خانه اخبار آیا می توان لنز طبی را اینترنتی هم خرید؟

آیا می توان لنز طبی را اینترنتی هم خرید؟

نویسنده فروغ بیداری
از کجا لنز طبی بخریم

از کجا لنز طبی بخریم

از کجا لنز طبی بخریم ؟ اگر اولین باری باشد که قصد خرید لنز طبی را دارید حتما این سوال برایتان پیش آمده که از کجا باید این لنز را تهیه کنید.

واقعیت این است که شما می‌تواند لنز طبی را از همان چشم‌پزشک یا اپتومتریستی که لنز را برای شما تجویز کرده خریداری کنید. برخی از داروخانه‌ها نیز لنز طبی و لنز رنگی عرضه می‌کنند.

اما به غیر از این موارد، می‌توانید لنز طبی را به صورت اینترنتی هم خریداری کنید. در زیر برایتان شرح داده‌ایم که چگونه می‌توان این کار را انجام داد. با لوناتو همراه باشید.

لنز طبی را می‌توان از فروشگاه‌های آنلاین خرید؟

برای خرید لنز طبی می‌توانید از فروشگاه‌های آنلاین معتبر همانند لوناتو خرید کنید. البته برای خرید لنز طبی باید حتما نمره چشم خود را بدانید. به همین خاطر باید اول به چشم پزشک یا اپتومتریست مراجعه کنید.

سپس، برند لنز تماسی خود را انتخاب کنید. در فروشگاه آنلاین لوناتو در صفحه لنزها، در ستون سمت راست امکان فیلتر کردن برندهای مختلف وجود دارد. با انتخاب برند موردنظرتان، جست‌وجو را راحت‌تر کرده و گزینه‌های اضافی را حذف کنید. یا اگر نام کامل لنز و برند آن را می‌دانید، می‌توانید در نوار جست‌وجو در بالای سمت چپ صفحه اصلی، آن را تایپ کنید

پس از انتخاب لنز و برند موردنظر خود، باید نمره لنز را وارد کنید. برای هر چشم دو لیست کشوییِ جداگانه وجود دارد که فقط لازم است رقم موردنظر را انتخاب کنید.

خرید لنز طبی

اگر پزشک برای هر چشم دو برند متفاوت تجویز کرده بود تکلیف من چیست و چه کاری باید انجام دهم؟

یک بسته دیگر به سبد خرید خود اضافه کنید. فقط توجه داشته باشید که در بخش شماره لنز، عدد صفر را برای نمره لنز چشمی انتخاب کنید که نمی‌خواهید آن را بخرید. یعنی مثلا یک لنز ایراپتیکس برای چشم چپ خود می‌خواهید، در این حالت باید در قسمت چشم راست این محصول، عدد صفر را بگذارید تا مشخص شود که لنز راست آن را نمی‌خواهید. همچنین، در لنز دوم که برای چشم راست انتخاب می‌کنید، باید عدد لنز چشم چپ را صفر انتخاب کنید.

برای خرید لنز طبی به نسخه پزشک نیاز است؟

برای خرید لنز طبی حتما به نسخه یا تجویز پزشک نیاز دارید. چون شما باید نمره هر کدام از چشم‌های خود را بدانید و از قطر و اندازه‌ی مناسب لنز برای چشم‌های خود آگاه باشید.

از کجا لنز طبی بخریم

همزمان که کارشناس بینایی‌سنجی در حال نوشتن جزئیات لازم برای خرید لنز طبی برای شماست، بهتر است خودتان هم به او کمک کنید. به چه صورت؟ این که مثلا به او بگویید که آیا راحت‌ترید لنز روزانه استفاده کنید یا لنزهای یک‌بارمصرف، فصلی، ماهانه یا ...

اگر مشغله کاری زیادی دارید و فرصت نمی‌کنید هر شب لنزها را از چشم درآورید و بشویید، بهتر است یا لنزهای یک بار مصرف بخرید. یا از اپتومتریست بخواهید برایتان لنز شبانه‌روزی تجویز کند.

لنز شبانه روزی چیست؟ لنزهایی که می‌توانید شب در خواب هم استفاده کنید. یعنی لازم نیست هر شب قبل از خواب آنها را از چشم در بیاورید و صبح دوباره در چشم بگذارید.

البته باید توجه داشته باشید که همه‌ی لنزها را نمی‌توان به طور شبانه‌روزی استفاده کرد. شکل یا مشخصات چشم بعضی افراد هم گاهی به گونه‌ای است که نمی‌توانند لنز را شب در خواب استفاده کنند.

تمامی این مسایل و جزئیات ثابت می‌کند که شما بدون تجویز متخصص نمی‌تواند سرخود لنز طبی خریداری و استفاده کنید.

لنز طبی باید چه از چه جنسی باشد؟

چشم‌پزشک یا اپتومتریست، بر اساس مشخصات چشم شما تعیین می‌کند که چه جنس لنزی را خریداری کنید. اینکه شاید برای چشم شما لنز سخت گزینه‌ی بهتری نسبت به لنز نرم باشد. یا شاید خشکی چشم داشته باشید و لازم باشد از قطره‌ ها یا اشک مصنوعی خاصی استفاده کنید.

حتی ممکن است حساسیت چشمی داشته باشید و در این صورت پزشک است که تعیین می‌کند از چه روشی برای درمان این عارضه و استفاده‌ی همزمان از لنز بهره بگیرید.

به طور خلاصه، لنز طبی حتما به نظر و تایید پزشک یا بینایی‌سنج نیاز دارد. شما نمی‌توانید بدون نسخه، لنز طبی خریداری کنید.

کدام نوع لنز طبی از همه بهتر است؟

بعد از اینکه متوجه شدیم از کجا لنز طبی بخریم ، خوب است با نواع لنزهای تماسی هم آشنا شویم. در زیر به طور خلاصه مدل‌های مختلف لنز طبی را برایتان معرفی کرده‌ایم:

لنز طبی نرم: لنزهای تماسی نرم به خاطر اینکه آب را به خود جذب می‌کنند، نرم هستند و بیمار خیلی سریع به وجود آن در چشم خود عادت می‌کند. این لنزها را می‌توانید در طول شب و به مدت بیش از ۷ روز بدون در آوردن از چشم استفاده کنید. اما برخی دیگر، لنزهای تعویضی مدت‌دار هستند. یعنی این گونه لنزهای نرم را نباید در طول شب استفاده کنید و به طور منظم مثلا، هر دو هفته یا هر چهار هفته یک بار باید تعویض شوند.

لنز سخت نفوذپذیر به گاز: از سیلیکون یا سیلیکون هایدروژل ساخته می‌شوند. نفوذپذیری اکسیژن سیلیکون بسیار زیاد است به همین خاطر، در این لنزها سلامت قرنیه چشم به طور کامل تضمین می‌شود. لنزهای طبی سخت چون آب جذب نمی‌کنند، پروتئین و لیپیدهای موجود در اشک چشم به سطح لنز سخت GP نمی‌چسبند و رسوب هم نمی‌کنند. بنابراین وضوح و دقت دید بهتری را برای کاربر مهیا می‌کنند.

لنز طبی هیبرید: برای اصلاح آستیگماتیسم بهترین گزینه است. این نوع لنزها یک ناحیه مرکزی دارند که از مواد لنزهای سخت نفوذپذیر به گاز ساخته شده‌اند و ناحیه اطراف از مواد هیدروژل و یا هیدروژل سیلیکون تشکیل شده است. یعنی لنزهای هیبرید، ترکیبی از لنزهای نرم و لنزهای سخت هستند.

لنز طبی سیلیکون هایدروژل: از پلاستیک‌هایی ساخته می‌شوند که وقتی خشک هستند سفت می‌شوند اما به محض جذب آب، نرم شده و حالت ژله‌ای به‌خود می‌گیرند. این نوع لنز بیشتر به شکل توریک برای آستیگماتیسم، لنز دو کانونی، لنز مخصوص برای چشم‌های بد سایز و لنزهای شخصی‌سازی شده عرضه می‌شود.

لنز طبی مولتی فوکال (چند کانونی هم‌مرکز): دایره‌های متحدالمرکز روی لنز را با تغییر تدریجی نمره‌ی چشم به هم پیوند می‌دهد. این حلقه‌ها یک در میان به اصلاح دوربینی و نزدیک‌بینی می‌پردازند درست همانند کاری که چشم طبیعی انجام می‌دهد.

سوالات رایج در مورد اینکه از کجا لنز طبی بخریم

برای خرید اینترنتی لنز طبی باید نسخه داشته باشیم؟

بله باید بر اساس اطلاعات نسخه، لنز طبی خود را سفارش دهید.

سایز لنز طبی باید چند باشد؟

پزشک یا اپتومتریست این اندازه را تعیین می کند. اما اندازه لنزهای طبی عموما بین 13.5 تا 16 میلی متر است. در ایران رایج‌ترین قطر لنز 14.0، 14.2 و 14.5 میلی‌متر است.

لنز طبی باید نرم باشد یا سخت؟

این مساله به شکل و فرم چشم شما و نمره چشم مربوط است. جنس لنز را متخصص مشخص می کند زیرا باید همه مشکلات و نیازهای چشم بیمار در نظر گرفته شود.

لنز طبی رنگی هم داریم؟

بله بسیاری از برندها و کمپانی‌های تولیدکننده لنز طبی، نمونه‌های رنگی هم عرضه می‌کنند.

منبع: coopervision

Related Articles

1 کامنت

مهسا 21 اسفند 1400 - 23:10

نمره عینک مشکلی نداره ؟ مثلا منی که نمره چشمم ۴ هستش میتونم از لنز استفاده کنم ؟

پاسخ

کامنت بگذارید