خانه عینک‌ آفتابی پلاریزه مناسب چه کسانی است؟

عینک‌ آفتابی پلاریزه مناسب چه کسانی است؟

نویسنده تیم لوناتو
عینک‌های پلاریزه
در گذشته، عینک‌های پلاریزه مورد استفاده قایق‌ران‌ها و ماهی‌گیرهایی بود که می‌خواستند مانعی در مقابل بازتاب شدید نور از سطح آب به چشمان خود ایجاد کنند. اما امروزه، افرادی که بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه سپری می‌کنند نیز از مزایای عینک‌های پلاریزه بهره می‌گیرند. به همین خاطر تقاضا برای این عینک‌آفتابی‌ها زیاد است. علاوه بر افراد ی که ذکر کردیم، دوچرخه‌سوارها، اسکی‌کننده‌ها، گلفرها و دونده‌ها نیز برای محافظت از چشم‌های خود در طول روز از عینک‌دودی پلاریزه استفاده می‌کنند. عینک آفتابی پلاریزه برای راننده‌ها نیز مناسب است زیرا بازتاب نور از سطح خیابان را از بین می‌برد. همچنین کسانی که به نور حساس هستند و اخیرا جراحی آب‌مروارید انجام داده‌اند نیز لازم است از عینک‌های پلاریزه استفاده کنند. تفاوت دید با عینک‌ آفتابی پلاریزه

عدسی عینک‌های پلاریزه چگونه کار می‌کند؟

نور به طور عمومی در همه جهات حرکت می‌کند؛ اما وقتی از یک سطح صاف منعکس می‌شود تمایل زیادی به قطبی شدن دارد - به این معنی که، در یک جهت واحد (اغلب افقی) حرکت می‌کند. این باعث اذیت شدن چشم می‌شود. حتی بازتاب شدید نور موجب کاهش دید فرد نیز می‌شود. عدسی‌های پلاریزه حاوی فیلترهایی هستند که این بازتاب‌های شدید نوری را مسدود کرده و سبب کاهش درخشش و تابناکی می‌شوند. با اینکه عینک آفتابی پلاریزه در نور شدید روز دید راحتی برای فرد ایجاد می‌کند، اما در برخی مواقع نباید از آن‌ها استفاده کنید. به‌طور مثال، هنگام پایین رفتن از تپه‌های برفی در پیست اسکی نباید عینک پلاریزه بزنید زیرا درخشش‌های نوری هشداردهنده که در طول مسیر گذاشته‌اند را نمی‌توانید ببینید. بعلاوه، عدسی‌های پلاریزه موجب کاهش وضوح تصاویری می‌شوند که توسط ال‌سی‌دی‌ها یا ال‌ای‌دی‌ها تولید می‌شوند. این نمایشگرها عموما در داشبورد ماشین‌ها وجود دارند. با عینک پلاریزه همچنین شما امکان دیدن صفحه‌نمایش موبایل و دستگاه‌های GPS را نخواهید داشت.

عینک آفتابی پلاریزه: هر آنچه باید بدانید

عینک آفتابی پلاریزه با عدسی تدریجی برای کسانی که دچار پیرچشمی هستند و بیشتر وقت خود را در بیرون از خانه سپری می ‌کنند، گزینه مناسبی است.  عدسی تدریجی نوعی عدسی دو دید است که بالای عدسی برای دید دور و به تدریج پایین عدسی برای دید نزدیک ساخته می‌شود. عینک آفتابی پلاریزه فتوکورومیک نیز برای کسانی که خیلی بیرون هستند مناسب است. از عینک‌سازی بخواهید که عینک آفتابی پلاریزه شما را با پوشش ضدبازتاب نور بسازد. این روکش تابش‌های آزاردهنده نور وقتی خورشید در پشت سر شماست را کاهش می‌دهد.

کامنت بگذارید