خانه عینک مدل پروانه ای چه مدلی است و برای کدام فرم صورت مناسب است؟

عینک مدل پروانه ای چه مدلی است و برای کدام فرم صورت مناسب است؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک طبی مدل پروانه ای

عینک طبی مدل پروانه ای

عینک طبی مدل پروانه ای همان‌طور که از نامش پیداست، فریمی شبیه به بال پروانه دارد.

البته توجه داشته باشید که عینک پروانه‌ای لزوما هم نباید شکل بال پروانه داشته باشد. همین که فریم عینک به شکل دو مثلث افقی به سمت داخل باشد، یعنی پروانه‌ای است.

به زبان ساده، وقتی لبه‌های بیرونی فریم عینک پهن است و بخش داخلی آن (پل عینک) باریک، یعنی عینک، مدل پروانه‌ای است.

عینک طبی مدل پروانه ای سایز بزرگ شکلی همانند ماسک روی صورت ایجاد می‌کند. به همین خاطر حالتی اغراق شده اما فانتزی به صورت فرد می‌بخشد.

طرح پروانه همه جا هست

طرح پروانه را در بسیاری از طراحی‌های خلاقانه و هنرمندانه می‌توانید پیدا کنید. سلبریتی‌ها و هنرمندان هم اغلب مواقع از اکسسوری‌هایی که طرح پروانه دارند برای جلب توجه طرفداران خود استفاده می‌کنند.

در عینک‌های طبی و آفتابی هم می‌توان از طرح‌های پروانه‌ای استفاده کرد. مثلا برچسب و شکل پروانه را روی فریم چاپ کرد. باف و طرح پروانه‌ای باعث می‌شود تا عینک ظاهرا سبک و بی‌وزن به نظر برسد.

توجه داشته باشید که مدل پروانه‌ای فریم عینک با چاپ طرح پروانه روی آن فرق دارد.

در بالا گفتیم که فریم عینک مدل پروانه‌ای یعنی دو مثلث به سمت داخل که قاعده آنها لبه‌های بیرونی فریم و نوک مثلث‌ها بخش داخلی و پل عینک را تشکیل داده‌ است.

عینک طبی مدل پروانه ای بیشتر مناسب خانم‌هاست

عینک طبی مدل پروانه ای

عینک مدل پروانه ای حالتی زنانه دارد و بیشتر مناسب خانم‌هاست. پهن و بزرگ بودن لبه‌های بیرونی فریم این مدل عینک، می‌توانند استخوان‌های گونه و پل روی بینی را پوشش دهد که ظاهری زیبا برای خانم‌ها می‌سازد.

عینک طبی زنانه مدل پروانه‌ای نیز همانند پروانه دارای رنگ‌های متنوعی است. فریم مشکی ساده، جاذبه خاصی ندارد اما رنگ‌های روشن این مدل عینک و مخصوصا آنهایی که بافت و طرح خاص دارند برای دختران و زنان جوان بسیار مناسب است.

عینک طبی مدل پروانه ای مناسب همه زنان در هر رده سنی است

از دختران نوجوان تا خانم‌های پیر و مسن می‌توانند عینک طبی مدل پروانه ای را انتخاب کنند. استفاده از این طرح هیچ محدودیت سنی ندارد.

عینک مدل پروانه ای مناسب کدام فرم صورت است؟

صورت مربعی

افرادی که صورت مربعی دارند بهتر است سراغ عینک مدل پردانه ای بروند. صورت مربعی چه شکلی است؟ وقتی طول و عرض صورت شما با هم برابر است و پیشانی پهن و استخوان فک بزرگ دارید، یعنی صورت شما مربعی است.

برای فرم صورت مربعی بهتر است عینک طبی مدل پروانه ای انتخاب کنید. عینک‌های بیضی و گرد هم کمک می‌کنند تا زاویه‌های تیز صورت شما نرم‌تر به نظر برسند. همچنین، عینکی که پهنای آن بیشتر از طول آن است، کمک می‌کند تا صورت بلندتر و کشیده‌تر به نظر برسد.

عینک طبی مدل پروانه ای

صورت بیضی

همچنین افرادی که صورت فرم بیضی دارند هم می‌توانند از عینک پروانه‌ای استفاده کنند. صورت بیضی به این شکل است که درازی صورت از پهنای آن (عرض صورت) بیشتر است. در صورت بیضی، چانه گرد است و پهن‌ترین قسمت صورت، گونه‌هاست. البته پیشانی به اندازه‌ی خیلی کم از چانه پهن‌تر است.

با این مشخصات، بهترین عینک برای فرم صورت بیضی، مدلی است که پهن باشد تا درازی صورت را پوشش دهد. از این رو، عینک مدل خلبانی، بیضی، گرد، گربه‌ای و پروانه‌ای بهترین مدل‌های عینک برای صورت بیضی هستند.

افرادی که صورت بیضی دارند باید از خرید عینک‌های باریک پرهیز کنند.

صورت گرد

عینک طبی مدل پروانه ای و مدل‌های گربه‌ای، خلبانی، ویفری و مربعی و مستطیلی برای صورت گرد هم بسیار مناسب هستند.

صورت گرد یعنی طول و عرض صورت با هم برابر هستند و چانه به اندازه پیشانی پهن است. برای این فرم صورت باید عینکی استفاده شود که صورت کشیده‌تر دیده شود. به همین خاطر عینک‌هایی که عرض بیشتری دارند بسیار مناسب خواهند بود.

افرادی که صورت گرد دارند باید از انتخاب عینک گرد، باریک، چندضلعی و کلاب‌مستر پرهیز کنند.

چه کسانی نباید از عینک مدل پروانه‌ای استفاده کنند؟

افرادی که صورت قلبی دارند نباید به هیچ عنوان عینک پروانه ای خریداری کنند. صورت قلبی یعنی درازی صورت بیشتر از پهنای آن است و پیشانی عریض‌ترین بخش صورت استو این افراد چانه‌های نسبتا باریک دارند.

برای صورت قلبی بهتر است عینک با پل باریک، بدون فریم و عینک‌های گرد و بیضی بخرید.

سوالات رایج در مورد عینک طبی مدل پروانه ای

عینک طبی مدل پروانه ای مناسب کدام فرم صورت است؟

برای صورت های مربعی، بیضی و گرد مناسب است.

عینک مدل پروانه ای دقیقا چه شکلی است؟

عینک‌هایی که لبه های بیرونی فریم آنها پهن است و بخش داخلی آن در قسمت پل عینک باریک است را پروانه ای می‌گویند. یعنی دو تا مثلث افقی که نوک آنها در بخش پل عینک به هم رسیده است.

عینک پروانه‌ای مردانه هم دارد؟

این مدل عینک بیشتر زنانه است و به ندرت می‌توانید مدل مردانه برای آن پیدا کنید.

عینک مدل پروانه‌ای با صورت قلبی ست می‌شود؟

خیر. اگر صورت قلبی دارید به هیچ عنوان از عینک پروانه‌ای استفاده نکنید زیرا باعث می‌شود تا صورت شما درازتر دیده شود.

منبع: yesglasses

کامنت بگذارید