادیکال های آزاد که به بافت های بدن آسیب می رسانند، کمک می کنند. گاهی اوقات، رادیکال های آزاد ممکن است به پروتئین های درون چشم آسیب وارد کنند. این آسیب می تواند به شکل گیری بخش هایی کدر روی عدسی چشم منجر شود که به نام  آب مروارید  شناخته می شود.

پژوهش ها توانایی ویتامین E در پیشگیری از آب مروارید را نشان داده اند و همچنین مشخص شده است که شفافیت عدسی چشم در افرادی که مکمل های ویتامین E مصرف می کنند، بیشتر است.

خرید لنز رنگی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

سوالات رایج نوشیدنی برای درمان ضعف بینایی

آیا آلوئه ورا در کاهش پف دور چشم مؤثر است؟

آنتی‌اکسیدان و ویتامین E موجود در آلوئه ورا در کاهش پف دور چشم مؤثر است و چین‌وچروک‌ها را نیز بهبود می‌دهد. ژل آلوئه ورا را در منطقه زیر چشم خود بمالید. به بهبود گردش خون کمک و خارج شدن مایعات اطراف چشم کمک می‌کند و درنتیجه تورم کم می‌شود.

خواص گردو برای چشم چیست؟

امگا ۳، روی، آنتی‌اکسیدان و ویتامین E موجود در گردو به تقویت چشم شما بسیار کمک می‌کند.

آیا عسل برای بینایی چشم مفید است؟

ویتامین های موجود در عسل همانند روی، منیزیم و آهن برای تقویت بینایی چشم مفید هستند.

Related Articles

کامنت بگذارید