خانه عینک آفتابی برای صورت کوچک چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

عینک آفتابی برای صورت کوچک چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک آفتابی برای صورت کوچک

عینک آفتابی برای صورت کوچک را بر چه اساسی انتخاب کنیم؟

عینک آفتابی برای صورت کوچک ، شاید یکی از سخت‌ترین انتخاب‌ها باشد. به این خاطر که حق انتخاب برای صورت‌های ظریف محدود است و مثلا اگر عاشق یک عینک آفتابی سایز بزرگ گربه‌ای باشید و صورت کوچکی هم داشته باشید، باید از خیر آن بگذرید. علاوه بر این، عینک‌هایی که از نظر شکل و اندازه دقیقا فیت (اندازه) صورت‌های کوچک باشند هم زیاد نیستند.

یعنی، وقتی فردی با صورت کوچک به دنبال خرید عینک آفتابی مناسب است، بیشتر از بقیه مردم باید جست‌وجو کند تا بتواند مدلی که واقعا دوست دارد را با ویژگی‌های استاندارد پیدا کند.

با اینکه خرید عینک آفتابی برای صورت کوچک مشکلات خاص خود را دارد، اما اگر به اصول مشخص و خاصی توجه کنید، بسیار سریع می‌توانید انتخاب‌های خود را فیلتر و به گزینه‌ی دلخواه برسید.

در زیر می‌توانید راهنمای خرید عینک آفتابی برای صورت‌های کوچک و ظریف را مطالعه کنید.

با لوناتو همراه باشید.

عینک برای صورت کوچک

از کجا متوجه شویم صورت ما کوچک است؟

پیش از خرید و انتخاب عینک آفتابی زنانه یا مردانه باید بدانید که آیا واقعا صورت شما «کوچک» است یا خیر. حالا چگونه متوجه این امر شویم؟ از روی اندازه‌گیری اجزای صورت خود می‌توانید متوجه شوید صورتتان در کدام دسته از اندازه‌ها قرار دارد.

برای این منظور باید قسمت‌هایی از صورت که در زیر نوشته‌ایم را با متر یا خط‌کش، اندازه بگیرید:

  • پیشانی
  • خط فک
  • گونه‌ها
  • طول صورت

بر اساس استانداردهای جهانی، ایده‌آل‌ترین تناسب صورت «نسبت طلایی» نامیده می‌شود. این نسبت بر اساس تقسیم طول و عرض صورت به دست می‌آید. نتیجه اگر 1.6 باشد، یعنی عالی است. این عدد نشان می‌دهد که یک صورت ایده‌آل باید حدود 1.5 برابر بلندتر از عرض صورت باشد.

اگر اندازه‌های صورت شما به این عدد نزدیک بود، یعنی صورت نرمال و طبیعی دارید.

این اندازه‌ها در مورد صورت‌های کوچک و ظریف به این صورت است که هر دو اندازه‌ی طول و عرض صورت باید کوچک باشند.

اما ممکن است شما صورت باریک و کشیده‌ای داشته باشید؛ به این صورت که طول صورت زیاد و عرض آن کم است. (مثل عکس زیر)

عینک دودی برای صورت های کوچک
صورت کوچک، اما کشیده و باریک (عرض صورت به نسبت طول آن کم است)

از کجا بفهمیم اندازه طول و عرض صورت ما چقدر است؟

خرید عینک آفتابی برای صورت کوچک نیازمند آگاهی از اندازه صورت است. برای این اندازه‌گیری کافی است مراحل زیر را انجام دهید:

  • مرحله یک: با استفاده از یک متر پارچه‌ای یا متری که انعطاف‌پذیر باشد (خط‌کش گزینه مناسبی نیست)، از شقیقه‌ی (گیجگاه) سمت راست تا شقیقه‌ی سمت چپ را اندازه‌گیری کنید. اندازه را روی یک برگه بنویسید.
  • مرحله دو: پیشانی را در پهن‌ترین قسمت اندازه‌ بگیرید. باید از ریشه موها در عقب‌ترین جای پیشانی در سمت چپ تا سمت راست را اندازه‌گیری کنید.
  • مرحله سه: خط فک را را نیز در عریض‌ترین بخش اندازه بگیرید. این بخش عموما حدود 2.5 سانتی‌متر زیر گوش‌ها قرار دارد. جلوی آینه که بایستید به خوبی می‌توانید پهنای خط‌فک را ببینید.
  • مرحله چهار: دو عدد به دست آمده از عرض پیشانی و عرض خط‌فک را نگاه کنید، هر کدام بزرگ‌تر بود، آن را انتخاب کنید و در نظر بگیرید.
  • مرحله پنج: طول صورت را اندازه بگیرید. به این صورت که از وسط پیشانی (زیر محل رویش موها) تا پایین چانه را اندازه بزنید.

با اعدادی که بر اساس دستور‌العمل بالا به دست می‌آورید، متوجه سایز صورت خود خواهید شد. با توجه به این آگاهی، دیگر بعد از این باید بتوانید به‌راحتی عینک آفتابی متناسب با اندازه صورت خود خریداری کنید.

این را در خاطر داشته باشید، هر چه عینک آفتابی بیشتر روی صورت شما بنشیند و اندازه‌ی آن متناسب‌تر باشد، جذابیت ظاهری شما بیشتر خواهد بود.

چه مدل عینک آفتابی برای صورت کوچک مناسب است؟

حالا رسیدیم به سوال اصلی، اینکه برای صورت‌های کوچک و ظریف چه مدل عینکی باید بخریم؟

پاسخ کوتاه است و ساده: عینک آفتابی مردانه یا زنانه که اندازه آن با اندازه‌های صورت شما برابری می‌کند. گیج نشوید. توضیح می‌دهیم منظورمان چیست.

تصور کنید صورت خود را اندازه‌گیری کرده‌اید و یک صورت کشیده با اندازه‌ای بین 110 تا 125 میلی‌متر دارید. خب، برای چنین صورتی شما باید به دنبال فریمی باشید که بین 115 تا 130 میلی‌متر اندازه داشته باشد.

هنگام انتخاب عینک آفتابی برای صورت کوچک حتما به اندازه‌های زیر در عینک توجه داشته باشید:

  • عرض فریم
  • طول فریم
  • عرض عدسی
  • پل عینک آفتابی
  • دسته‌های عینک آفتابی
برای اندازه‌گیری بخش‌های مختتلف عینک می‌توانید از این عکس کمک بگیرید.

صورت کوچک یعنی عرض و طول صورت شما کوچک است. بنابراین پرواضح است که باید عینک آفتابی کوچکی که روی صورت فیت باشد بخرید.

صورت‌های کوچک دو حالت دارند، یا کشیده و باریک هستند (عرض صورت به نسبت طول آن کم است) یا برعکس، صورت کوتاه است. یعنی عرض صورت به نسبت طول آن کم است.

راهنمای انتخاب عینک آفتابی برای صورت کوچک و پهن (طول کوتاه)

برای انتخاب و خرید عینک دودی برای صورت کوچک و کوتاه باید سراغ مدل‌هایی بروید که عدسی‌های کوتاهی دارند. برای اینکه خطای دید ایجاد کند و صورت شما را کشیده‌تر نشان دهد.

این مدل صورت در میان زنان، نوجوان‌ها و کودکان رایج است.

برای صورت‌های کوچک و عریض هرگز سراغ عینک خلبانی نروید زیرا صورتتان را پهن‌تر نشان می‌دهد و جلوه زیبایی نخواهد داشت.

همچنین از عینک آفتابی با فریم پهن و ضخیم هم چشم‌پوشی کنید. این عینک اصلا مناسب شما نیست.

عینک آفتابی با فریم کلاسیک برای کسانی که صورت کوچک و پهن دارند، بهترین انتخاب است.

عینک آفتابی برای صورت کوچک
طراحی کلاسیک: بهترین مدل عینک آفتابی برای صورت کوچک

راهنمای انتخاب عینک آفتابی برای صورت کوچک و کشیده (طول بلند)

برای انتخاب و خرید عینک دودی برای صورت‌های ریز و کوچک و کشیده (صورت باریک) باید سراغ مدل‌های کوچک با عرض کم بروید. یعنی کوچک‌ترین پهنای فریم عینک را انتخاب کنید. به طور کلی، عینکی انتخاب کنید که عدسی بلندی داشته باشد. برای اینکه خطای دید ایجاد کند و صورت شما را کوتاه‌تر نشان دهد.

این مدل صورت در میان تمامی زنان و مردان رایج است.

برای صورت‌های کوچک و کشیده، مدل‌های خلبانی گزینه خوبی هستند زیرا صورتتان را پهن‌تر نشان می‌دهد و باعث می‌شود از باریک دیده شدن چهره کاسته شود.

عینک آفتابی با فریم پهن و ضخیم هم گزینه بدی نیست. اما بهتر از همه، فریم‌های یونیسکس Poster Child هستند. این فریم خیلی زیبا روی صورت‌های کوچک و باریک فیت می‌شود و جذابیت به صورت می‌بخشد.

عینک آفتابی مدل Poster Child: مناسب صورت‌های کوچک و کشیده

عینک آفتابی با فریم شفاف و بی‌رنگ هم برای کسانی که صورت کوچک و کشیده دارند، یکی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود.

عینک آفتابی برای صورت کوچک
عینک آفتابی با فریم شفاف برای افرادی با صورت کوچک و کشیده

بهترین عینک برای صورت کوچک

آیا عینک آفتابی تنگ برای صورت کوچک گزینه خوبی است؟

خیر، به هیچ عنوان. از خرید عینک‌های تنگ برای صورت‌های کوچک پرهیز کنید. عینک آفتابی که فریم تنگ دارد نه تنها باعث ایجاد درد در شقیقه‌ها می‌شود، بلکه استفاده سختی هم دارد. به طور کلی، هیچ وقت نباید فریم‌هایی را بخرید که گشادتر یا تنگ‌تر از اندازه صورت شما هستند.

عینک آفتابی خلبانی برای صورت کوچک و پهن مناسب است؟

خیر. برای صورت‌های کوچک که عرض صورتشان زیاد و طول آن کوتاه است نباید عینکی بخرید که عدسی بلندی دارد. عینک خلبانی در این صورت‌ها باعث می‌شود تا صورت شما کوتاه‌تر و نامتناسب به نظر برسد.
بهترین عینک برای صورت کوچک که پهن است، فریم‌هایی است که عدسی‌های کوتاهی دارند.

برای خرید عینک برای صورت کوچک باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

صورت خود را به درستی اندازه‌گیری کنید. فریم‌های متناسب با فرم صورت خود را انتخاب کنید. مطمئن شوید که چشم‌ها در مرکز عدسی عینک قرار می‌گیرند. مطمئن شوید که پل عینک روی بینی ثابت می‌ماند. عینک نباید روی گونه‌های شما را لمس کند. از عینک با اندازه‌های بزرگ دوری کنید.

بهترین عینک برای صورت کوچک و بیضی چیست؟

عینک‌هایی که فریم کلاسیک و ساده دارند برای صورت‌های کوچک با فرم بیضی مناسب‌ترینند. اما می‌توانید از عینک‌های مربعی با فریم تقریبا پهن یا عینک‌هایی که فریم آنها در لبه‌ها کمی زاویه‌دار هستند هم استفاده کنید.

منبع: vintandyork

1 کامنت

تارا 17 اردیبهشت 1402 - 00:28

برای صورت کوچیک گرد چه عینکی خوبه؟

پاسخ

کامنت بگذارید