خانه راهنمای خرید و محصولاتلنزهای رنگی ترفندهای آرایش کردن با لنزهای رنگی

ترفندهای آرایش کردن با لنزهای رنگی

نویسنده فروغ بیداری
آرایش با لنز رنگی

آرایش با لنز رنگی

آرایش با لنز رنگی همچون آرایش معمولی نیست و باید یک‌سری اصول را رعایت کنید تا مشکلی برای چشم‌هایتان ایجاد نشود. همچنین بهتر است تناسب بین رنگِ لنز و رنگ و روش آرایش را نیز حفظ کنید. غرض از آرایش کردنِ چشم و صورت، افزایش زیبایی است و نباید با زیاده‌روی کردن باعث بد شدن نتیجه‌ی نهایی شوید.

برای اینکه بدانید اصول و ترفندهای آرایش کردن با لنز رنگی چیست تا انتهای این مطلب با فروشگاه عینک و لنز لوناتو همراه باشید.

خرید لنز رنگی از فروشگاه لوناتو

آرایش با لنز رنگی آبی

آرایش با لنز رنگی

اگر عاشق لنز آبی هستید هستید، پیشنهاد ما آرایش دودی است. سایه‌ی دودی باعث می‌شود تا رنگ آبیِ لنز بیشتر دیده شود و جذابیت فریبنده‌ای به چشم می‌بخشد. برای این منظور کافیست از سایه‌های تیره همچون مشکی یا توسی استفاده کنید. البته رنگ‌های سرمه‌ای و نقره‌ای هم برای سایه چشم با لنز آبی مناسب هستند.

برای این منظور کافیست از سایه‌های تیره همچون مشکی یا توسی استفاده کنید. البته رنگ‌های سرمه‌ای و نقره‌ای هم برای سایه چشم با لنز آبی مناسب هستند.

برای شروع همیشه سعی کنید که روشن‌ترین رنگ سایه را در بخش داخلی چشم به سمت بینی بزنید و هر چه به لبه‌های پلک به سمت بیرون نزدیک می‌شوید، سایه را تیره‌تر کنید. حتما با کمک برس مرز بین سایه‌های روشن و تیره را محو کنید تا یکدست و لطیف به‌نظر برسند. برای این منظور، برس سایه را خیلی نرم و با حرکت دورانی از سایه تیره به سمت سایه روشن بکشید تا در هم محو شوند.

آرایش با لنز سبز

آرایش با لنز رنگی

اگر قصد دارید لنز سبز بپوشید، برای آرایش کردن بهتر است از رنگ‌های گرم استفاده کنید. از آنجا که لنز سبز یشمی و طیف های مختلف رنگ سبز در خود ته‌رنگ‌های گرم همچون طلایی و قهوه‌ای دارد، داشتن آرایش برنزه باعث می‌شود تا لنز در چشم‌هایتان جذاب‌تر دیده شود.

البته توجه داشته باشید که آرایش برنزه‌ی «مات» برای لنز رنگی سبز بهترین گزینه است. این رنگ به پوست صورت، گرمی می‌بخشد و همزمان هم باعث می‌شود تا چشم‌ها بیشتر از دیگر از اعضای صورت دیده شوند. رنگ‌های دیگر سایه چشم همچون صورتی، قهوه‌ای یا یاسی و آبی هم با لنز سبز تناسب دارند.

آرایش با لنز قهوه‌ای

برای کسانی که چشم روشن دارند و می‌خواهند تغییر محسوسی در چهره‌شان ایجاد کنند، لنز قهوه‌ای بهترین گزینه است. از آنجا که لنز قهوه‌ای تنوع رنگی زیادی دارد، حتما آرایش چشم را بر اساس تُناژ قهوه‌ای انتخاب کنید؛ یعنی توجه داشته باشید که لنز به قهوه‌ای روشن، متوسط یا تیره است و بعد رنگ آرایش را انتخاب کنید.

برای آرایش چشم با لنز قهوه‌ای روشن بهتر است از سایه با رنگ‌های روشن و گرم همچون خانواده‌ی رنگ زرد استفاده کنید. آرایش کرم، بژ یا زرد روشن باعث می‌شود تا لنز قهوه‌ای روشن در چشم بسیار جذاب‌تر به‌نظر برسد.

اگر لنز شما به رنگ قهوه‌ای متوسط است بهتر است رنگ روشن را برای آرایش خود انتخاب کنید. رنگ‌هایی همچون آبی یا سبز هم برای ست کردن آرایش با لنز قهوه‌ای متوسط گزینه‌های مناسبی هستند.

اگر لنز قهوه‌ای تیره دارید بهتر است سراغ آرایش تیره بروید. مثلا سایه‌ی قهوه‌ای تیره یا حتی مشکی با این رنگ لنز بیشترین تناسب را دارد.

آرایش با لنز رنگی عسلی

آرایش با لنز رنگی

بهترین رنگ آرایش برای لنز عسلی، دودی است. روشنی چشم با تیرگیِ رنگ سایه کنتراست جذابی ایجاد می‌کنند که سبب افزایش زیبایی چشم‌ها می‌شود. وقتی سایه اسموکی با لنز عسلی استفاده کنید، چشم‌هایتان براق‌تر و جذاب‌تر دیده خواهند شد.

برای زدن سایه اسموکی کلاسیک، بهتر است اول از همه یک لایه پرایمر بزنید. سپس سایه قهوه‌ای طبیعی بزنید و تا زیر خط ابروها ادامه دهید تا نتیجه‌ی کار طبیعی به‌نظر برسد. سایه مشکی را در بخش انتهایی پلک به سمت بیرون بکشید. سپس با کمک قلم‌موی ابرو، سایه را به سمت داخل چشم پخش کنید تا کمرنگ و محو شود. بعد با یک برس بزرگ روی سایه را بکشید تا همه جای آن یکدست شود. زیر پلک پایین هم یا خط باریک سایه یا مداد مشکی بکشید و با قلم‌مو آن را کمرنگ کنید. در آخر ریمل مشکی بزنید تا به زیبایی چشم‌هایتان افزوده شود.

آرایش چشم با لنز آبی-سبز

اگر دوست دارید لنز فیروزه‌ای یا لنز آبی-سبز استفاده کنید بهتر است از سایه با رنگ‌های تیره‌ی بنفش استفاده کنید تا بر جذابیت چشم‌‎هایتان افزوده شود. برای این منظور خوب است که سایه بنفش / یاسی را در مرکز پشت پلک‌هایتان بزنید. این کار باعث می‌شود تا چشم‌ها بدون اینکه جلب توجه زیادی کنند، کاملا طبیعی و گرم دیده شوند.

اگر سایه بنفش را با کمی سایه صورتی ترکیب کنید و لبه‌های داخلی چشم را روشن‌تر بزنید، رنگ چشم‌هایتان بسیار جذاب‌تر دیده خواهد شد. البته سعی کنید مرز بین سایه بنفش و صورتی را با برس سایه محو کنید تا با هم ترکیب شوند و تک‌رنگ دیده شوند.

آرایش با لنز رنگی توسی (طوسی)

لنزهای توسی با سایه نارنجی جذاب‌ترین ترکیب را می‌سازند. سایه‌های خانواده نارنجی شامل قهوه‌ای طبیعی، سالمونی، مسی، هلویی و نارنجی روشن است. وقتی از این رنگ‌های سایه برای آرایش چشم استفاده می‌کنید، بهتر است از لنز توسی-آبی استفاده کنید. اگر کمی سایه اکلیلی آبی خیلی روشن هم پشت چشم بزنید، آرایش با رنگ لنز بیشتر ست می‌شود.

البته اگر دوست دارید چشم‌ها طبیعی‌تر دیده شوند، بهتر است سایه مرجانی یا گل‌بهی بزنید. از دیگر رنگ‌های آرایش که برای لنز توسی بسیار مناسب است، ترکیب مشکی و نقره‌ای است.

آرایش چشم اسموکی برای لنز طوسی یخی و توسی روشن گزینه بسیار مناسبی است. برای هایلایت کردن چشم‌ها می‌توانید از سایه نقره‌ای هم کمک بگیرید.

رنگ‌هایی همچون صورتی، آبی مایل به خاکستری و بنفش براق نیز با لنز توسی ترکیب فوق‌العاده‌ای می‌سازند.

سوالات رایج در مورد آرایش با لنز رنگی

برای پاک کردن آرایش باید اول لنز را درآورم یا آرایش را پاک کنم؟

اول لنز را با دست‌های کاملا تمیز از چشم درآورید، سپس آرایش خود را پاک کنید.

قبل یا بعد از آرایش باید لنز را گذاشت؟

قبل از اینکه آرایش کنید لنز را در چشم بگذارید. اما موقع کرم زدن و آرایش چشم حتما مراقب باشید که مواد آرایشی وارد چشم نشوند و با لنز تماسی نداشته باشند.

آیا با لنز چشم می‌توان از مژه مصنوعی استفاده کرد؟

پیشنهاد ما این است که تا حد امکان همراه با لنز چشم، مژه مصنوعی استفاده نکنید. چسب یا موادی که برای چسباندن مژه‌های مصنوعی استفاده می‌شود می‌توانید باعث ایجاد حساسیت یا آزردگی چشم شود. وقتی لنز می‌گذارید این حساسیت و التهاب بیشتر خواهد شد و ممکن است مشکلاتی برای چشم به وجود بیاورد. اگر خیلی تمایل دارید که مژه مصنوعی بگذارید، حداقل تا خشک شدن کامل چسب آن صبر کنید و سپس لنز بگذارید.

آیا با لنز چشم می‌توان آرایش کرد؟eyewa

بله اما از تمیز بودن دست و وسایل ارایشی خود مطمئن شوید و سپس آرایش کنید.

منبع: eyewa

Related Articles

کامنت بگذارید