خانه عینک آفتابی قرمز برای چه هوایی مناسب‌تر است؟

عینک آفتابی قرمز برای چه هوایی مناسب‌تر است؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک آفتابی شیشه قرمز

عینک آفتابی شیشه قرمز مناسب چه موقعیت‌هایی است؟

عینک آفتابی شیشه قرمز برای هوای آفتابی، نیمه‌ابری، ابری و برفی مناسب است. به این خاطر که قرمز با افزایش میزان کنتراست در نورهای کم، تصویر واضحی برای بیننده مهیا می‌کند.

عینک آفتابی با عدسی قرمز همچنین برای هر نوع فعالیتی می‌تواند مناسب باشد. از جمله می‌توان به رانندگی، دوچرخه‌سواری و ورزش‎هایی مثل اسکی اشاره کرد.

عینک آفتابی مردانه و زنانه با عدسی‌های قرمز را می‌توان برای مدت طولانی به چشم زد و مشکلی هم پیدا نکرد. به این خاطر که این رنگ عدسی با مسدود کردن نورهای آبی از خستگی چشم‌ها پیشگیری می‌کند.

عینک آفتابی قرمز

ویژگی‌های کلی عینک آفتابی شیشه قرمز

عدسی عینک‌های دودی در رنگ‌های متنوعی عرضه می‌شوند. هر کدام از این رنگ‌ها هم ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما هدف اصلی از تمامی این رنگ‌ها که در میان همه‌شان مشترک است، زیبایی و افزایش جذابیت عینک است.

در واقع، عدسی‌های رنگی عینک آفتابی زنانه یا مردانه، تا حد زیادی برای جذابیت بیشتر طراحی می‌شوند. اما گاهی ویژگی‌های خاصی هم به عینک اضافه می‌کنند.

ویژگی‌های عینکی که عدسی قرمز دارد به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • مسدود کردن نور آبی
  • افزایش عمق میدان دید
  • کاهش خستگی چشم‌ها
  • تنطیم کنتراست تصویر

بیشتر بخوانید: آیا می‌دانید رنگ‌های مختلف عینک آفتابی چه معنایی دارند؟

عینک آفتابی شیشه قرمز نور آبی را مسدود می‌کند؟

عینک آفتابی شیشه قرمز

بله. عینک آفتابی با عدسی‌های قرمز قادر است نور آبی که بسیاری از وسایل الکترونیک منتشر می‌کنند را مسدود کند. این ویژگی برای رفع خستگی چشم‌ها بسیار مهم است.

گفته می‌شود مسدود شدن نور آبی حتی برای درمان بی‌خوابی یا اختلالات خواب هم مفید است.

آفتاب، منبع اصلی نورهای آبی‌ است و وقتی در بیرون از خانه هستیم، در معرض شدید این پرتوها قرار داریم. اما مثلا لامپ‌های فلورسنت، LED و تلویزیون‌های صفحه‌تخت هم نور آبی از خود منتشر می‌کنند.

به این خاطر که مردم بیشتر زمان خود را به نگاه کردن به این صفحه‌نمایش‌ها سپری می‌کنند، این تابش به‌طور مستقیم روی چشم‌هایشان اثر می‌گذارد و باعث خستگی چشم‌ها می‌شود.

بنابراین با استفاده از عینک آفتابی شیشه قرمز که آنتی‌رفلکس باشد می‌توان علاوه بر پیشگیری از خستگی چشم، وضوح دید عالی هم به خود هدیه داد.

راهنمای خرید عینک آفتابی قرمز

هنگام خرید عینک آفتابی با عدسی قرمز باید توجه داشته باشید که رنگ شیشه خیلی تیره نباشد. چون تیرگی عدسی عینک باعث بازتر شدن مردمک چشم می‌شود که برای چشم مفید نیست.

سعی کنید عدسی عینک شما از جنس پلی‌کربنات باشد. پلی‌کربنات نوعی پلاستیک نازک و مقاوم در برابر ضربه است که به‌راحتی در برابر ضربه نمی‌شکند و آسیب نمی‌بیند. از این متریال برای تهیه عینک کودکان استفاده می‌کنند زیرا امنیت و مقاومت بسیار بالایی دارد.

البته ضد UV بودن مهم‌ترین نکته‌ای است که باید به آن توجه کنید. اگر عدسی عینک دارای پوشش‌های ضد خراش باشد هم که دیگر عالی است.

پیش از خرید عینک آفتابی شیشه قرمز توجه داشته باشید که اندازه درست عینک را انتخاب کنید. یعنی پهنای عینک باید به اندازه پهنای صورت شما باشد. به این مفهوم که وقتی کسی از رو به رو به شما نگاه می‌کند، فریم عینک از گوشه‌های صورتتان بیرون نزده باشد و لبه‌های دسته عینک هم دیده نشود.

همچنین فریم عینک به صورت کلی باید در میانه صورت هر فرد قرار بگیرد؛ به این ترتیب که بین دو نیمه بالایی و پائینی صورت تعادل کامل ایجاد کند. به زبان ساده‌تر، فاصله بخش بالایی صورت از بالای فریم با بخش پائینی صورت از پائین فریم با هم برابر باشند.

منبع: vsp و allaboutvision

سوالات رایج در مورد عینک قرمز

عینک آفتابی قرمز
عینک قرمز به چه رنگ پوستی بیشتر می‌آید؟

عینک شیشه قرمز را بهتر است افرادی انتخاب کنند که صورت به رنگ گرم دارند.
رنگ پوست یا به آبی متمایل است یا به رنگ زرد. صورت‌های «سرد» به سمت آبی و صورتی متمایل هستند و صورت‌های «گرم» بیشتر هلویی هستند و به زرد تمایل دارند.

می‌توان عینک قرمز را در هوای بارانی استفاده کرد؟

هوای آفتابی، نیمه‌ابری، ابری و برفی بهترین شرایط آب‌وهوایی برای استفاده از عینک قرمز هستند. چون عینک کمک می‌کند تا کنتراست زیاد شده و تصاویر واضح‌تر دیده شوند.

عینک قرمز ویژگی خاصی هم دارد؟

بله، عینک شیشه قرمز نه تنها زیباست بلکه از خستگی چشم‌ها هم پیشگیری می‌کند.

آیا موقع رانندگی می‌توان عینک شیشه قرمز به چشم زد؟

بله می‌توانید. این رنگ عدسی باعث می‌شود تا عمق دید فرد و کنتراست تصویری که می‌بیند زیاد شود و در نتیجه دید واضح‌تری داشته باشد.

کامنت بگذارید