خانه روش های از بین بردن خط و خش شیشه عینک طبی

روش های از بین بردن خط و خش شیشه عینک طبی

نویسنده فروغ بیداری
از بین بردن خش شیشه عینک طبی

از بین بردن خش شیشه عینک طبی

برای بسیاری از ما مهم است تا با روش های از بین بردن خش شیشه عینک طبی آشنا شویم. خوشبختانه ترفندهای متعددی برای این منظور وجود دارد. البته اگر به دنبال روش‌های فوری و چند دقیقه‌ای هستید باید بدانید که چنین چیزی وجود ندارد. آن دسته از مقالاتی که در اینترنت برای از بین بردن خراشیدگی از سطح عینک منتشر شده، شاید در کوتاه‌مدت کارایی داشته باشد اما باید بدانید در طولانی‌مدت آسیب‌های جدی به عینک شما وارد خواهند کرد.

برای اینکه بهتر با این مساله و مشکلات احتمالی آن آشنا شوید از شما دعوت می‌کنیم تا این مطلب را تا انتها مطالعه کنید. لوناتو همه توصیه‌های لازم برای محافظت از عینک آفتابی و عینک طبی را برایتان نوشته است.

از پاک کردن عینک با تی‌شرت یا گوشه‌ی لباس خود خودداری کنید زیرا این یکی از کارهایی است که سبب خط افتادن روی عدسی عینک می‌شود.

چرا نمی‌توان از جوش‌شیرین برای از بین بردن خش شیشه عینک طبی استفاده کرد؟

جوش‌شیرین شاید برای پاک کردن سطح کابینت‌ها گزینه خوبی باشد، اما بدون شک برای عینک گزینه خوبی نیست. چرا؟ به این خاطر که این ماده با خراش دادن سطح، آن را تمیز می‌کند. یعنی اگر برای پاک کردن لنز عینک از جوش‌شیرین استفاده کنید، نه تنها لایه پوششی عدسی عینک را از بین می‌برد، بلکه شیارهای ریزی هم روی سطح آن ایجاد می‌کند.

این مساله در مورد دیگر پودرها و موادی که خاصیت برق انداختن و پولیش کردن دارند نیز مصداق دارد.

عدسی عینک‌های طبی و آفتابی دارای خاصیت ضد UV هستند و اگر با مواد صیقلی دهنده آن را پاک کنید، در واقع این ویژگی عدسی را از بین می‌برید.

عینکی که ضد اشعه فرابنفش نباشد نمی‌تواند از چشم در برابر آسیب‌های جدی نور خورشید محافظت کند. یعنی فرد در خطر ابتلا به آب مروارید یا دژنراسیون ماکولا قرار خواهد گرفت.

از بین بردن خط و خش شیشه عینک

آیا با فیلرهای موجود در بازار می‌توان خط و خش شیشه عینک طبی را از بین برد؟

بدون شک خیر. با اینکه فیلر می‌تواند شیارهای ناشی از خراش را پر کند، اما همزمان دید شما در آن نقطه را نیز مسدود خواهد کرد. شما به هیچ عنوان نمی‌توانید از بین بردن خط و خش شیشه عینک طبی از فیلر استفاده کنید.

برای اینکه بدانید چگونه می‌توانید بدون آسیب زدن به لنز عینک، خراشیدگی‌های آن را از بین ببرید ادامه مطلب را بخوانید.

عینک را دائما تمیز کنید تا عدسی آن خراشیده نشود

برای تمیز کردن عدسی عینک از دستمال‌های معمولی یا گوشه لباس و تی‌شرت استفاده نکنید. همین کار یکی از عوامل اصلی خط و خش روی سطح لنز عینک است.

دستمال کاغذی، دستمال توالت، دستمال سفره و هر نوع دستمالی که از جنس کاغذ تهیه شده باشد نیز از دیگر عوامل ایجاد خراش روی عدسی عینک است. هرگز از این محصولات برای از بین بردن لکه‌های عینک استفاده نکنید.

در عوض، از دستمال‌های میکروفایبری برای پاک کردن لنز استفاده کنید. این پارچه‌ها به طور اختصاصی برای تمیز کردن عدسی عینک تولید و عرضه می‌شوند.

توجه داشته باشید که قبل از دستمال کشیدن، حتما عینک را زیر آب روان بگیرید تا هر نوع آلودگی یا ماده‌ای که روی سطح لنز است شسته شود. سپس لنز را دستمال بکشید. به این خاطر که مواد ریز که ممکن است به چشم دیده نشوند، باعث ایجاد خراش روی سطح لنز نشوند.

بهترین کاری که می‌توانید برای از بین بردن خش شیشه عینک طبی در حق عینک خود انجام دهید این است که قبل از تمیز کردن آن، دست‌های خود را تمیز با آب و صابون بشویید. سپس روی عدسی عینک مقداری صابون مایع بریزید و با انگشتان دست روی سطح آن بمالید. عینک را آب بگیرید تا کاملا تمیز شود و کف صابون روی آن نماند.

در آخر هم با دستمال میکروفایبری همه بخش‌های عینک را خشک و تمیز کنید.

از بین بردن خط و خش شیشه عینک طبی

عینک طبی را به روش صحیح نگهداری کنید

یکی از روش‌های پیشگیرانه برای از بین بردن خط و خش شیشه عینک طبی این است که به درستی از آن محافظت کنید. عینک طبی خود را در جیب، کیف یا ساک دستی نگذارید. حتی برای چند دقیقه هم این کار را انجام ندهید. عدسی عینک به اندازه کافی حساس هست که در عرض یک یا دو دقیقه هم خراشیده شود.

بهترین روش برای نگهداری هر نوع عینکی این است که آن را درون جعبه مخصوص یا کیف مخصوص عینک قرار دهید. کیسه‌های عینک هم باید از جنس میکروفایبری باشند تا مطمئن باشید درون پارچه خش بر نمی‌دارند.

با عینک طبی خود با مهربانی رفتار کنید

بهترین و کارآمدترین روش برای نگهداری از عینک و محافظت از آن در برابر هر نوع خط و خشی این است که با عینک به مهربانی رفتار کنید. یعنی چه؟ یعنی آن را با لنز روی میز یا زمین رها نکنید. اجسام نوک تیز را از عدسی عینک دور نگه دارید. عینک را با هر دو دست بگیرید و از چشم بردارید و انگشتان دست را روی سطح لنز نگذارید.

این را به خاطر داشته باشید که محافظت از عینک، نه تنها به سلامتی چشم شما کمک می‌کند بلکه هزینه‌های اضافی چشم‌پزشکی و خرید عینک اضافه را نیز کاهش می‌دهد.

در نگهداری عینک طبی خود کوشا باشید.

سوالات رایج در مورد از بین بردن خش شیشه عینک طبی

آیا زا خمیر دندان می‌توان برای برطرف کردن خراش عدسی عینک استفاده کرد؟

اگر خمیردندان ژله‌ای نباشد و مواد ساینده هم در خود نداشته باشد، بله می‌توانید. حواستان باشد که مواد زبر درون خمیردندان می‌تواند روی سطح شیشه عینک خراش ایحاد کند.

آیا از جوش شیرین می‌توان برای از بین بردن خراش عینک استفاده کرد؟

جوش‌شیرین شاید خاصیت پاک‌کنندگی داشته باشد اما باید بدانید لایه پوششی عدسی عینک را از بین می‌برد. یعنی ممکن است پوشش ضد یو وی یا ضد بازتاب عدسی از بین برود. پس بهتر است از جوش شیرین استفاده نکنید.

برای از بین بردن خط و خش عینک می‌توان از واکس ماشین استفاده کرد؟

بله می‌توان. اما این ماده سبب از بین رفتن پوشش آنتی رفلکت در شیشه‌های عینک طبی خواهد شد. پس تصمیم با خودتان است که بخواهید از واکس ماشین برای عینک طبی خود استفاده کنید یا نه. توصیه ما این است که این کار را انجام ندهید.

از کرم ضدآفتاب برای از بین بردن خط و خش شیشه عینک می‌توان استفاده کرد؟

شاید تعجب کنید، ولی پاسخ ما مثبت است. کرم ضد آفتاب در ترکیبات خود پودر آلومینیوم به اندازه کافی دارد که می تواند برای از بین بردن خراشیدگی ها بسیار کمک کننده باشد. این نکته را در نظر بگیرید که از ضد آفتاب تنها می توانید برای لنزهای پلاستیکی عینک طبی استفاده کنید.

منبع: eyebuydirect

5 کامنتها

معصومه 22 مرداد 1401 - 19:09

عالی بود ممنون از متن های کاربردیتان

پاسخ
است 22 مرداد 1401 - 19:09

چرته همشو تست کردم. لطفا روی مطالبی که کپی می کنید کمی تجربه کنید.

پاسخ
ساسان 1 دی 1401 - 00:59

متشکرم از زحمات شما موفق باشید

پاسخ
عینکی 4 اردیبهشت 1402 - 23:10

فقط باید یه تازشو خرید هیچ کدوم از اینا خراش‌های شیشه عینک رو از بین نمیره مردم رد الاف نکنید لطفاً آدرس فروشگاه‌هایی که قسط یا چکی میدن بدید خیلی بهتره از خمیر دندان و واکس و مایع ظرفشویی والا

پاسخ
منیر 8 شهریور 1402 - 04:36

سپاسگزارم از زحمات شما و متشکر به خاطر اطلاعات مفیدی که به ما آموزش دادید

پاسخ

کامنت بگذارید