خانه اخبار عدسی پلی‌کربناتی بهترین انتخاب برای عینک طبی کودکان است

عدسی پلی‌کربناتی بهترین انتخاب برای عینک طبی کودکان است

نویسنده تیم لوناتو
عینک طبی کودکان

عینک طبی کودکان

عینک طبی کودکان بهتر است ضد ضربه باشد. هنگام خرید عینک طبی برای کودکان باید مساله امنیت و سلامت چشمان فرزند خود را در اولویت قرار دهید. عینک‌هایی که دارای عدسی‌هایی از جنس پلی‌کربنات هستند، علاوه بر شفاف و راحت بودن، بیشترین محافظت را نیز از چشم کودک خواهند داشت.

عدسی‌های پلی‌کربناتی، محکم، سبک و مقاوم در برابر ضربه هستند. البته چون خیلی سریع خش بر می‌دارند، بهتر است از پوشش ضدخش برایشان استفاده شود تا به یک عدسی ایده‌آل برای عینک طبی کودک و نوجوان تبدیل شوند.

عدسی‌های پلی‌کربناتی اولین بار در صنعت هوافضا و برای استفاده کلاه فضانوردان طراحی و تولید شد. اما امروزه، به دلیل وزن بسیار سبک و ویژگی محافظتی بالای این ماده در صنایع گوناگونی از آن استفاده می‌شود؛ از جمله می‌توان به کلاه ایمنی موتورسیکلت، شیشه‌های ضدگلوله، سپرهای نیروهای ضدشورش، عینک شنا و ماسک غواصی اشاره کرد.

عدسی عینک پلی‌کربناتی 10 برابر بیشتر از عینک‌های پلاستیکی یا معمولی در برابر ضربه مقاوم هستند. به همین خاطر، برای ساخت عینک کودکان گزینه‌های فوق‌العاده مناسبی بشمار می‌رود.

برای درخواست معاینه در محل اینجا کلیک کنید.

(اپتومتریست لوناتو با 50 عدد از پرفروش‌ترین عینک‌های ما در محل شما حضور خواهد داشت)

عدسی‌های پلی‌کربناتی بهترین عدسی برای عینک طبی کودکان

عدسی عینک ساخته شده از جنس پلی‌کربنات این مزیت را دارد که از چشمان کودک هنگام بازی‌های پرجنب‌وجوش و انجام فعالیت‌های ورزشی شدید، محافظت می‌کند. همچنین احتمال شکستن یا ترک خوردن آن بسیار پایین است. از این‌رو متخصصان تاکید دارند که برای عینک کودک از عدسی پلی کربنات استفاده شود.

کودکانی که به تارچشمی یا تاری مستمر چشم مبتلا هستند که در یکی از چشم‌های آن‌ها در نتیجه ضربه یا بیماری ایجاد شده است، باید همیشه و در همه حال از عدسی پلی‌کربناتی استفاده کنند؛ حتی اگر به عینک طبی برای بهتر دیدن نیاز نداشته باشند. برای اینکه از چشم آن‌ها در برابر زخم‌ها و ضربه‌های احتمالی که می‌تواند منجر به نابینایی شود، پیشگیری گردد.

عدسی پلی‌کربناتی مزایای دیگری نیز دارد. جنس این ماده به‌گونه‌ای است که از پلاستیک یا شیشه بسیار سبک‌تر است. بنابراین، رد عینک روی صورت کودک نمی‌افتد.

عدسی عینک بچه گانه

توجه به ضد UV بودن عدسی عینک طبی کودکان

بهترین عدسی برای عینک طبی کودکان ، عدسی پلی کربنات است. این عدسی‌ها از چشم کودک در برابر پرتوهای فرابنفش (UV) محافظت می‌کنند. این ماده به طور طبیعی، ضد یو.وی است و می‌تواند تا 99 درصد اشعه‌های مضر خورشید را مسدود کند. بنابراین، به پوشش لنز هم نیازی ندارد.

این مزیت برای عینک کودکان بسیار حائز اهمیت است زیرا آن‌ها بیشتر زمان خود را در بیرون از خانه و زیر نور خورشید سپری می‌کنند. محققان اعتقاد دارند که 50 درصد از مضراتی که یک شخص می‌تواند از اشعه فرابنفش خورشید در طول زندگی خود دریافت کند، تا سن 18 سالگی روی می‌دهد. بنابراین، قرار داشتن بیش از حد کودکان در معرض این تابش‌های مضر می‌تواند در آینده منجر به بروز بیماری‌های چشمی همچون آب‌مروارید یا دژنراسیون ماکولار شود.

همچنین، بسیار مهم است که والدین از چشم فرزند خود در برابر نورهای مرئی و پرانرژی (HEV) که اصطلاحا نور آبی نامیده می‌شوند، محافظت کنند. قرار داشتن در برابر نور آبی به مدت طولانی می‌تواند موجب آسیب‌دیدن شبکیه چشم شود و در نهایت نیز بیماری دژنراسیون ماکولار که وابسته به سن است را ایجاد کند.

از نظر متخصصان چشم‌پزشکی، هر میزان از نور آبی برای چشم کودک زیاد خواهد بود. بنابراین لازم است عینکی برای فرزند خود انتخاب کنید که علاوه بر پوشش ضد پرتو فرابنفش (UV)، دارای پوشش ضد نور آبی هم باشد.

به‌صرفه‌ترین لنزی که این قابلیت‌ها را داشته باشد، عدسی‌های فتوکرومیک پلی‌کربناتی هستند که به صورت خودکار از چشم در برابر نور خورشید و نور آبی محافظت می‌کنند.

توجه به پوشش ضد خش و ضد بازتاب عدسی عینک طبی بچه‌گانه

با اینکه پلی‌کربنات یک ماده ضدضربه است، اما عدسی ساخته شده از این جنس همچنان به پوشش ضد خراش نیاز دارد زیرا به‌راحتی خراش بر می‌دارد. البته، بیشتر عینک‌های کودکان به صورت کارخانه‌ای این پوشش را در خود دارند.

اما پوشش ضد بازتاب نور برای عدسی‌های پلی‌کربناتی لازم است زیرا بیشتر از عدسی‌های معمولی نور را منعکس می‌کنند و این می‌تواند برای کودک مشکل‌آفرین باشد. بنابراین برای اطمینان از درجه محافظتی بالای عدسی پلی‌کربناتی در عینک فرزند خود، حتما یک پوشش ضد بازتاب برایش خریداری کنید.

همچنین بد نیست اشاره کنیم که هنگام خرید عدسی پلی‌کربناتی، فریمی انتخاب کنید که پد بینی سیلیکونی دارد تا از سر خوردن عینک روی بینی کودک پیشگیری شود. همچنین لولاهای انعطاف‌پذیر که به راحتی به سمت بیرون خم می‌شوند نیز بهترین گزینه برای قاب عینک کودک هستند.

عینک طبی کودکان

عدسی‌های تریوکس (Trivex Lenses)

علیرغم مزایای بسیار، پلی‌کربنات تنها ماده‌ای نیست که برای عینک کودکان و ایمنی چشم افراد مناسب و مقرون‌به‌صرفه بشمار می‌رود.

در سال ۲۰۰۱ میلادی، صنایع PPG به تولید عدسی‌های جایگزینی موسوم به Trivex پرداختند. همچون عدسی‌های پلی‌کربناتی، لنزهای ترایوکسی نیز باریک، سبک و بسیار مقاوم در برابر ضربه هستند و از عدسی‌های پلاستیکی معمولی ویژگی‌های بهتری دارند.

عدسی‌های تریوکس از ترکیب مونومرهای مبتنی بر اورتان ساخته می‌شوند. مراحل ساخت آنها نیز کاملا شبیه ساخت عدسی‌های پلاستیکی است. این مساله باعث می‌شود تا لنزهای تریوکس اپتیک دقیق‌تری نسبت به پلی‌کربنات‌هایی داشته باشند که به روش قالب‌گیری تزریقی ساخته می‌شوند.

برای درخواست معاینه در محل اینجا کلیک کنید.

(اپتومتریست لوناتو با 50 عدد از پرفروش‌ترین عینک‌های ما در محل شما حضور خواهد داشت)

سوالات رایج در مورد عینک طبی کودکان

چرا برای عینک طبی کودکان از عدسی پلی کربنات استفاده می شود؟

عدسی ساخته شده از جنس پلی‌کربنات این مزیت را دارد که از چشمان کودک هنگام بازی‌های پرجنب‌وجوش و انجام فعالیت‌های ورزشی شدید، محافظت می‌کند و احتمال شکستن یا ترک خوردن آن بسیار پایین است.

برای عدسی برای عینک بچه گانه بهتر است؟

عدسی‌های پلی‌کربناتی و تریوکس بهترین عدسی برای عینک طبی کودکان هستند.

شیشه عینک کودک باید ضد بازتاب نور باشد؟

شیشه عینک بچه گانه اگر پلی کرلناتی باشد بسیار عالیست. اما پوشش ضد بازتاب نور برای عدسی‌های پلی‌کربناتی لازم است زیرا بیشتر از عدسی‌های معمولی نور را منعکس می‌کنند و این می‌تواند برای کودک مشکل‌آفرین باشد. بنابراین برای اطمینان از درجه محافظتی بالای عدسی پلی‌کربناتی در عینک فرزند خود، حتما یک پوشش ضد بازتاب هم روی شیشه عینک بزنید.

دسته عینک طبی کودکان باید چگونه باشد؟

دسته‌هایی که ساختار آنها بصورتی است که تا پشت گوش کشیده می‌شوند. برای فیکس شدن بر روی صورت و جلوگیری از افتادن عینک بسیار مناسب است. همچنین می‌توان از بند عینک که به دسته عینک متصل می‌شود و از گردن آویخته می‌شود استفاده کرد.

Related Articles

کامنت بگذارید