خانه راهنمای خرید و محصولاتلنزهای رنگی سن استفاده از لنز چشم برای نوجوانان

سن استفاده از لنز چشم برای نوجوانان

نویسنده تیم لوناتو
لنز برای نوجوانان

سن استفاده از لنز چشم برای نوجوانان تقریباً هیچ محدودیتی ندارد. با این وجود نکاتی درباره استفاده نوجوانان از لنز وجود دارد که باید خانواده ها از آن سر در بیاورند. در این نوشته علاوه بر شرایط سنی مناسب، همه چیز درباره استفاده لنز توسط نوجوانان شرح داده شده است.

مزایای استفاده از لنز چشمی تماسی برای نوجوانان

سن استفاده از لنز برای نوجوانان

لنز تماسی چشمی چند فایده مهم برای نوجوانان دارد که مهم‌ترین آن عبارتنداز:

  • احساس زیبایی: با روی کار آمدن لنز تماسی بسیاری از نوجوانان عینک‌های خود را کنار گذاشتند. البته اکثریت قریب به اتفاق نوجوانان از لنز چشم رنگی و با هدف زیبایی استفاده می‌کنند.
  • اصلاح عیوب بینایی: دلایل دیگری نیز برای نوجوانان وجود دارد تا از لنز تماسی چشمی تماسی استفاده کنند. همانطور که می‌دانید خطاهای انکساری چشم بوسیله لنزهای تماسی اصلاح می‌شوند و این شامل آستیگماتیسم نیز می‌شود.
  • وسعت دید عالی: نوجوانان با استفاده از لنزهای تماسی درست مانند عینک یا حتی بهتر از آن دید کامل و بدون نقصی خواهند داشت. لنزهای تماسی، چشم انداز محیطی واضح‌تر، دید وسیع‌تر و تاری دید کمتری را تجربه خواهند کرد. درواقع لنزهای تماسی به طور مستقیم در چشم می‌نشینند و هیچ قابی برای محدود کردن دید در آنها وجود ندارد.
  • مناسب برای سبک زندگی نوجوانان: نوجوانان برای ساعات تمرین و ورزش خود نمی‌توانند از عینک استفاده کنند. بنابراین لنز تماسی امکان انجام انواع فعلیت‌های ورزش، تفریحی و کلا هیجانات و سرگرمی‌هایی از این دست را برای نوجوانان فراهم کرده است.
  • خلاص شدن از عینک دست و پا گیر: با وجود عینک نوجوانان مجبورند عینک آفتابی هم همراه با خود داشته باشند و مدیریت دو عینک متفاوت بسیار دشوار و دست و پا گیر است. اما نوجوان اگر از لنز طبی استفاده کند فقط باید عینک آفتابی را حمل و نقل کنند. ازطرفی نوعی لنز تماسی وجود دارد که دارای قابلیت محافظت از چشم در برابر اشعه های مضر UV است. حفاظت از چشم در برابر اشعه های ماوراء بنفش و مضر خورشید در طولانی مدت برای حفظ سلامت بینایی و چشم شما حیاتی است.
همچنین بخوانید: ویژگی‌های محل نگهداری لنز چیست؟ پک لنز خوب چگونه است؟

شرایط سنی مناسب برای استفاده نوجوانان از لنز تماسی

شرایط سنی مناسب برای استفاده نوجوانان از لنز تماسی

جالب است بدانید که هیچ شرایط سنی خاصی برای استفاده از لنز تماسی وجود ندارد. نوجوانان زیر 18 سال نیز به راحتی می‌توانند از لنز تماسی استفاده کنند. کودکان 8 تا 11 سال برای اصلاح نزدیک بینی از لنز تماسی طبی استفاده می‌کنند. حتی گاهی نوزادانی که با آب مروارید مادرزادی به دنیا می‌آیند، بدون هیچ مشکلی از لنز استفاده می‌کنند. 

البته قبل از استفاده از لنز تماسی بهتر است فرزند نوجوان خود را نزد چشم پزشک برده تا از ایمن بودن این کار مطمئن باشید.

چند نکته مهم و کاربردی درباره لنز چشم نوجوانان

چند نکته مهم و کاربردی درباره لنز چشم نوجوانان

اگر فرزند نوجوانی دارید که تمایل به استفاده از لنز رنگی یا لنز طبی چشم دارد، بهتر است نکات زیر را درنظر داشته باشید:

  • برای استفاده از لنز تماسی ابتدا چشم‌های نوجوان خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سالم هستند و خطر سندرم چشم خشک یا مشکلات دیگر برای او به وجود نخواهد آمد. همچنین نوجوان شما نیاز به بررسی منظم چشم و نظارت بر بینایی و سلامت چشم خواهند داشت.
  • بسیاری از والدین درباره انجام مراقبت‌های مربوط به پوشیدن لنزهای تماسی توسط فرزند نوجوان خود نگران هستند. امروز بیشتر لنزها دارای اصول مراقبتی بسیار ساده هستند. درضمن لنزهای تماسی روزانه یکبار مصرف می‌توانند شما را از محصولات و اقدامات مراقبتی کاملا بی نیاز کنند.
  • یکی از بزرگترین مزایای استفاده از لنزهای تماسی برای برخی از نوجوانان این است که به آنها کمک می کند تا در مورد خود و ظاهرشان احساس خوبی داشته باشند. بر اساس تحقیقات اخیر، لنزهای تماسی به خصوص در میان دختران نوجوان، عامل افزایش اعتماد به نفس است. پس درباره استفاده از این محصول وسواس به خرج ندهید.
  • نگرانی‌های خود درباره لنز چشم نوجوان خود را با چشم پزشک در میان بگذارید. اگر چشم پزشک احساس کند که نوجوان شما آماده استفاده از لنز تماسی نیست، آن را تجویز نمی‌کند.
  • اگر نوجوان شما توصیه های چشم پزشک درباره نحوه استفاده و مراقبت از لنز را انجام نمی‌دهد، باید او را از پوشیدن لنز منع کنید. عدم انجام مراقبت‌های لنز می تواند عامل عفونت باشد.
  • اگر می‌خواهید نوجوان شما نسبت به مراقبت درست از لنز چشم خود مسئولیت‌پذیر باشد، باید مسئولیت مالی آن را به خودش بسپارید. حداقل پذیرش بخشی از هزینه های استفاده و مراقبت از لنز می‌تواند کمک کننده باشد.
  • اگر نوجوان شما دارای چشمان آبی یا سبز باشد، لنز تماسی با رنگ‌های شفاف می‌تواند رنگ چشم‌های آنان را تقویت کرده و زیباتر جلوه دهد. اگر نوجوان شما چشمان قهوه ای تیره داشته باشد، لنز با رنگ مات می‌تواند رنگ چشم آبی، سبز، بنفش و انواع رنگ‌های دیگر را تجربه کند.
همچنین بخوانید: نکات مهم استفاده از لنز برای اولین بار

لنزهای تماسی اسکلرال حتی می‌توانند چشم‌های فرزند نوجوان شما را مانند گربه یا حیوانات دیگر یا حتی یک خون آشام برای مراسماتی مانند هالووین یا تئاتر تغییر بدهد. این وسیله می‌تواند برای نوجوانان بسیار سرگرم‌کننده باشد. 

منبع

https://www.allaboutvision.com/en-gb/children-vision/teens-and-contact-lenses/

Related Articles

کامنت بگذارید