خانه لنز رنگی طبیعی چیست؟ انواع و قیمت لنز رنگی طبیعی در ایران

لنز رنگی طبیعی چیست؟ انواع و قیمت لنز رنگی طبیعی در ایران

نویسنده تیم لوناتو
انواع لنز رنگی چشم

انواع لنز رنگی چشم

انواع لنز رنگی چشم در بازار ایران وجود دارد. لنز رنگی امروزه به یکی از گزینه‌های پرطرفدار زیبایی تبدیل شده است. با توجه به افزایش روزافزون استفاده از لنزهای تماسی، چگونگی انتخاب آنها و پیدا کردن مناسب‌ترین گزینه خیلی مهم شده‌است.

اما اگر لنز رنگی مناسبی را انتخاب نکنید، ممکن است با مشکلات زیادی روبه رو شوید. همچنین اگر از لنز رنگی استفاده می‏‌کنید، دانستن نکات بهداشتی برای نگهداری از چشم، اهمیت زيادي دارد. سهل‏ انگاری در مراقبت از چشم در حین استفاده از لنز رنگی، عوارض جبران‏ ناپذیری را به‏ دنبال دارد. پس به‏ سادگی از کنار این مسئله عبور نکنید.

با وجود بسیاری از مارک ها و گزینه ها، چگونه می دانید کدامیک برای شما مناسب است؟ در این مقاله سعی میکنیم به شما برای انتخاب یک لنز چشم مناسب کمک کنیم؟

لنز رنگی طبیعی
لنز رنگی طبیعی

انواع لنز رنگی چشم با رنگ‌های طبیعی

انواع مختلفی از لنز رنگی وجود دارد که اثرات متفاوتی روی رنگ چشم شما دارند. از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد.

لنزهای تقویت کننده‌ی رنگ چشم

یکی از انواع انواع لنز رنگی چشم ، مدل‌های بهبوددهنده رنگ چشم هستند. این لنز ها برای افزایش رنگ طبیعی چشمان شما بدون تغییر رنگ طبیعی آنها طراحی شده اند.

لنزهای تقویت کننده‌ی رنگ چشم با رنگدانه‌های اضافی برای افرادی که دارای چشم‌های روشن هستند و می‌خواهند به نگاه خود عمق ببخشند ، ایده‌آل است.

اگر شما به دنبال لنزهای تماسی سبز یا آبی هستید تا با چشمان شما مطابقت داشته باشد، می‌توانید از لنزهای تماسی رنگی تقویت کننده‌ی رنگ چشم استفاده کنید.

شما همچنین می توانید آنها را با سایه های روشنی از قهوه ای و عسلی پیدا کنید.

چگونه لنز را از چشم برداریم؟

لنز رنگی طبیعی مات

لنز رنگی طبیعی مات دارای رنگدانه‌های قوی و یک پارچه‌ای هستند که می تواند به طور قابل توجهی رنگ چشمان شما را تغییر دهد. اگر عنبیه شما تیره است مانند قهوه‌ای تیره یا مشکی، برای تغییر رنگ باید از لنزهای مات استفاده کنید.

لنز های درخشان  و براق

از دیگر انواع لنز رنگی چشم ، لنزهای براق هستند. این لنزها رنگدانه ای ندارند تا رنگ چشمان شما را عوض کنند، اما به جای آن، دارای الگوهایی در لنز هستند تا به رنگ طبیعی چشمان شما جلوه‌ی بیشتری بدهد.

این لنزها که معمولا یک بار مصرف هستند، برای روشن کردن چشمان شما و ایجاد کردن درخششی چشمگیر کاربرد دارند . کار متفاوت این لنز ها، ایجاد عمق و شدت است که برای چشم های تیره تر مناسب است.

چگونه مناسبترین رنگ لنز طبیعی را پیدا کنم؟

اگر رنگ چشم هایتان قهوه ای است مناسب ترین رنگ های لنز برای چشم های شما لنزهای بنفش ، آبی و سبز است.

اگر رنگ چشم هایتان آبی یا سبز است مناسب ترین رنگ لنز برای چشم های شما لنزهای قهوه ای ، شکلاتی و خاکستری با ته رنگ سبز هستند.

اگر رنگ پوست شما تیره است بهتر است از لنز رنگی طبیعی روشن استفاده کنید.

برای چشم هایی که رنگی نیستند انواع لنز رنگی چشم که طبیعی باشند بسیار مناسب است.

چگونه لنز را در چشم بگذاریم؟

انتخاب لنز رنگی طبیعی
انتخاب لنز رنگی طبیعی

آیا لنز رنگی به درد چشم‌های قهوه‌ای می خورد؟

کدام یک از انواع لنز رنگی چشم با رنگ قهوه‌ای طبیعی چشم‌هایتان تطابق بیشتری دارند؟

یکی از بزرگ‌ترین دلایلی که افراد به سمت لنز چشم های رنگی ( لنز عسلی، لنز یخی، لنز آبی طوسی، لنز آبی، لنز سبز، لنز یخی روشن، لنز سبز طوسی، طوسی یخی، لنز بنفش و غیره) می روند ، این است که می‌توانند رنگ چشمی که دوست دارند و همیشه آرزویش را داشته‌اند را امتحان کنند.

همان‌طور که مطلع هستید، بیش از 50 درصد افراد روی کره زمین دارای چشم‌های قهوه‌ای هستند، در نتیجه می‌توانید مطمئن شوید که تقریبا بیشتر لنزهای رنگی که وجود دارند برای این رنگ چشم طراحی شده‌اند.

این مساله را به یاد داشته باشید که قرار نیست تمام رنگ‌های لنز چشم با رنگ اصلی چشمان شما هماهنگی و هم‌خوانی داشته باشند.

در واقع اگر یک لنز رنگی به رنگ بنفش روشن است، استفاده از آن بدین معنی نیست که چشمان شما مانند چشمان الیزابت تیلور ( Elizabeth Taylor ) خواهد شد! اگر چشمان شما به صورت طبیعی قهوه‌ای یا مشکی است در ادامه خواهید آموخت که چگونه رنگ درست را انتخاب کنید.

لنز رنگی طبیعی

لنز آبی برای چشم قهوه‌ای

اگر با چشمانی قهوه‌ای متولد شده‌اید ولی همیشه دوست داشتید که رنگ آبی را امتحان کنید، شانس با شما است! لنز آبی یکی از رنگ‌هایی است که در میان انواع لنز رنگی چشم ، عنوان بالاترین انتخاب برای چشم‌های قهوه‌ای را دارد.

البته نتیجه به دو عامل مهم بستگی دارد: این‌که رنگ عنبیه شما چقدر تیره باشد و لنزی که استفاده می‌کنید چقدر مات باشد.

اگر چشمان شما قهوه‌ای تیره و تقریبا مشکی باشد، و لنز رنگی طبیعی روشن را انتخاب کنید، چشمانتان آبی تیره – قهوه‌ای خواهد شد.

اما اگر چشمان قهوه‌ای روشن داشته باشید و از لنز آبی روشن استفاده کنید، چشمانتان آبی دریایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: با ۹ تا از بهترین برندهای لنز رنگی در جهان آشنا شوید

لنز سبز برای چشم قهوه‌ای

یکی دیگر از انواع لنز رنگی چشم که طرفداران زیادی دارند، لنز رنگی طبیعی سبز است. به خصوص اگر با چشمانی قهوه‌ای که دارید می‌خواهید استایلی رمزآلود، فریبنده و جذاب داشته باشید.

موضوعی که در مورد لنز سبز صادق است این است که با استفاده از آن‌ها، رنگ چشم بسیار طبیعی به نظر خواهد رسید.

بیشترین لنز سبزی که برای چشم قهوه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد آن‌هایی است که رنگ عسلی، فندقی و بژ دارند…به خصوص در قسمت نزدیک مردمک چشم.

لنز عسلی برای پوست های سفید

اگر پوست سفیدی دارید، باید بدانید که تقریبا هر رنگ لنز رنگی با پوست شما سازگاری کامل دارد. مخصوصا لنز عسلی که طیف قهوه‌ای دارد روی این رنگ پوست باعث جذابیت بیشتر چهره شما خواهد شد.

لنز رنگی / لنز زیبایی

لنزهای عسلی براى پوست هاى سبزه

اگر شما پوستی سبزه دارید، باید از میان انواع لنز رنگی چشم ، لنزهای رنگ روشن استفاده کنید، رنگ‌­هایی که باعث می­‌شوند تا چشم‌های شما جلوه خاصی به چهره‌تان بدهند.

افراد با پوست گندمی و سبزه می توانند از لنزهای عسلی-قهوه‎ای، عسلی-سبز و یا عسلی-طوسی استفاده کنند.

ما لنزهای آبی ­روشن مانند فیروزه ­ای را به این افراد پیشنهاد نمی‌کنیم، چراکه این رنگ ها با پوست‌های کاراملی رنگ همخوانی خوبی ندارند.

اگر لنزهایی با رنگ‌های طبیعی مثل عسلی یا قهوه ای روشن انتخاب می‌کنید، سعی کنید سایه‌­ی چشم خود را کمی متفاوت‌تر انتخاب کنید تا چشم‌های‌تان جذابتر شوند.

لنز چشم عسلی برای پوست های تیره

اگر چهره یا پوست تیره ای داشته باشید، می‌توانید از طیف های مختلف لنزهای عسلی استفاده کنید.

برای پوست های تیره، رنگ های­ گرمِ لنز عسلی از همه جذاب‌تر است. توصیه می‌کنیم از رنگ قهوه‌­ای ­گرم یا فندقی برای داشتن چهره­‌ای جذاب و دل­ربا استفاده کنید.

لنزهای عسلی-دودی نیز بری پوست‌های تیره جذاب هستند.

لنز طوسی برای کدام چهره مناسب‌تر است؟

لنز خاکستری

اگر واقعا نمی‌خواهید رنگ چشم‌هایتان را عوض کنید و فقط می‌خواهید نگاه و چهره زیباتری را تجربه کنید، لنز طوسی می‌تواند بهترین گزینه باشد.

لنز طوسی با هر رنگ پوستی هماهنگ است و در ترکیب با رنگ طبیعی چشم، زیبایی دوچندانی به چهره می‌افزاید. از این رو محبوبیت بیشتری در بین مردم پیدا کرده است.

تولیدکنندگان به علت محبوبیت این نوع لنز در میان مردم، رنگ طوسی با تنالیته‌های مختلف (۲، ۳ و حتی ۴ تن رنگ) به بازار عرضه کرده‌اند.

لنزهای طوسی با شفافیت‌های مختلف (شفاف، درخشان، مات) وجود دارند. بهترین تنالیته لنز طوسی برای چشمان قهوه‌ای، لنزهای طوسی نیمه مات هستند که دارای ۳ طیف رنگ طوسی مختلف هستند.

لنزهای طوسی باعث روشن شدن و بازتر شدن منظقه چشم می‌شود. بنابراین چشم‌ها بزرگتر و کشیده‌تر دیده می‌شود.

محبوبیت لنزهای رنگی طبیعی در ایران

بعد از موج سیل‌آسای جراحی‌های زیبایی و استفاده از لوازم آرایشی، استفاده از لنزهای رنگی و تزئینی هم در بین خانم‌های جوان ایرانی طرفداران فراوانی پیدا کرده است؛ لنزهایی که این روزها در هر مطب چشم‌پزشکی، داروخانه‌ها و عینک‌فروشی‌های شهر به سادگی یافت می‌شود.

شناخت درست نوع و نحوه استفاده از لنزهای رنگی مهم‌ترین قسمت ماجراست چراکه باید درنظر داشته باشید کوچک‌ترین بی‌دقتی، مشکلات جبران‌ناپذیری را برای چشم‌های‌تان ایجاد می‌کند.

ترفندهی انتخاب لنزهای رنگی طبیعی

توجه داشته باشید که اگر مردمک چشمتان بزرگ است باید از لنز هایی استفاده کنید که قطرشان بیشتر از 14 میلی متر است.

برای این گونه چشم هایی که قطر مردمک شان زیاد است لنز هایی با قطر کمتر از 14 میلی متر کوچک بوده و لنز چشم را پوشش نمی دهد در نتیجه رنگ چشم شما از زیر لنز رنگی مشخص بوده و روی چشمتانطبیعی به نظر نمی رسد.

اگر می خواهید که لنز بر روی چشمان شما طبیعی به نظر بیاید می توانید از لنز های دور مشکی استفاده کنید.

قیمت لنز رنگی طبیعی در ایران

در حال حاضر، انواع لنز رنگی چشم در ایران بین 100 تا 400 هزار تومان قیمت دارند.

سوالات رایج در مورد انواع لنز رنگ

برای چشم قهوه ای کدام رنگ لنز مناسب است؟

خاکستری، عسلی، سبز و فندقی رنگ های طبیعی برای چشم قهوه ای هستند. اما اگر می خواهید لنز خیلی دیده شود، سراغ رنگ‌های خانواده‌ی آبی بروید.

لنز رنگی طبیعی در ایران چه قیمتی دارد؟

بیا 100 تا 500 هزار تومان متغیر استو جنس و برند لنز تعیین کننده قیمت آن است.

آیا لنزهای زیبایی را می توان شب ها هم در چشم گذاشت؟

خیر لنز رنگی را حداکثر 4 ساعت باید در چشم بگذارید. زیرا از لنز رنگی اکسیژن عبود نمی‌کند و این مساله می‌تواند برای چشم ضررهای زیادی داشته باشد.

انواع لنز رنگی را از کجا تهیه کنیم؟

از داروخانه‌ها، فروشگاه‌های آنلاین فروش لنز همچون لوناتو و عینک‌فروشی‌ها.

کامنت بگذارید