خانه اخبار کدامیک از لنزهای روشن برای چهره‌ی شما مناسب‌تر است؟

کدامیک از لنزهای روشن برای چهره‌ی شما مناسب‌تر است؟

نویسنده تیم لوناتو
لنزهای روشن

لنزهای چشمی محبوبیت زیادی میان مردم دارند. افراد معمولا ترجیح می‌دهند از لنزهای چشم به‌ جای عینک استفاده کنند. خصوصا لنزهای روشن رنگی که باعث می‌شوند چهره شما کاملا متفاوت‌تر دیده شود. لنزهای رنگی اغلب به دو دسته تقسیم می‌شوند: لنزهای تجویزی و غیرتجویزی. لنزهای تجویزی که توسط پزشک به منظور بهبود بینایی تجویز می‌شوند. درحالی که لنزهای غیرتجویزی تنها به منظور زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

لنزهای رنگی که بازه وسیعی از رنگ‌ها را دربرمی‌گیرند، بسته به خصوصیات ظاهری فرد باید انتخاب شوند. یک روش برای انتخاب رنگ لنز مناسب، استفاده از برنامه‌های ویرایش عکس است. با استفاده از این روش می‌توانید انواع مختلفی از لنزهای روشن و تیره را روی چشمان خود امتحان کنید. روشی دیگر نیز برای این کار وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانیم به طور دقیقتر لنز مناسب را تشخیص دهیم که در اینجا به بررسی آن می‌پردازیم. بنابراین هنگام خرید انواع لنزهای روشن باید نکاتی را در نظر بگیریم تا چهره‌ای جذابتر داشته‌باشیم.

رنگ پوست خود را بشناسید

حال که با انواع لنزهای رنگی تماسی آشنا شدیم، باید تن رنگ پوست خود را بشناسیم تا لنزی متناسب با آن انتخاب کنیم. از اصطلاح "گرم" یا "سرد" برای توصیف رنگ پوست استفاده می‌شود. زمانی می‌توان گفت که رنگ پوستتان سرد است که در پوستتان رنگ صورتی، قرمز یا آبی دیده‌ شود. همچنین افرادی که در لباس‌هایی با رنگ سفید، مشکی یا نقره‌ای بهتر دیده ‌می‌شوند، نشان می‌دهد که رنگ پوست سرد دارند. این افراد بهتر است از لنزهایی با آبی یخی، فیروزه‌ای یا فندقی استفاده کنند.

در صورتی که در افرادی که رنگ پوستشان گرم است، شاهد رنگ زرد یا هلویی در پوستشان هستیم. این افراد نیز با به‌کار بردن لنزهایی با رنگ قهوه‌ای، عسلی، فندقی جذاب‌تر می‌شوند. این افراد بهتر است از لنزهای روشن مانند آبی یا سبز استفاده نکنند زیرا باعث می‌شود چهره‌شان مصنوعی به‌نظر برسد. افرادی هم هستند که رنگ پوست خنثی دارند که در واقع ترکیبی از پوست گرم و سرد هستند. خوشبختانه این افراد گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارند که این گزینه‌ها شامل رنگ‌های قهوه‌ای، فندقی، عسلی، سبز و خاکستری می‌باشند. درکل تمامی افراد باید از لنزهایی استفاده کنند که مکمل رنگ پوست‌شان باشد تا چهره‌ای موردپسند داشته باشند.
افرادی که پوستی روشن دارند برای اینکه تشخیص دهند که رنگ پوستشان گرم است یا سرد، باید به رنگ رگ‌های خود توجه کنند. اگر رگ‌های‌تان به رنگ آبی دیده می‌شوند، به احتمال زیاد پوستی سرد دارید. اما اگر رگ‌های‌تان سبز به نظر برسند، احتمال این می‌رود که پوست‌تان گرم است.

به رنگ طبیعی چشم خود توجه کنید

به منظور اینکه لنز خود را درست انتخاب کنیم باید پس از توجه به رنگ پوست، لنزی متناسب با رنگ چشمان‌تان انتخاب کنید. اگر شما چشمانی روشن دارید، لنزهای روشن مانند سبز یا آبی روشن می‌‌تواند برایتان مناسب باشد. اما اگر چشمانی تیره دارید، بهتر است از لنزهای تماسی مات استفاده کنید. همچنین لنزهای فندقی یا عسلی انتخابی مناسب برای افرادی است که چشمانی تیره دارند.

البته ذکر این نکته نیز شایان توجه است که برخی از مارک‌ها هم‌چون سولوتیکا لنزهایی را تولید می‌کنند که تمامی فضای مردمک شما را فرا می‌گیرند و رنگ چشم اصلی‌تان مشخص نمی‌شود.

رنگ موی خود را در انتخاب لنزهای روشن در نظر بگیرید

بعد از شناخت رنگ پوست و توجه به رنگ چشمان، حال نوبت به رنگ موهای‌تان می‌رسد. اگر موهایی به رنگ قهوه‌ای دارید، شانس با شماست؛ زیراکه کمتر لنزرنگی پیدا می‌شود که با رنگ موهای‌تان تناسب نداشته باشد. در صورتی که موهای طلایی یا بلوند دارید، لنزهای رنگی تیره‌تر مانند سیاه، شکلاتی یا قهوه‌ای سیر می‌تواند چهره‌تان را جذاب کند. اما اگر موهایی مشکی دارید، لنزهای آبی یا ارغوانی باعث ایجاد تناقض شده و زیبایی‌تان را دوچندان می‌کند.
در صورتی که رنگ موهایتان ترکیبی است به عبارت دیگر هم به رنگ روشن و هم به رنگ تیره دیده می‌شود، رنگ لنز ترکیبی انتخاب کنید. همچنین از امتحان لنزهای آبی یخی یا سبز زمردی نیز غافل نشوید.

با یک چشم‌پزشک مشورت کنید

به یاد داشته باشید که لنزهای چشمی، حتی از نوع زیبایی، تجهیزاتی طبی هستند. حتی اگر لنزهای‌تان برای بهبود دید شما نیازی به تجویز پزشک ندارند، با این حال باید اندازه چشمان شما باشند. لازم است بدانید که لنزهای ارزان قیمت یا غیرمتناسب با اندازه چشمان باعث جراحت یا عفونت چشمان می‌شوند. همچنین فقط از فروشگاه‌های معتبر لنز موردنیاز خود را خریداری کنید.
در نهایت این نکته قابل ذکر است که پیش از استفاده از لنز خود، آن را در نورهای مختلف امتحان کنید زیرا که لنزهای تماسی رنگی براساس شدت نور دچار تغییر می‌شوند.

Related Articles