خانه راهنمای خرید و محصولاتلنزهای رنگی راهنمای خرید لنزهای تماسی برند Air Optix

راهنمای خرید لنزهای تماسی برند Air Optix

نویسنده تیم لوناتو
لنز ایراپتیکس

لنز ایراپتیکس

ایراپتیکس، لنزهای ماهانه متنوعی در بازار دارد که مزیت‌های زیادی دارند. این لنزها محصول کمپانی مشهور آلکان و سیبا ویژن هستند.

لنز طبی Air Optix از جنس سیلیکون هایدروژل هستند و علاوه بر اکسیژن‌رسانی بسیار بالا (5 برابر بقیه لنزها)، رطوبت و آب زیادی هم دارد. به خاطر همین ویژگی‌ها، فرد می‌تواند برای ساعات طولانی از لنزهای ایراپتیکس استفاده کند و به هیچ عنوان هم دچار خستگی یا خشکی چشم نشود.

در ساخت لنزهای ایراپتیکس از تکنولوژی‌های مدرنی استفاده شده که راحتی بسیار زیادی برای فرد به همراه می‌آوردند. این لنزها برای نزدیک بینی، دوربینی، پیرچشمی و آستیگماتیسم مناسب هستند.

بیشتر بدانید: لنز طبی برای شماره چشم بالا

حتی برخی از لنزهای طبی ایراپتیکس را می‌تواند به صورت شبانه و در خواب هم استفاده کرد. البته برای منظور باید حتما از پزشک اجازه بگیرید.

معرفی انواع مختلف لنز ایراپتیکس

لنز طبی ماهانه ایراپتیکس (Air Optix Aqua)

لنز ایراپتیکس Aqua حاوی 33 درصد آب است. این میزان آب، یعنی راحتی بیشتر لنز در چشم. این لنز تا 5 برابر بیشتر از لنزهای معمولی می‌تواند اکسیژن را به قرنیه چشم برساند؛ که یک مزیت بسیار عالی برای لنزهای چشمی است. اکسیژن‌رسانی زیاد این لنز باعث شده تا فردی که از آن استفاده می‌کند، علاوه بر حفظ رطوبت چشم‌هایش، سلامتی و راحتی زیادی را هم تجربه کند. 

با این تفاسیر باید بگوییم، لنز ایراپتیکس برای کسانی مناسب است که سبک زندگی پرمشغله‌ای دارند و علاوه بر کیفیت، راحتی لنز هم برایشان بسیار مهم است.

«ایراپتیکس آکوا» را شب هم در خواب استفاده کنید. البته لازم به یادآوری است که این لنز را فقط به مدت «یک هفته» می‌توانید شبانه‌روزی در چشم بگذارید.

لنز طبی آستیگمات Air Optix

این لنزهای توریک آستیگمات دارای تکنولوژیِ تعادل بینایی 8|4TM هستند که سبب می‌شود تا لنز کاملا روی چشم فیت و ثابت شود. مزیت ثابت بودن لنز این است که شما حتی اگر خیلی تند پلک بزنید هم لنز از روی مردمک تکان نمی‌خورد و این اطمینان را خواهید داشت که در هر حالتی، دید شما کامل و صحیح است.

لنز ماهانه طبی آستیگمات Air Optix همچنین تکنولوژی دیگری به نام SmartShield دارد که وظیفه آن راحتی زیاد است. به موجب این فناوری، لنز شما از یک تا 30 روز از ورود تمامی گردوغبار و چربی‌ها و رسوب مواد پروتئینی در چشم پیشگیری می‌کند. در نتیجه، بیشترین میزان راحتی استفاده از لنز را تجربه خواهید کرد.

لنز طبی آستیگمات Air Optix را می‌توانید 16 ساعت پیاپی بپوشید. لنز ایراپتیکس آستیگمات را نمی‌توان شب‌ها در خواب پوشید. شما باید حتما قبل از خواب آن را از چشم خارج کنید.

مقایسه لنزهای ایراپتیکس با دیگر برندهای لنز

لنز رنگی ایراپتیکس در مقایسه با لنز رنگی فرشلوک

لنزهای ماهانه رنگی ایراپتیکس از جنس سیلیکون هایدروژل هستند و رنگ آنها بسیار طبیعی است. این لنز تماسی در 12 رنگ متنوع عرضه می‌شود که از جمله می‌توان به رنگ لنز آبی، آبی خیلی روشن، لنز طوسی، خاکستری (طوسی تیره)، سبز، سبز زمردی، لنز عسلی، فندقی، ارغوانی، یاقوتی و فیروزه‌ای اشاره کرد.

در ساخت لنز رنگی ایراوپتیکس از تکنولوژی رنگی 3 در 1 استفاده شده است که 3 حلقه رنگ در اطراف عنبیه دارد. این حلقه‌های رنگی به منظور عمق بخشیدن به لنز تعبیه شده تا موقع استفاده، چشم‌ها کاملا طبیعی به نظر برسند. 

لنزهای فرشلوک نیز همانند لنزهای ایراپتیکس ساخت کمپانی Alcon & Ciba Vision هستند. در ساخت این لنزها هم از از تکنولوژی رنگی 3 در 1 استفاده شده. لنز رنگی فصلی فرشلوک از جنس هایدروژل است و فرق آن با ایراپتیکس این است که لنز رنگی ایراپتیکس 5 برابر اکسیژن‌رسانی بیشتری دارد.

لنز رنگی ایراپتیکس برای استفاده 30 روزه و 14 ساعت در طول روز طراحی شده است.

لنز Air Optix Aqua در مقایسه با لنز Acuvue Oasys

لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys و لنز طبی ایراپتیکس آکوا هر دو از جنس سیلیکون هایدروژل هستند. یعنی رطوبت بالا و اکسیژن‌رسانی زیادی دارند. هر دو، محصول برندهای سرشناس جهانی هستند. همچنین رنگ بسیار کمرنگی دارند که استفاده از آنها را آسان می‌کند.

اما در مقایسه باید گفت لنز ماهانه اکیو وی Oasys در مقایسه با نمونه مشابه از برند ایراپتیکس، استفاده راحت‌تری دارد. همچنین چون دوره مصرفش کوتاه‌تر است، از نظر بهداشتی مناسب‌تر است.

لنزهای ایراپتیکس در مقایسه با لنزهای بایوفینیتی

هر دو لنز از برندهای مشهور هستند و کیفیت عالی دارند. هر دو علاوه بر حفظ رطوبت چشم‌ها، اکسیژن‌رسانی بسیاری بالایی هم دارد. هر دو لنز را می‌توانید از صبح تا شب در چشم بگذارید بدون اینکه ذره‌ای اذیت شوید. اما لنزهای بایوفینیتی تنوع و پارامترهای انتخابی بیشتری دارند.

در مورد لنز طبی بیشتر بخوانید:

Related Articles

کامنت بگذارید