خانه عینک Horn-rimmed چیست و از چه جنسی ساخته می‌شود؟

عینک Horn-rimmed چیست و از چه جنسی ساخته می‌شود؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک Horn-rimmed

عینک Horn-rimmed

عینک Horn-rimmed چیست و از چه ماده‌ای ساخته می‌شود؟ اگر در فروشگاه‌های آنلاین انگلیسی زبان گشتی زده باشید احتمالا با عبارت عینک Horn-rimmed مواجه شده‌اید. اما آیا می‌دانید مفهوم این عبارت چیست و به چه عینک‌های «قاب شاخی» می‌گویند؟ یا اصلا می‌دانید چرا اسم «شاخ» را روی فریم عینک گذاشته‌اند؟

عینک «هورن ریمد» نوعی عینک است که برای اولین از جنس شاخ حیوانات یا لاک لاک‌پشت ساخته شد. اما بعدها پلاستیک جایگزین این مواد طبیعی شد. مدل‌های امروزی از پلاستیک‌های ضخیم ساخته می‌شوند. ویژگی بارز آنها، ظاهر بزرگ، فریم ضخیم و بسیار جلب‌توجه‌کننده است. عینک‌های Horn-rimmed دقیقا نقطه مقابل عینک‌های فلزی باریک هستند.

شاید بتوان گفت یکی از «اولین» مدل‌های عینک که به نمادی از مد و فشن تبدیل شد، همین عینک‌های قاب‌شاخی بودند.

اولین بار «هارولد لیولد» - کمدین مشهور آمریکایی - یک جفت عینک گرد قاب شاخی در شوهای تلویزیونی خود استفاده کرد. پس از آن مردم به این مدل علاقه‌مند شدند. همین امر سبب شد تا برندهای مختلف، مدل‌های متنوعی از عینک‌های لبه‌دار پلاستیکی را طراحی و روانه بازار کنند.

Harold Clayton Lloyd Sr. (April 20, 1893 – March 8, 1971)

این مدل عینک در دوره‌های مختلف تاریخی بسیار موردتوجه عموم بوده. به طور مثال، در دهه‌های 1920 و 1930 میلادی و سپس در دهه‌های 1950 و 1960 میلادی بسیار محبوب و نمادی از مد و فشن بود.

بعدها در دهه 2000 دوباره این عینک‌ها مد شدند. در قرن جدید هم عینک Horn-rimmed بسیار موردتوجه مردم قرار دارد. چون علاوه‌بر شیک و جذاب بودن، حالتی از کلاسیک بودن هم در خود دارد.

اگر دوست دارید عینک‌هایی با فرم و طرح کلاسیک خریداری کنید و به واسطه استفاده از آنها باهوش‌تر از قبل به نظر برسید احتمالا عینک‌هایی که قاب ضخیم و مشکی دارند گزینه مناسبی خواهند بود.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

عینک Horn-rimmed

عینک Horn-rimmed در چه طرح‌هایی عرضه می‌شود؟

در طول سال‌های گذشته مدل‌های متنوعی از فریم عینک را به مدل‌های قاب شاخی نسبت داده‌اند که لزوما از جنس شاخ نیستند اما مثلا قاب مربعی یا مستطیلی دارند؛ طرحی شبیه به ویفرر برند ریبن.

اما به طور کلی باید گفت آنچه از یک عینک قاب شاخی در ذهن دارید با واقعیت کمی متفاوت است. به همین خاطر قبل از اینکه بخواهید عینکی با چنین فریمی خریداری کنید خوب است بدانید چه مشخصاتی یک محصول را در رده‌ی «قاب شاخی»ها قرار می‌دهد.

برای این منظور در ابتدا بخش‌های مختلف این مدل عینک را برایتان توضیح می‌دهیم.

عینک قاب شاخی چه مدلی است؟

عینک Horn-rimmed

اولین چیزی که باید به آن توجه کنید نگاه کردن به جلوی عینک است. در اینجا باید ببینید که دسته و قاب جلوی عینک کجا به هم می‌رسند و لولای این دو بخش در کجا قرار دارد. اگر لولای دسته و قاب از بخش بیرونی فریم عبور کرده بود و به موازات یا بالاتر از ابروها قرار داشت، یعنی مدلی که انتخاب کرده‌اید قاب شاخی است.

آیا عینک قاب شاخی از جنس شاخ واقعی است؟

در گذشته شاید این‌طور بوده اما در حال حاضر خیر این طور نیست و از هیچ شاخی در ساخت این عینک‌ها استفاده نمی‌شود. این عینک‌ها از متریال‌های مختلف همچون پلاستیک ساخته می‌شوند.

احتمالا این سوال در ذهنتان شکل گرفته که خب این چه فرقی با بقیه عینک‌ها دارد؟ اینها که همگی مشخصات عینک‌های معمولی هستند!

بله، دقیقا همین‌طور است. این عینک‌ها همانند بقیه هستند اما طراحی آنها به سبک قدیمی است و نوعی فریم کلاسیک به شمار می‌رود. به‌ویژه کسانی که دوست دارند کمی باهوش‌تر به نظر برسند و در عین حال فلش‌بکی به گذشته هم داشته باشند، عینک Horn-rimmed مناسب آنهاست.

ویژگی‌های عینک قاب شاخی زنانه

 عینک Horn-rimmed

فریم‌های شاخی زنانه طرحی شبیه عینک گربه‌ای دارند. عینک‌های قاب شاخی که با طرح گربه‌ای عرضه می‌شوند در انتهای قاب دارای کشیدگی کمتری نسبت به مدل‌های گربه‌ای معمولی هستند و بیشتر شبیه یک اشک برعکس به نظر می‌رسند.

اگر دوست دارید که ظاهری مدرن‌تر به عینک قاب شاخی خود ببخشید شاید بد نباشد سراغ مدل‌هایی بروید که طرح و بافت دارند یا دسته آنها فلزی است.

در دهه‌های 16950 و 1960 میلادی، عینک قاب شاخی با طرح گربه‌ای را اغلب شخصیت‌های برجسته‌ و مشهور استفاده می‌کردند. اما امروزه نیز این طرح همچنان طرفداران خاص خود را دارد زیرا در جهت مخالف با طرح‌های مدرن در حرکت است.

ویژگی‌های عینک قاب شاخی مردانه

از جمله مشهورترین عینک قاب شاخی مردانه عینک ابرو دار (Browline) یا کلاب‌مستر است. این عینک‌ها زیر مجموعه‌ای از عینک‌های قدیمی و کلاسیک مخصوص آقایان است.

این مدل عینک اغلب دارای یک قاب باریک بالای خط ابرو است و اصولا از جنس استات یا پلاستیک ساخته می‌شود. اما آن بخشی که لنز را به فریم وصل می‌کند از جنس فلز است. برای درک بهتر توصیه می‌کنیم چیزی شبیه عینک‌های کلاب‌مستر ری‌بن را در ذهن تداعی کنید، قاب شاخی برولاین به این شکل است.

عینک Horn-rimmed

سوالات رایج در مورد عینک Horn-rimmed

عینک Horn-rimmed به چه معنی است؟

عینک‌هایی هستند که از جنس پلاستیک ضخیم ساخته می‌شوند. در قسمتی که عدسی عینک به دسته می‌رسد، یک بخش اضافه‌ای وجود دارد که مشخصه‌ی اصلی تمامی عینک‌های قاب‌شاخی است.

عینک قاب شاخی برای کدام فرم صورت مناسب است؟

صورت‌هایی که گونه پهن دارند مانند صورت‌‌های لوزی و مربعی، استخوان گونه برجسته و پهن است. از این رو فریم‌های شاخی که کمی حالت گربه‌ای دارند برای این چهره‌ها بسیار مناسب هستند.

عینک Horn-rimmed زنانه چه ویژگی‌هایی دارد؟

قاب‌های شاخی زنانه معمولا کمی کشیده یا شبیه به عینک گربه‌ای هستند.

منبع: eyebuydirect

کامنت بگذارید