خانه تفاوت عینک آفتابی زنانه و مردانه چیست؟

تفاوت عینک آفتابی زنانه و مردانه چیست؟

نویسنده فروغ بیداری
تفاوت عینک آفتابی زنانه و مردانه

تفاوت عینک آفتابی زنانه و مردانه

تفاوت عینک آفتابی زنانه و مردانه از ظاهر آنها به‌خوبی مشخص است. اما گاهی پیش می‌آید که نمی‌توانیم این فرق را ببینیم و تشخیص دهیم. به همین خاطر این سوال پیش می‌آید که چگونه عینک آفتابی زنانه را از مردانه تشخیص دهیم؟

پاسخ این است که عینک آفتابی مردانه و زنانه از نظر طراحی، رنگ و تزئینات روی فریم تفاوت‌های زیادی با هم دارند. اما عدسی هر دو عینک مشترک است و تفکیک جنسیتی در این مورد اصلا مطرح نیست.

برای آگاهی از تفاوت عینک‌های زنانه و مردانه باید اول از همه، مشخصات هر کدام از این عینک‌ها را بشناسید.

عینک‌های آفتابی زنانه طراحی‌های ظریف، رنگ‌های شاد، و تزئینات و نقش‌ونگارهای بیشتری دارند. این در حالیست که عینک آفتابی مردانه اغلب دارای خطوط صاف‌تر و رنگ‌ولعاب کمتری نسبت به مدل‌های زنانه است. برای اینکه دقیقا با این تفاوت‌ها آشنا شوید پیشنهاد می‌کنیم اطلاعاتی که در ادامه نوشته‌ایم را مطالعه کنید. مثلا عینک زنانه اغلب از مدل‌های مردانه بزرگ‌تر است.

مشخصات کلی عینک آفتابی زنانه

فرق عینک دودی زنانه و مردانه

یکی از بارزترین ویژگی‌های‌ عینک‌های آفتابی زنانه، فریم‌های بزرگ آنهاست. در برخی موارد هم عینک‌هایی که فریم‌های کوچک دارند، با دسته‌های پهن و ضخیم تولید و عرضه می‌شوند.

دلیل اینکه عینک آفتابی زنانه را بزرگ و پهن طراحی می‌کنند، این است که صورت زن‌ها ظریف و کوچک دیده شود.

اما این همه‌ی ماجرا نیست. در طراحی عینک‌های آفتابی زنانه، خیلی از خطوط گرد و منحنی استفاده می‌شود؛ این انحنا را در همه جای فریم از بالای قاب گرفته تا نزدیکی دسته‌ها می‌توان به وضوح دید. اما چرا این کار را می‌کنند؟ به این خاطر که صورت زنان لطیف و ظریف و ملایم دیده شود.

زیبایی چهره زنان باعث می‌شود تا حس خوبی به بیننده منتقل شود. البته این مساله در همه انسان‌ها مصداق دارد. اما بر اساس استانداردهای جهانی، اصولا همه مردم، زنانی که زیبا، لطیف و ظریف هستند را بیشتر می‌پسندند.

از این رو، طراحان مد و فشن عینک آفتابی، تقریبا همیشه سعی می‌کنند تا عینک‌های زنانه را خمیده و منحنی طراحی کنند؛ تا بر زیبایی چهره زن اثر مثبت بگذارد.

در میان تفاوت عینک آفتابی زنانه و مردانه می‌توان به رنگ اشاره کرد. مدل‌های زنانه، رنگ‌های شادی مثل قرمز، صورتی، نارنجی و زرد دارند که در مدل‌های مردانه کمتر استفاده می‌شود.

مشخصات کلی عینک آفتابی مردانه

تفاوت عینک زنانه و مردانه

یک عینک آفتابی مردانه را می‌توانید از روی پهن و عریض بودن پل عینک تشخیص دهید. پل، قطعه‌ای کوچک و رابط بین دو عدسی عینک است که آنها را به هم وصل می‌کند. این قطعه در عینک‌های مردانه پهن‌تر از پل عینک‌های زنانه است.

دیگر تفاوت عینک آفتابی زنانه و مردانه ، خطوط صاف‌تر و نقش‌ونگارهای تزئینی کمتری است که در طراحی مدل‌های مردانه استفاده می‌شود.

دسته عینک‌های مردانه بلندتر است و در انتهای دسته عینک هم تقریبا هیچ نوع خمیدگی به چشم نمی‌خورد. به این خاطر که صورت مردها پهن‌تر و عریض‌تر از صورت خانم‌هاست و دسته‌ها را بلندتر می‌گیرند تا به خوبی در پشت گوش ثابت شود.

عینک‌های مردانه اغلب با رنگ‌های، کلاسیک، مات و خنثی عرضه می‌شوند. یکی از دلایش این است که این رنگ‌ها مشتری بیشتری دارد. دلیل دومش هم این است که رنگ‌های کلاسیک با تیپ‌های رسمی مردان همخوانی بیشتری دارد. از جمله می‌توان به رنگ‌های مشکی، توسی، قهوه‌ای و طلایی اشاره کرد.

البته، عینک دودی مردانه با رنگ قرمز هم محبوبیت زیادی دارد.

پاسخ به سوالات رایج در مورد تفاوت عینک آفتابی زنانه و مردانه

چگونه عینک آفتابی زنانه را از مردانه تشخیص دهیم؟

به طراحی عینک توجه کنید. تفاوت اصلی عینک‌های آفتابی زنانه و مردانه به فرم چهره‌ی آنها مربوط است.
عینک زنانه را بزرگ، رنگی و پرنقش‌ونگار می‌سازند تا به ظرافت چهره خانم‌ها جلوه‌ی بیشتری ببخشد.
عینک آفتابی مردانه را هم با کمترین انحنا و با دسته‌های بلند طراحی می‌کنند تا مردانگی صورت حفظ شود.

عینک آفتابی یونیسکس (Unisex) چیست؟

یعنی عینکی که برای همه جنسیت‌ها،شامل زنان، مردان و مورد استفاده قرار می‌گیرد و هیچ فرقی نمی‌کند چه کسی از آن استفاده کند.

آیا عدسی‌های عینک آفتابی زنانه و مردانه با هم فرق دارند؟

خیر. بااینکه طراحی فریم عینک‌های زنانه و مردانه با هم متفاوت است اما شیشه و لنزی که برای آنها استفاده می‌شود یکی است.

آیا زنان می‌توانند عینک مردانه بپوشند؟

اگر عینک آفتابی مناسب برای هر دو جنس باشد بله. در غیر این صورت، زنان باید بر اساس توضیحات این مطلب، عینک خود را انتخاب کنند.

منبع: leaf

2 کامنتها

مهسا دولتشاهی 11 مرداد 1401 - 05:21

سلام… خب هر چقدر بزرگتر و ظریف تر باشه برا خانم ها، خوشگل تر و مناسب تره…

پاسخ
زهرا 26 فروردین 1402 - 15:57

چرا خانها بیشتر از عینک آفتابی استفاده میکنند ک رنگ عدسی ان مایل ب نارنجی هست اما اقایون بیشتر از عینک آفتابی ک رنگ عدسی ان دودی یا خاکستری تیره است استفاده میکنند؟

پاسخ

کامنت بگذارید