خانه انتخاب لنز رنگی با توجه به رنگ پوست

انتخاب لنز رنگی با توجه به رنگ پوست

نویسنده تیم لوناتو

لنزهای رنگی باهدف تغییر رنگ چشم شما البته در درجات متفاوت تولید می‌شوند. لنز رنگی بر روی عنبیه چشم شما قرار می‌گیرد. از آنجایی که این ناحیه از اشکال و خطوط رنگارنگ تشکیل شده‌است، لنزهای رنگی نیز دارای مجموعه‌ای از نقاط رنگی ریز و خطوط و اشکال رنگی هستند که به لنزها کمک می‌کند تا در چشم طبیعی‌تر به نظر برسند. البته بخش مرکزی لنز که روی مردمک چشم قرار دارد، شفاف است تا چشم شما از طریق آن بتواند ببیند.درواقع لنز رنگی با شبیه‌سازی بافت و فرم عنبیه، رنگ چشم را تغییر می‌دهند.

لنز رنگی و لنز رطبی رنگی

انتخاب لنز مناسب با رنگ پوست شما یک مهارت است که برای جذاب‌تر به نظر رسیدن باید آن را بلد باشید. یعنی همانطور که آدم‌های مختلف دارای رنگ پوست متفاوت هستند، چشم‌ها نیز می‌توانند در طیف گسترده‌ای از رنگ‌های جذاب دیده شوند. اما این که چه رنگ لنزی با رنگ پوست شما همخوانی دارد و چهره‌تان را زیباتر می‌کند، می‌تواند یک چالش بزرگ باشد. و خوشبختانه این چالش با دانستن چند نکته مهم و کاربردی به یک فرصت برای بهتر دیده شدن تبدیل می‌شود. این نوشته هم با همین هدف فراهم شده‌است و مطالعه آن به همه طرفدران زیبایی توصیه می‌شود.

اما گاهی شما در بینایی خود دچار مشکلی مانند نزدیک‌بینی، دوربینی یا آستیگماتیسم هستید. خوشبختانه امکان استفاده از لنز رنگی برای شما نیز وجود دارد. کافی است تمایل خود به استفاده از لنز رنگی را با پزشکتان در میان گذاشته تا مناسب‌ترین لنز طبی رنگی را برای شما تجویز کند.

عملکرد لنز رنگی در چشم‌

 انواع لنزهای رنگی عملکرد متفاوتی دارند. به این‌ترتیب:

  • بعضی از لنزهای طبی رنگی دارای سایه‌ای از رنگ سبز یا آبی هستند. این نوع لنز فقط برای اینکه بتوانید راحت‌تر آن را ببینید و هنگام ورود و خروج آن از چشم گم نشوند، دارای کمی رنگ در بافت خود هستند. بعنی این لنزها تأثیر چندانی در رنگ چشم شما ندارند.
  • بعضی از لنزهای رنگی تقویت‌کننده رنگ چشم شما هستند. یعنی با استفاده از این نوع لنز می‌توانید رنگ طبیعی چشم خود را بیشتر کنید. معمولاً افرادی که دارای رنگ چشم آبی و سبز و رنگ‌های روشن هستند، از این نوع لنز برای شفافیت و درخشندگی بیشتر چشم خود استفاده می‌کنند.
  • بعضی از لنزهای رنگی به تدریج از لبه‌های بیرونی به داخل مات می‌شوند، که باعث می‌شود رنگ چشم جدید طبیعی‌تر به نظر برسد.
  • بعضی از لنزهای رنگی با عنوان لنز مات برای چشم‌های تیره عالی عمل کرده و رنگ چشم را به خوبی تغییر می‌دهد.
لنز طبی رنگی
لنز طبی رنگی

لنز مناسب برای پوست‌های مختلف

انتخاب بهترین لنز تماسی رنگی مناسب شما، به عوامل زیادی مانند رنگ پوست بستگی دارد. اما، در نهایت، این بستگی به نوع ظاهری دارد که می‌خواهید به آن برسید. آیا دوست دارید چهره طبیعی داشته باشید یا ظاهری دراماتیک و جسورانه مناسب با سلیقه شما است. وقتی در این مورد تصمیم خود را گرفتید می‌توانید رنگ لنز مناسب پوست خود را شناسایی کنید:

لنز رنگی مناسب با پوست روشن

لنز مناسب برای پوست روشن
لنز رنگی مناسب با پوست روشن

اگر پوست روشنی دارید تقریباً همه رنگ‌های لنز برای شما مناسب است. اما اگر به دنبال داشتن ظاهر و چهره شیک و در عین حال باکلاس هستید، ما رنگ‌هایی مانند خاکستری، آبی روشن و فندقی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. از این میان لنزهای طیف خاکستری به شما ظاهر خیره‌کننده‌ای خواهد داد. اما اگر که می‌خواهید در کانون توجه قرار بگیرید، لنز فیروزه‌ای، لنز بنفش و لنز آبی را نیز امتحان کنید.

لنزهای رنگی و یکبار مصرف فرشلوک با رنگ‌های فیروزه‌ای، بنفش و آبی دقیقاً همان چیزی است که شما به دنبالش هستید. این لنزها برای تکمیل رنگ پوست و همخوانی با استایلتان بهترین گزینه محسوب می‌شوند . با این وجود تمام رنگ‌های گرم و سرد در چهره شما عالی عمل می‌کنند، فقط کافی است سایه مورد علاقه خود را انتخاب کنید.

لنز رنگی برای پوست گندمی

لنز مناسب برای پوست گندمی
لنز مناسب برای پوست گندمی

پوست گندمی، گندمگون یا همان برنزه به خودی خود جذاب است. اما کافی است که لنزی با رنگ مناسب در چشم‌های خود قرار دهید تا جذابیتتان دوبرابر شود. بهترین لنز رنگی که به چشمان شما درخشندگی می‌دهد، لنزی با رنگ روشن است. طیف رنگی فندقی، سبز، عسلی، خاکستری و آبی تیره برای شما عالی است. لنزهای فرشلوک با این طیف رنگی می‌تواند به شما ظاهری جذاب و در عین حال طبیعی بدهد.

درضمن به شما پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های بسیار روشن مانند فیروزه‌ای و آکوا بلو یا همان آبی آسمانی اجتناب کنید، زیرا با رنگ پوست گندمی هماهنگی ندارند. اگر نمی‌خواهید رنگ چشم شما جلب توجه کرده و مایلید در هر حال طبیعی به نظر برسید، رنگ‌های خنثی مانند قهوه‌ای یا خاکستری را انتخاب کنید. همچنین برای داشتن ظاهر و چهره باکلاس، لنز کهربایی رنگ بهترین گزینه است.

لنز مناسب پوست سبزه یا تیره

لنز برای پوست تیره یا سبزه
لنز مناسی برای پوست تیره یا سبزه

اگر شما به دنبال داشتن چهره و چشم‌های طبیعی هستید، از لنز قهوه‌ای یا فندقی استفاده کنید. برای اینکه جذابیت خود را بیشتر کرده و توجه‌ها را به خود جلب کنید، لنز عسلی و خاکستری بپوشید. درضمن اگر نمی‌خواهید غیرطبیعی به نظر برسید به هیچ عنوان از لنز آبی، لنز سبز و لنز فیروزه‌ای استفاده نکنید.

همچنین بخوانید: ترفندهای آرایش کردن با لنزهای رنگی.

نکاتی که لازم است درباره لنزهای تماسی رنگی بدانید!

حالا که لنز مناسب پوست خود را شناسایی کردید، بهتر است قبل از خرید از چند نکته مهم مطلع شوید:

  • اگر چه لنزهای تماسی در سایزهای مختلف و درست متناسب با چشم شما ساخته می‌شوند، اما گاهی شرایطی مانند پلک زدن باعث می‌شود که در چشم جا‌به‌جا شوند. در این مواقع لنز از روی عنبیه حرکت کرده و ظاهری مصنوعی به شما می‌دهد.
  • مردمک چشم تحت شرایط نوری متفاوت کوچک و بزرگ می‌شود. اما لنزها در چشم سایز ثابتی دارند. بنابراین ممکن است با تغییر نور در شب و بزرگتر شدن مردمک چشم بخشی از آن در زیر قسمت رنگی و غیرشفاف لنز قرار بگیرد. این موضوع می‌تواند بینایی شما را تحت تأثیر قرار دهد.
  • اگر کوچکترین نقصی در بینایی خود دارید، حتماً برای خرید لنز طبی رنگی از چشم‌ پزشک خود نسخه بگیرید. این اقدام در حفظ سلامت چشم شما نقش مهمی دارد.
  • لنزهای رنگی را از برندهای شناخته‌شده و فروشندگان معتبر تهیه کنید. لنز بی‌کیفیت و غیراصل می‌تواند خطرات جدی برای سلامت چشم شما داشته‌باشد.

منبع

https://spectacular-blog.lenskart.com/how-to-match-coloured-contacts-to-your-complexion/
https://www.allaboutvision.com/color-contact-lenses/

کامنت بگذارید