خانه عینک آفتابی پلاریزه تدریجی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست

عینک آفتابی پلاریزه تدریجی یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست

نویسنده تیم لوناتو
عینک آفتابی پلاریزه تدریجی

قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند برای چشم مضرات بسیاری بدنبال داشته باشد. علاوه بر این، باعث ایجاد ناراحتی، خستگی چشم و سردرد هم می‌شود.

اگر به مدت طولانی زیر نور خورشید باشید چه‌بسا مشکلات پزشکی مزمن پیدا کنید از جمله می‌توان به آب مروارید و دژنراسیون ماکولا اشاره کرد.

چاره این امر چیست؟ استفاده از عینک آفتابی پلاریزه. اگر می‌خواهید در عین حفظ سلامتی چشم‌ها، خوش‌تیپ‌تر هم بشوید توصیه ما استفاده از عینک آفتابی پلاریزه تدریجی است.

بیشتر بخوانید: عینک‌ آفتابی پلاریزه مناسب چه کسانی است؟

لنزهای تدریجی چه ویژگی‌هایی دارند؟

لنز یا عدسی تدریجی به این صورت است که تیرگی و رنگ آن از بالا به پایین کم می‌شود. یعنی قسمت بالایی عدسی، پررنگ‌ترین بخش آن و بخش پایینی آن کمرنگ‌ترین قسمت عینک است.

لنز تدریحی بسیار کاربردی و مفید است به این صورت که از ورود نور شدید به چشم جلوگیری می‌کند و همزمان از بخش پایینی خود اجازه می‌دهد تا نور بیشتری وارد چشم بشود.

عدسی‌های تدریجی کلاسیک تقریبا نامحسوس و کم‌مایه هستند. همچنین در رنگ‌های قهوه‌ای، دودی و بنفش عرضه می‌شوند. عدسی‌های قهوه‌ای به طور ویژه برای مسدود کردن نورهای آبی بسیار مفید و کاربردی هستند و این خاصیت به چشم کمک می‌کند تا خستگی کمتری احساس کند.

اما در کنار نمونه‌های کلاسیک این مدل لنز، عدسی‌های تدریجی جدید رنگ‌های بسیار متنوعی همچون صورتی، زرد و حتی سبز دارند. این رنگ‌های شاد و متنوع باعث می‌شود تا عینک زیبایی و جذابیت بیشتری هم پیدا کند. اغلب کسانی که اهل مد هستند سراغ چنین رنگ‌هایی می‌روند.

برندهای مشهور و خانه‌های مد شناخته‌شده‌ی جهان همچون شانل از عدسی‌های تدریجی رنگی برای تولید و عرضه عینک‌های آفتابی خود استفاده می‌کنند.

اگر بدنبال یک تیپ خاص و منحصربه‌فرد هستید توصیه می‌کنیم سراغ عینکی بروید که عدسی تدریجی آن به صورت کاملا محسوس دو قسمت تیره و روشن را از هم تفکیک کرده باشد. یعنی مثل یک خط قسمت تیره از روشن جدا شده باشد. عینک با همچنین هدسی عجیب و جالبی می‌تواند نگاه هر بیننده‌ای را به شما جلب کند.

لنزهای پلاریزه عینگ چه مشخصاتی دارند؟

در بالا در مورد ویژگی تدریجی بودن عینک‌ها برایتان توضیح دادیم. در این قسمت قصد داریم پلاریزه را برایتان تعریف کنیم.

نور شدید و مستقیم خورشید سبب خستگی چشم می‌شود و بینایی شما را هم به طور مقتی می‌تواند مختل کند. چاره این مشکل استفاده از لنز پلاریزه است. لنز پلاریزه یک پوشش نامحسوس روی عینک آفتابی یا طبی است که میزان ورودی نور به چشم را تحت کنترل دارد.

وقتی یک عینک لنز پلاریزه داشته باشد، یعنی تابش‌های افقی نور خورشید در پشت شیشه‌های عینک مسدود می‌شوند و فقط تابش‌های عمودی نور خورشید به چشم می‌رسد. یعنی نور فقط در یک زاویه حرکت می‌کند. این کاری است که پوشش پلاریزه به نفع چشم انجام می‌دهد و بدین واسطه از مقدار نور ورودی به چشم تا حد زیادی می‌کاهد و تابش‌های خیره کننده را از بین می‌برد.

به عبارت دیگر، وقتی نور به جای اینکه عمودی حرکت کند، افقی می‌شود، چشم را اذیت خواهد کرد و بازتاب شدید نور باعث می‌شود تا دید شخص نیز کاهش پیدا کند. اما عدسی‌های پولاریزه حاوی فیلترهایی هستند که این بازتاب‌های شدید نوری را مسدود می‌کنند و در نتیجه سبب کاهش درخشش شدید نور می‌شوند.

با کمک عدسی پلاریزه می‌توانید دید واضح‌تر و دقیق‌تر داشته باشید. همچنین چشم نیز راحت‌تر است.

لنزهای پلاریزه برای ورزش در فضای باز، ماهی‌گیری، ورزش‌های آبی و رانندگی بسیار مناسب هستند. این لنزها برای هر نوع فریمی قابل استفاده هستند.

بیشتر بخوانید: چرا باید عدسی پلاریزه برای عینک آفتابی انتخاب کنیم؟

نعمت‌های هر دو جهان: عینک آفتابی پلاریزه تدریجی

با داشتن عینک آفتابی پلاریزه تدریجی یعنی از نعمت‌های هر دو جهان بهره‌مند می‌شوید: هم نور اضافی به چشم وارد نمی‌شود و هم چشم وضوح دید کامل و دقیق دارد و زیر نور خورشید خسته نمی‌شود.

عینک آفتابی پلاریزه تدریجی برای رانندگی یکی از بهترین گزینه‌هاست زیرا نوری که از شیشه و سطح خیابان بازتابیده می‌شود را مسدود می‌کند و راننده دایره دید کاملی خواهد داشت. وقتی راننده از عینک آفتابی با عدسی پلاریزه استفاده می‌کند، امنیت خود و دیگر سرنشین‌ها را تضمین می‌کند. این عدسی‌ها میزان درخشش نور که از سطح آسفالت و جاده‌های خیس و حتی داشبورد خودرو منعکس می‌شوند را تا حد زیادی می‌کاهند. در نتیجه، راننده بدون هیچ‌گونه مزاحمت نوری می‌تواند در طول روز به رانندگی خود در کمال ایمنی ادامه دهد.

بیشتر بخوانید: ۳ روش تشخیص عینک پلاریزه

برای خرید عینک‌هایی که عدسی پلاریزه دارند می‌توانید به این صفحه از فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو مراجعه کنید.

منبع: eyebuydirect

کامنت بگذارید