خانه اخبار بهترین مارک لنز طبی رنگی در ایران چیست و چه قیمتی دارد؟

بهترین مارک لنز طبی رنگی در ایران چیست و چه قیمتی دارد؟

نویسنده تیم لوناتو
بهترین مارک لنز طبی رنگی

بهترین مارک لنز طبی رنگی

بهترین مارک لنز طبی رنگی در ایران نمرات آستیگمات را پوشش نمیدهد و این یکی از مشکلات طرفداران استفاده از این لنزها هستند.

یکی از انواع لنزهایی که استفاده زیادی دارند لنزهای طبی رنگی هستند. این لنزها با توجه به اینکه هم طیف افرادی که با مشکل ضعیفی چشم روبرو هستند و هم افرادی که قصد تغییر رنگ چشم خود را دارند، در برمی‌گیرد بسیار پرطرفدارند. درمقاله سعی کرده‌ایم بهترین مارک لنز رنگی رو به شما معرفی کنیم.

با توجه به اینکه مهمترین عضو بدن ما چشمانمان هستند بنابراین خیلی مهم است که موقع انتخاب لنز چشم حتما به مواردی مثل اکسیژن رسانی، میزان رطوبت دهی لنز و محافظ UV آن دقت کنیم. قرنیه چشم تنها عضو بدن انسان است که مستقیما اکسیژن را از هوا جذب میکند و قرنیه تنها عضو چشم است که اکسیژن را بطور مستقیم از هوا میگیرد لذا یک لنز چشم خوب باید بخوبی بتواند این موارد را پوشش دهد.

در ادامه قصد داریم برتر لنزهای طبی رنگی و ویژگی های را توضیح دهیم.

خرید لنز چشم از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

ایراپتیکس (Air optix)

نمی شود از بهترین مارک لنز طبی رنگی سخن گفت و نامی از ایراپتیکس به میان نیاورد. این نوع لنز طبی رنگی محصول کمپانی سیباویژن آمریکا می باشد و یکی از محبوبترین لنزها در بین کاربران لنزهای رنگی طبی است. این لنز تنها لنز طبی رنگی دنیا می باشد که از مواد سیلیکون هایدروژل ساخته شده است. سیلیکون هایدروژل موجب اکسیژن رسانی بیشتر به قرنیه و در نتیجه ایجاد خستگی کمتر در چشم می شود. قدرت عبور اکسیژن این لنز چند برابر سایر لنزهای طبی رنگی موجود در بازار ایران است.

ویژگی ها:

  • بهترین مارک لنز طبی رنگی در اکسیژن رسانی به چشم
  • راحتی و نرمی فوق العاده
  • زاویه مرطوب کنندگی بسیار کم سطح لنز که موجب پخش بهتر و بیشتر اشک و سهولت پلک زدن می شود.
  • سطح صاف و صیقلی که سبب سهولت در پلک زدن و عدم احساس جسم خارجی می شود.
  • کاهش میزان رسوب چربی و پروتئین بدلیل کم بودن حفره ها در سطح لنز
  • مقدار آب موجود در ساختار این لنز کم است لذا موجب می شود مقدار آب کمتری از اشک چشم جذب شود. این ویژگی علاوه بر اینکه از خشکی چشم جلوگیری می کند بلکه باعث می شود گزینه مناسبی برای استفاده در مناطق خشک و گرمسیری باشد.

سولکو (soleko)

محصول کمپانی کویین کالر ایتالیا و یکی از محبوبترین برندهای لنز رنگی. رنگ چشمان اکثر ایرانیها تیره است و لنز سولکو با پوشش بالا روی چشمهای تیره و بدلیل ایجاد جلوه کاملا طبیعی روی چشم محبوبیت زیادی در ایران پیدا کرده است.

لنزهای سولکو بدلیل استفاده از مواد هایدروژلی دارای قدرت سازگاری قوی و پایداری شیمیایی زیادی می باشد. لنزهای سولکو در دو نوع فصلی و دوردار (Twins) و سالانه و بدون دور (Solitare) تولید می شوند که نوع سالانه بسیار روشن تر از نوع فصلی بوده و برای تغییر رنگ چشمان تیره مناسب تر است. می توان گفت سولکو از جمله لنزهایی است که شاخصه های بهترین مارک لنز طبی رنگی را دارد.

ویژگی ها:

  • دارای تکنولوژی منحصر به فرد Soleko Queen که باعث ایجاد بافت بسیار ظریف و طبیعی و زیبا در رنگ آمیزی لنز شده است.
  • سبکی و راحتی زیاد
  • مقاوم در برابر رسوب و پارگی
  • دارای سطح صاف و صیقلی بدلیل استفاده از فن آوری پلاسما

بهترین مارک لنز طبی رنگی : سولوتیکا (solotica)

لنز رنگی سولوتیکا محصول برزیل را می توان معروفترین لنز چشم در جهان و محبوبترین در ایران دانست. سولوتیکا همه ویژگی های بهترین مارک لنز طبی رنگی را دارد. لنزهای این برند بدلیل داشتن قطر و انحنای زیاد بصورت کامل سیاهی چشم را می پوشانند. همچنین بدلیل تنوع رنگهای بسیار زیبا طرفداران بسیاری در میان خانم ها دارد. این لنزها در 4 سری به بازار عرضه شده است.

سری هیدروکور: بصورت سالانه بوده و بدون دور می باشد و برای کسانی که چشمان تیره ای دارند و لنزهای رنگی روی چشمان آنها نشان داده نمی شود کاربرد دارد چون عدسی چشم را بطور کامل می پوشاند. رنگ Quartzo محبوبترین رنگ این سری می باشد.

سری نچرال کالرز: بصورت سالانه می باشد و برخلاف سری هیدروکور دارای دور مشکی نقطه ای می باشد و به همین دلیل کاملا طبیعی بنظر می رسد.

سری هیدروکور: از نوع سالانه بوده و دارای دور مشکی خطی می باشد.

سری سولفیلکس نچرال کالرز: دقیقا همان سری نچزال کالرز می باشد ولی از نوع فصلی. لذا هر سه ماه نیاز به تعویض دارد. استفاده از این سری به شما این امکان را می دهد تا هر فصل رنک متفاوتی به چشمان خود ببخشید. ضمن اینکه از قیمت پایین تری نیز برخوردارند.

کوارتز( Quartz)، کریستال، Topazio,Ocre از محبوبترین رنگهای این برند می باشد.

ویژگی ها:

  • ماده سازنده آن Polymacon بوده و دارای تاییدیه FDA  می باشد.
  • از بابت راحتی و سازگاری با انواع چشم در زمره بهترین ها است.
  • هیچگونه عوارض از جمله قرمزی، سوزش یا احساس جسم خارجی در چشم از خود بجای نمی گذارد.
  • آب چشم را جذب نمی کند و برای همین برای کسانی که دچار مشکل خشکی چشم در هنگام استفاده از لنز می شوند بسیار مناسب است.
  • بصورت کامل رنگ چشمهای تیره را تغییر می دهد ضمن اینکه کاملا طبیعی بنظر می رسد و تشخیص آن سخت است.

فرشلوک (FRESHLOOK) 

در انتهای بررسی بهترین مارک لنز طبی رنگی به برند فرشلوک می رسیم. محصول کمپانی سیباویژن آمریکا و از جمله لنزهای دارای تکنولوژی 3 در 1 . این لنز به دارا بودن نقاط رنگی بر روی سطح خود باعث ایجاد تغییر رنگ طبیعی و محسوس چشمها بخصوص چشمهای تیره می شود. این لنز با براقیت خاص و تنوع رنگ بالایی که دارد از استقبال بسیار خوبی در میان خانمها برخوردار است. ضمن اینکه تنوع رنگ بالای آن امکان ست کردن با انواع تیپ و رنگ لباس را فراهم کرده است. بویژه رنگ عسلی روشن آن که به چشم عمق و گیرایی خاصی می بخشد. رنگهای طوسی و قهوه ای نیز برای چشمهای تیره مناسب تر است چراکه علاوه بر اینکه بسیار طبیعی بنظر می رسند، چشمها را نیز درشت تر نشان می دهند.

ویژگی ها:

  • درصد اکسیژن رسانی و رطوبت رسانی بسیار بالا
  • دارای تاییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)
  • مناسب برای هر نوع رنگ چشم از روشن ترین تا تیره ترین
  • کیفیت دید بسیار عالی
  • دارای تکنولوژی 3 در 1

سوالات رایج در مورد بهترین مارک لنز طبی رنگی

آیا لنز طبی رنگی هم می‌تواند ضعف بینایی را اصلاح کند؟

بله لنز طبی رنگی علاوه بر تغییر رنگ چشم به اصلاح بینایی هم می‌پردازد و روی دید فرد تاثیر منفی ندارد. برای خرید لنز طبی رنگی حتما باید با چشم پزشک مشورت کنید.

لنز طبی رنگی برای چشم آستیگمات هم تجویز می‌شود؟

خیر، لنز طبی رنگی در ایران نمرات آستیگمات را پوشش نمی دهد و این یکی از مشکلات طرفداران استفاده از این لنزها هستند.

بهترین مارک لنز طبی رنگی در ایران چیست؟

لنزهای ایراپتیکس، فرشلوک و لنز سولکو با پوشش بالا روی چشمهای تیره و بدلیل ایجاد جلوه کاملا طبیعی روی چشم محبوبیت زیادی در ایران پیدا کرده اند.

کدام مدل از لنزهای سولکو برای چشم‌های تیره بهتر است؟

لنزهای سولکو در دو نوع فصلی و دوردار (Twins) و سالانه و بدون دور (Solitare) تولید می شوند. نوع سالانه بسیار روشن تر از نوع فصلی است و برای تغییر رنگ چشمان تیره مناسب تر است.

Related Articles

کامنت بگذارید