خانه با چه مدل لنز می‌توان چشم‌های خود را درشت‌تر نشان داد؟

با چه مدل لنز می‌توان چشم‌های خود را درشت‌تر نشان داد؟

نویسنده فروغ بیداری
کدام لنز چشم را درشت می کند

کدام لنز چشم را درشت می کند

کدام لنز چشم را درشت می کند ؟ لنزهای رنگی بسیار متنوعی در بازار وجود دارد. اما لنزهایی که کمپانی‌های کره‌ای، چینی و ژاپنی تولید می‌کنند عموما دارای قطر بزرگ‌تری هستند و دور لنز هم یک نوار مشکی کار شده است. این دو عامل سبب بزرگ‌تر دیده شدن سایز لنز و در نتیجه، درشت‌تر دیده شدن چشم‌ها می‌شود.

به این لنزها Circle contact lens می‌گویند. یعنی لنز تماسی دور دار. البته به لنزهای درشت‌کننده‌ی چشم هم مشهور هستند. این لنزها رنگی هستند و صرفا جنبه‌ی آرایش دارند.

لنز چشم Circle چیست؟

لنزهای دور مشکی که قطر بزرگ دارند و باعث درشت دیده شدن چشم‌ها می‌شوند را Circle یا همان «دور دار» می‌نامند. این لنزها اولین بار در سال 2004 میلادی طراحی و عرضه شد و خیلی زود توانست در میان مردم کشورهای کره‌ی جنوبی، ژاپن، تایوان و چین محبوبیت پیدا کند.

جالب است بدانید که فروش لنز رنگی دور دار در کشور آمریکا ممنوع است. لنزهایی که در ایالت متحده آمریکا عرضه می‌شوند بین 14 تا 16 میلی‌متر قطر دارند. اما لنزهای درشت کننده چشم دارای قطر بیشتر از 15 میلی‌متری هستند. به گفته‌ی کارشناسان بزرگ بودن قطر لنز برای چشم مضر است و می‌تواند خطراتی به همراه داشته باشد. به همین خاطر، آمریکا خرید و فروش این لنزها را ممنوع کرده است.

این لنزها در چشم حالت «مانگا»یی دارند و کاملا عروسکی دیده می‌شوند.

«مانگا» به شخصیت‌های کارتونی ژاپنی و کره‌ای گفته می‌شود که اغلب چشم‌های بسیار درشت و دهان و بینی بسیار کوچک دارند. موهای این شخصیت‌ها هم همیشه غیرطبیعی اما جذاب است.

لنز درشت کننده چشم

کُره‌ای‌ها لنزهای تماسی را طوری طراحی می‌کنند که چشم‌های ریز خود را درشت‌تر نشان دهند؛ یعنی شبیه همین شخصیت‌های کارتونی جذاب شوند.

بنابراین این‌طور می‌توان گفت، لنز رنگی که قطر بزرگ‌تری دارد و دور آن هم مشکی است به درشت‌تر دیده شدن چشم کمک زیادی می‌کند.

قطر لنزهای درشت کننده چشم (دور دار) بین 16 تا 18 میلی‌متر است. این بزرگی باعث می‌شود تا لنز اطراف عنبیه را هم بپوشاند و در نتیجه چشم، بزرگ‌تر و درشت‌تر از حالت معمولی دیده شود.

انتخاب رنگ مناسب لنز برای درشت نشان دادن چشم

اگر می‌خواهید چشم‌های خود را درشت نشان دهید، علاوه بر قطر لنز رنگی و دور مشکی بودن آن، باید به رنگ لنز هم توجه کنید.

اگر چشم‌های روشن دارید هر رنگ لنز درشت‌کننده که بخرید می‌تواند باعث بزرگ‌تر دیده شدن چشم‌های شما بشود. اما اگر چشم‌هایتان تیره است، باید نوعی لنز دور دار (Circle) بخرید که تیره‌تر از چشم‌تان باشد؛ یا حداقل، مات باشد که سطح زیر لنز دیده نشود.

البته لنزهای درشت‌کننده به صورت چند رنگ هم عرضه می‌شوند که می‌توانید از این مدل‌ها هم استفاده کنید.

قطر لنز رنگی درشت کننده چند میلی‌متر است؟

کدام لنز چشم را درشت می کند

در بالا هم گفتیم که قطر لنزهای معمولی یا زیر 14 میلی‌متر است یا حداکثر بین 14 تا 16 میلی‌متر است. رایج‌ترین قطر لنز، مدل‌های 15 میلی‌متری است.

اگر قصد دارید چشم‌های خود را درشت و بزرگ نشان دهید، باید لنزی بخرید که قطر آن بیشتر از 15 یا 16 میلی‌متر باشد. همین یک میلی‌متر می‌تواند چشم‌های شما را چند برابر درشت‌تر نشان دهد.

بیشتر بخوانید: سایز لنز چشم را چگونه تشخیص دهیم؟ به درشت یا ریز بودن چشم توجه کنید

روش «استفاده» از لنز درشت‌کننده‌ی چشم چگونه است؟

این لنزها در بسته‌بندی‌های معمولی لنز عرضه می‌شوند. دارای تاریخ تولید و تاریخ انقضا هستند.

شما باید قبل از استفاده از لنز جدید، آن را به مدت 8 ساعت در محلول لنز تازه قرار دهید.

برای این منظور هم باید تمامی اصول بهداشتی را رعایت کنید. اول از همه دست‌هایتان را با آب و صابون غیرعطری بشویید. با دستمال بدون پرز خشک کنید. حتما دست‌ها را خشک کنید که لنز به آنها نچسبد.

سپس جالنزی را با محلول ضدعفونی‌کننده‌ی لنز بشویید و خشک کنید. داخل جالنزی محلول شوینده لنز بریزید. سپس لنز نو را در آن قرار دهید. در پک لنز را ببنیدید و اجازه دهید حداقل 8 ساعت زمان بگذرد. سپس لنز را استفاده کنید.

روش «نگهداری» از لنز درشت‌کننده‌ی چشم چگونه است؟

در مورد نحوه نگهداری لنزهای درشت کننده چشم باید بگوییم که چربی، پروتئین، یا انواع باکتری در طی روز روی لنز رسوب می‌کند. شما باید با استفاده از محلول‌های مخصوص این رسوبات را از سطح لنز پاک کنید.

انتخاب محلول هم باید متناسب با جنس لنز و با تجویز پزشک مورد استفاده قرار گیرد چرا که محلول غیر استاندارد می‌تواند حساسیت یا مشکل ایجاد کند.

سوالات رایج در مورد اینکه کدام لنز چشم را درشت می کند

سایز لنز را از کجا پیدا کنم؟

در زمان خرید لنز به اطلاعات آن توجه کنید. روی بسته هر لنز چشمی هم عدد base curve و diametr آن درج شده است.

اگر قطر لنز بزرگ باشد چشم را درشت تر نشان می‌دهد؟

بله، هر چه قطر چشم بزرگ‌تر باشد، چشم درشت‌تر دیده خواهد شد.

دیامتر در لنز رنگی به چه معنی است؟

به قطر لنز دیامتر هم می‌گویند. دیامتر در بین لنزهای رنگی بسیار اهمیت پیدا می کند. کسانی که سیاهی چشم درشت‌تری نسبت به بقیه افراد دارند باید از دیامترهای بالاتر از 14 میلی‌متر استفاده کنند. در غیر این صورت رنگ چشم آنها از زیر لبه‌های لنز بیرون می‌زند و از نظر زیبایی دچار مشکل خواهند شد. رایج ترین دیامتر لنز 14 تا 16 میلی‌متر است.

چه لنز چشم را درشت می کند؟

لنزهای رنگی دور مشکی که قطر بیشتر از 16 میلی متر دارند.

منبع: beautylish

1 کامنت

سارینا 29 آبان 1400 - 01:48

از کجا میتونم تهیه کنم جایی رو میدونید؟

پاسخ

کامنت بگذارید