خانه اخبار بهترین لنز طبی «ماهانه» در سال 1399 چیست؟

بهترین لنز طبی «ماهانه» در سال 1399 چیست؟

نویسنده فروغ بیداری

بهترین لنز طبی ماهانه

بهترین لنز طبی ماهانه را پزشک یا اپتومتریست بر اساس نیاز و شرایط چشم شما برایتان تجویز می‌کند.

برندهای متفاوتی در جهان در زمینه ساخت انواع مختلف لنز طبی ماهانه فعالیت دارند. از جمله می‌توان به جانسون و جانسون، کوپرویژن و آلکان و سیبا ویژن اشاره کرد. تمامی این برندها هم لنزهای متنوعی برای اهداف مختلف طراحی و روانه بازار می‌کنند.

تفاوت لنزها در جنس آنها، دوره مصرف و ویژگی‌های انحصاری‌شان است. برخی از لنزهای طبی ماهانه مخصوص اصلاح آستیگمات چشم‌ها طراحی می‌شوند، برخی برای دور بینی یا پیرچشمی.

بعضی لنزها سخت هستند و بعضی دیگر نرم. هر کدام هم مزایا و معایب خاص خود را دارند. یعنی این طور نیست که بتوان گفت مثلا لنز سخت بهتر از لنز نرم است یا برعکس.

لنزهای سخت نفوذپذیری بیشتری نسبت به اکسیژن دارند و وضوح دید بهتری هم برای فرد مهیا می‌کنند. اما در عوض استفاده و عادت کردن به آنها سخت‌تر است. این در حالیست که لنزهای نرم ماهانه علاوه بر اکسیژن‌رسانی نسبتا خوب، استفاده راحت‌تری هم دارند اما ممکن است به اندازه لنز سخت دید واضحی نداشته باشند. اما راحتی و آبرسانی زیاد لنزهای نرم باعث شده تا طرفداران بیشتری نسبت به لنز سخت داشته باشند.

حالا با این توضیحات مختصر و کوتاه، ما در ادامه مطلب قصد داریم چند تا از بهترین لنزهای طبی ماهانه در سال 1399 را معرفی کنیم. برخی از این لنزها در فروشگاه اینترنتی لوناتو موجود هستند و می‌توانید تنها با چند کلیک لنز موردنیاز خود را خریداری کنید.

خریدها در شهر تهران در عرض 24 ساعت و در دیگر شهرهای کشور در عرض 72 ساعت کاری به دست مشتری می‌رسند.

حالا با ما همراه باشید تا با بهترین لنز طبی ماهانه سال 1399 آشنا شوید.

لنز ماهانه چیست؟

لنزهای تماسی ماهانه که ماهی یکبار یا دو هفته یکبار جایگزین می‌شوند، نسبت به لنزهای یک مصرف روزانه از ضخامت بیشتری برخوردارند. ترکیب ضخیم‌تر این لنزها باعث شده که دوام بیشتری داشته و معمولاً در مقابل از دست دادن رطوبت مقاوم هستند. با این وجود، این لنزها را باید به طور مرتب تمیز کرد تا از سلامت آن‌ها اطمینان حاصل کرد. لنزهای ماهانه در انواع مختلفی در دسترس هستند.

از آنجایی که لنزهای ماهانه با مواد مقاوم‌تری ساخته شده‌اند، می‌توانند بینایی بهتری را با بزرگنمایی بالاتر برای فرد فراهم کنند. اگر اصلاح بینایی پیچیده‌ای دارید، برای مثال دچار آستیگماتیسم یا چند کانونی چشم هستید، پس لنزهای ماهانه تنها راه قابل اطمینان برای لذت بردن از بینایی خوب با لنزهای تماسی است.

برخی از انواع لنزهای ماهانه را می‌توان در طول شب و خواب پوشید. برخی از انواع این لنزهای ماهانه جریان مناسب اکسیژن به چشم را ممکن می‌سازند هر چند به چشم داشتن لنز در هنگام خوابیدن را توصیه نمی‌کنیم.

لنزهای ماهانه با محیط زیست سازگارتر هستند. از آنجایی که لنزهای ماهانه تنها ماهی یکبار تعویض می‌شوند در طول سال تنها ۱۲ جفت از آن‌ها دور انداخته شده و وارد محیط زیست می‌شوند.

لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys

یکی از بهترین لنز طبی ماهانه ، لنز اکیو وی Oasys است. این لنز همزمان با اصلاح بینایی و ارائه وضوح دید کامل، استفاده بسیار راحتی هم دارد. این لنز ماهانه، مخصوص کسانی طراحی شده که می‌خواهند از شر عینک خلاص شوند؛ اما در عین حال به‌دنبال لنز راحت و بی‌دردسر هم هستند که پوشیدن و نگهداری آنها مشکلی برایشان نداشته باشد.

لنز طبی اکیو وی Oasys توسط کمپانی «Johnson & Johnson» ساخته شده است. در ساخت آن از تکنولوژی «هایدراکلیر پلاس» استفاده شده است. به موجب این فناوری، لنز در طول شبانه روز کاملا نرم و مرطوب است و هیچ اذیتی برای فرد به‌دنبال نخواهد داشت. 

همچنین مدل لنز اکیو وی از جنس سیلیکون هایدروژل هم هست. یعنی به موجب اکسیژن‌رسانی بسیار بالایی که دارد، در زمان استفاده از کامپیوتر یا دیگر وسایل الکترونیک از خشک شدن سطح چشم پیشگیری می‌کند. این نوع لنز همچنین برای افرادی که دچار خشکی چشم هستند نیاز بسیار مناسب است.

لنز طبی «اوآسیس اکیو وی» بیشتر از لنزهای هایدروژلی معمولی اکسیژن‌رسانی می‌کند، در نتیجه تجربه استفاده از آن برای هر فردی خوشایند خواهد بود؛ زیرا کاملا نرم و مرطوب است.

مزایا و مشخصات لنز طبی ماهانه اکیو وی Oasys 

  • این لنز را می‌توانید به مدت یک ماه فقط روزها استفاده کنید. یا به مدت 1 هفته کامل به صورت شبانه‌روزی. 
  • لنز اکیو وی Oasys از جنس سیلیکون هایدروژل ساخته شده  
  • دارای فناوری HYDRACLEAR است که باعث راحتیِ استفاده می‌شود
  • تا 99.9 درصد ضد UVB و 96.1 درصد ضد UVA است
  • حاوی 38 درصد آب است
  • استفاده بسیار آسانی دارد

لنز طبی ایراپتیکس

یکی دیگر از بهترین لنز طبی ماهانه لنز ایراپتیکس آکوآ است. این مدل، نوعی لنز نرم پیشرفته است که نسبت به لنزهای هایدروژلی معمولی، اکسیژن بیشتری را از خود  عبور می‌دهد. در واقع، این لنز تا 5 برابر بیشتر از لنزهای معمولی می‌تواند اکسیژن را به قرنیه چشم برساند؛ که یک مزیت بسیار عالی برای لنزهای چشمی است.

لنز ایراپتیکس Aqua حاوی 33 درصد آب است. این میزان آب، یعنی راحتی بیشتر لنز در چشم. هر چه آب موجود در ساختار لنز چشم بیشتر باشد، به همان اندازه راحتی لنز در چشم بیشتر خواهد بود. بعلاوه‌ی اینکه میزان آب موجود در لنز از خشکی چشم‌ها در طول روز پیشگیری و رطوبت موردنیاز چشم را تامین می‌کند. 

اکسیژن‌رسانی زیاد این لنز باعث شده تا فردی که از آن استفاده می‌کند، علاوه بر حفظ رطوبت چشم‌هایش، سلامتی و راحتی زیادی را هم تجربه کند. 

با این تفاسیر باید بگوییم، لنز ایراپتیکس برای کسانی مناسب است که سبک زندگی پرمشغله‌ای دارند و علاوه بر کیفیت، راحتی لنز هم برایشان بسیار مهم است.

مزایا و ویژگی‌های لنز ایراپتیکس آکوآ

  • لنزهای چشم ماهانه به این صورت هستند که یا یک ماه فقط در طول روز از آنها استفاده می‌کنید، یا می‌توانید یک هفته کامل به صورت شبانه‌روزی از آنها استفاده کنید. 
  • لنز سیلیکون هایدروژل 5 برابر اکسیژن‌رسانی بیشتری نسبت به بقیه لنزها دارد. 
  • این لنز برای چشم‌های دور بین یا نزدیک بین مناسب است.
  • حاوی یک لایه محافظ در برابر گرد و غبار و چربی‌هاست. 
  • بدنه‌ی لنز حاوی 33 درصد آب است.

لنز طبی بایوفینیتی

بهترین لنز طبی

تکنولوژی ثبت‌شده‌ی Aquaform که مخصوص کمپانی کوپر ویژن است در لنز طبی بایوفینیتی این شرکت استفاده شده. به لطف این فناوری، لنز طبی تا 48 درصد آبرسانی دارد. به همین خاطر محیط چشم همیشه به اندازه کافی خیس و مرطوب می‌ماند تا فرد در اثر استفاده از لنز دچار خشکی یا خستگی چشم نشود.

از طرف دیگر، لنز بایوفینیتی از جنس سیلیکون هایدروژل هم هست. این جنس اکسیژن‌رسانی بسیار زیادی دارد و می‌تواند 6 برابر بیشتر از هایدروژل‌های معمولی، اکسیژن به چشم برساند. در نتیجه، با وجود سیلیکون هایدروژلی بودن و دارا بودن فناوری Aquaform، شما می‌توانید مطمئن باشید که در تمام طول روز این لنز نرم و راحت خواهد بود و هیچ اذیتی برای شما نخواهد داشت.

حتی افرادی که چشم‌های خشکی دارند هم می‌توانند از این لنز استفاده کنند.

مزایا و ویژگی‌های لنز طبی بایوفینیتی

  • قابل استفاده به مدت 30 روز فقط روزها یا 7 شبانه‌روز به طور پیاپی
  • راحت و نرم
  • تنفس‌پذیری بالا و اکسیژن‌رسانی خوب
  • قدرت آبرسانی 48 درصدی

لنز طبی ماهانه comfi Air

بهترین لنز طبی ماهانه

لنز طبی ماهانه comfi Air یک لنز ارزان است که کیفیت بسیار خوبی دارد. این لنز از جنس سیلیکون هایدروژل ساخته شده. یعنی اکسیژن رسانی بیشتری نسبت به مدل‌های هایدروژلی دارد. همچنین بسیار نرم و راحت است و فرد در طول روز حس نمی‌کند لنزی در چشم دارد.

لنز طبی ماهانه comfi Air دارای طراحی Smart Curve است. این طراحی باعث می‌شود تا لنز دید کامل و دقیقی برای فرد مهیا کند. همچنین دارای تکنولوژی Air Edge است که به فرد این اطمینان را می‌دهد که لنز را همیشه بپوشد و در چشم هم هیچ حرکت اضافه یا آزاردهنده‌ای نداشته باشد.

لنز رنگی ایراوپتیکس

بهترین لنز طبی ماهانه

یکی دیگر از بهترین لنز طبی ماهانه ، لنز رنگی ایراوپتیکس است. در ساخت لنز رنگی ایراپتیکس، از تکنولوژی رنگی 3 در 1 استفاده شده است که 3 حلقه رنگ در اطراف عنبیه دارد. این حلقه‌های رنگی به منظور عمق بخشیدن به لنز تعبیه شده تا موقع استفاده، چشم‌ها کاملا طبیعی به نظر برسند.

لنز رنگی ایر اپتیکس را می‌توان علاوه بر برای زیبایی و تغییر رنگ چشم‌ها استفاده، به عنوان لنز رنگی طبی هم استفاده کرد. یعنی با خرید نمونه‌های طبی این لنز رنگی، علاوه بر خوش‌تیپ شدن، مشکلات بینایی خود را هم می‌توانید اصلاح کنید.

اما اگر هدف شما از خرید لنز رنگی، فقط تغییر رنگ چشم و زیبایی است، حتما موقع خرید حواستان باشد که نمره لنز ‘0.00 – zero’ یعنی صفر باشد.

لنز رنگی ایراپتیکس، از جنس سیلیکون هایدروژل است. به این معنی که لنز بسیار نازک و ظریف ساخته شده و به سختی می‌توان آن را روی چشم‌های فرد تشخیص داد. همچنین تا 5 برابر بیشتر از لنزهای معمولی می‌تواند اکسیژن را به قرنیه چشم برساند.

لنز رنگی فصلی فرشلوک

لنز رنگی ماهانه  فرشلوک یکی از پرفروش‌ترین لنزهای کمپانی «آلکان و سیبا ویژن» است. لنزهای Colorblends فرشلوک بسیار نرم و راحت هستند و می‌توانید چندین ساعت پیاپی بدون خستگی یا خشکی چشم از آنها استفاده کرد. دلیلش هم این است که این لنزها حاوی 55 درصد آب هستند که رطوبت مورد نیاز چشم را تامین می‌کند. 

وقتی لنز به اندازه کافی مرطوب باشد، سوزش و خشکی چشم به همراه ندارد و بسیار راحت است. 

بنابراین، می‌توان در یک کلام گفت که لنز رنگی ماهانه فرشلوک برای استفاده‌ در تمام طول روز یکی از بهترین گزینه‌هاست. 

لنز رنگی ماهانه  فرشلوک را همان طور که از نامش پیداست، می‌توانید 30 روز استفاده کنید. اما فقط در طول روز باید از این لنز استفاده کنید و نمی‌توانید شب با آن بخوابید. در انتهای روز باید لنز را از چشم خارج کنید و درون محلول تمیزکننده در قاب قرار دهید. شست‌وشوی شبانه‌ی لنز باعث می‌شود تا لنز همیشه نرم بماند و پروتئین یا چربی روی سطح آن رسوب نکند. 

سوالات رایج در مورد بهترین لنز طبی ماهانه

لنز طبی ماهانه چیست؟

لنزهای تماسی ماهانه که ماهی یکبار یا دو هفته یکبار جایگزین می‌شوند، نسبت به لنزهای یک مصرف روزانه از ضخامت بیشتری برخوردارند. ترکیب ضخیم‌تر این لنزها باعث شده که دوام بیشتری داشته و معمولاً در مقابل از دست دادن رطوبت مقاوم هستند.

لنزها از نظر مدت زمان استفاده به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

لنزها از نظر مدت زمان استفاده به لنز روزانه، لنز هفتگی، لنز ماهانه، لنز فصلی و لنز سالانه دسته بندی می‌شوند. با توجه به موارد استفاده و میزان استفاده از لنز می‌توانید لنزها را انتخاب کنید.

لنزهای رنگی ماهانه هم داریم؟

بله لنزهای رنگی ماهانه فرشلوک و ایراپتیکس جزو بهترین لنزهای امسال هستند. که فروش زیادی در سال 1399 داشته‌اند.

لنز طبی ایراپتیکس برای چه کسانی مناسب است؟

لنز ایراپتیکس برای کسانی مناسب است که سبک زندگی پرمشغله‌ای دارند و علاوه بر کیفیت، راحتی لنز هم برایشان بسیار مهم است.

منبع: feelgoodcontacts

Related Articles

کامنت بگذارید