خانه چگونه کودک خود را تشویق کنم که عینک بزند؟

چگونه کودک خود را تشویق کنم که عینک بزند؟

نویسنده تیم نویسندگان
عادت دادن کودک به عینک زدن

آیا کودک شما تمایلی به استفاده از عینک ندارد؟ باید بگوییم که تنها نیستید. سلامت چشمان و بینایی فرزندتان یکی از مهم‌ترین عوامل در تامین سلامتی او است. اما کودکان به اندازه شما از تاثیرات آن آگاه نیستند. برای بچه‌ها، تجربیات جدید ترسناک است. استفاده از عینک، یکی از این تجربیات است. اگر به دنبال راهی برای عادت دادن کودک به عینک زدن هستید، پس با ما همراه باشید.

روش‌های تشویق کودک به عینک زدن

راه‌های مختلفی جهت متقاعد کردن بچه‌ها برای استفاده از عینک وجود دارد. شما به عنوان والدین باید تمام تلاش خود را در این رابطه انجام دهید. زیرا عدم استفاده از عینک در کودکان، موجب بروز مشکلات بیشتری در زمینه بیماری‌های چشمی می‌شود. در ادامه برخی از روش‌هاd عادت دادن کودک به عینک زدن را برای شما ذکر می‌کنیم.

 عادت دادن کودک به عینک زدن

مکالمه با کودکان

بهتر است با کودکان در رابطه با فواید استفاده از عینک و همچنین مضرات عدم عینک زدن صحبت کنید. کودک شما ممکن است فقط جنبه‌های منفی عینک را در نظر بگیرد. بنابراین، مهم است که در مورد مزایا با آنها صحبت کنید. از فیلم‌ها و کتاب‌ها برای تشویق آنها انتخاب کنید.

اجازه دهید کودک شما فریم عینک را انتخاب کند

سعی کنید به سلیقه فرزند خود برای انتخاب فریم موردعلاقه احترام بگذارید. گزینه‌های زیادی وجود دارد که ممکن است مورد پسند کودک شما قرار گیرد. با انجام این کار، هیجان کودک خود در استفاده از عینک مشاهده خواهید کرد. البته انتظار نداشته باشید که او در ابتدا مشتاق استفاده از آن باشد. اما با تشویق و تکرار، طولی نخواهد کشید که او هر روز عادت به پوشیدن آنها داشته باشد.

عادت دادن تدریجی

ممکن است بچه‌های شما از ابتدا با استفاده از عینک موافق نباشند. بنابراین، سوق دادن آنها به سمت استفاده از عینک، ملزم صبر و تحمل است. از کودک خود بخواهید که در روز به مدت ۱۵ دقیقه از عینک استفاده کنند و به تدریج این زمان را افزایش دهید. به زودی خواهید دید که آنها به استفاده از عینک، عادت کرده‌اند.

برخورد درست با کودک

تشویق با مجبور کردن کودک برای استفاده از عینک، تفاوت دارد. بسیار مهم است که فریم سبک و مناسب چشمان فرزندتان باشد. در غیر این صورت ممکن است به هیچ عنوان تمایلی نسبت به استفاده از آن را نداشته باشد. اگر کودک از عینک متنفر است، شاید مشکل از نوع فریم است. با مراجعه دوباره به متخصص و تجویز عینک جدید مشکل بر طرف خواهد شد. در نتیجه، هیچ گاه در این موضوع زورگویی نکنید و به جای آن سعی در تشویق بیشتر او داشته باشید.

یادآوری افرادی که از عینک استفاده می‌کنند

به بچه‌های خود نشان دهید که افراد دیگر نیز در صورت لزوم از عینک استفاده می‌کنند. مثال زدن افرادی که موردعلاقه او است یا شخص مورد نظر را می‌شناسد، تاثیر بیشتری دارد. علاوه بر آن، نمونه‌های زیادی از افرادی که عینک می‌زنند پیدا خواهید کرد.

کمک از پزشک

برای تشویق کودک به عینک زدن و تشخیص روش‌های مناسب، بهتر است از متخصص چشم او کمک بگیرید. برای راحتی فرزندتان با عینک و استفاده از آن، با متخصص چشم کودکتان مشورت کنید. اگر فریم‌های آنها مناسب نیست، بهتر است با کمک پزشک نسبت به تعویض آنها اقدام کنید. محصولات لوناتو، عینک‌های مناسبی را شامل می‌شود و یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌آید.

با او به تمیز کردن عینک بپردازید

در عادت دادن کودک به عینک زدن، اعمال جمعی نظیر تمیز کردن عینک همراه با او، تاثیر بیشتری خواهد داشت. اگر سعی کنید این کار را به صورت تفریح انجام دهید، ممکن است در علاقه فرزندتان نسبت به عینک زدن تاثیر داشته باشد.

کمک از معلمان

به دلیل اینکه بچه‌ها بخشی از زمان شبانه‌روز خود را در مدرسه می‌گذرانند، پس کمک از معلمان او گزینه مناسبی به نظر می‌رسد. تشویق کودک به عینک زدن جنبه‌های مختلفی دارد. ممکن است او از اینکه در بین دوستانش موردستایش قرار بگیرد، احساس رضایت کند. همچنین برای اطمینان از عینک زدن کودکتان از معلم او یاری بخواهید.

بررسی دوره‌ای

زمانی که کودک شما اقدام به پوشیدن مرتب عینک کرد، بهتر است نسبت به سالم و مناسب بودن عینک اطمینان حاصل کنید. پس از عادت دادن کودک به عینک، ممکن است همیشه از آن استفاده کند. در نتیجه، وجود هرگونه مشکل در عینک، ممکن است بر سلامتی فرزندتان تاثیر بگذارد.

 عادت دادن کودک به عینک زدن

نکاتی در رابطه با عینک زدن کودک

ممکن است برای کودک شما عینک زدن یک چالش باشد. با این حال، با کمی صبر و شکیبایی او عادت به استفاده از آن خواهد کرد. قبل از آن بهتر است به نکات زیر، جهت آسان‌تر شدن استفاده از عینک توجه کنید.

  • اگر فرزند شما زیر دو سال است، یک قاب پلاستیکی انتخاب کنید. پلاستیک بهترین انتخاب برای کودکان نوپا است.
  • از شرایط ضمانت مطمئن شوید. ضمانت خوب تعمیرات و تعویض عینک بچه‌ها را پوشش می‌دهد.
  • مکان خاصی را برای قرار دادن عینک تعیین کنید. به کودک خود بگویید که در صورت عدم استفاده باید آن را در جای مطمئنی قرار دهد. این امر از شکستن یا مشکل پیدا کردن آن جلوگیری می کند.
  • در نهایت، تا جایی که امکان دارد او را تشویق کنید. انجام این کار موجب تمایل بیشتر وی به استفاده از آن می‌شود.

نتیجه

چشم از مهم‌ترین عضو هر انسان است و به مراقبت نیاز دارد. در سال‌های کودکی و حین مراحل رشد بینایی، ممکن است کودک شما نیاز به استفاده از عینک داشته باشد. در این میان کودکان زیادی تمایلی به عینک زدن ندارند. در نتیجه، بسیاری از والدین در عادت دادن کودک به عینک زدن دچار مشکل می‌شوند و به دنبال راهکاری برای تشویق آنها جهت استفاده از عینک هستند. ما برخی از روش‌های موثر را در این متن گردآوری کرده‌ایم. بهتر است با مطالعه آنها نسبت به سلامتی چشمان کودک خود و استفاده او از عینک، اطمینان حاصل کنید.

کامنت بگذارید