خانه چگونه در عرض یک ماه مژه‌های چشم را بلند کنیم؟

چگونه در عرض یک ماه مژه‌های چشم را بلند کنیم؟

نویسنده تیم لوناتو
بلند کردن مژه‌های چشم در عرض یک ماه
یکی از فاکتورهای موثر در چهره زنان، مژه‌های بلند و مشکی است که باعث زیباتر دیده شدن چشم‌های آنها می‌شود. به همین خاطر است که اغب زنان از ریمل یا مژه‌های مصنوعی برای این امر استفاده می‌کنند. اما اگر مژه‌های کوتاهی دارید احتمالا ریمل هم چاره کار شما نیست و باید فکری به حال بلندی مژه‌ها بکنید. از آنجا که محصولات تقویت کننده مژه موجود در داروخانه‌ها قیمت‌های بالایی دارند ما در این مطلب چندین روش خانگی برای این منظور را آموزش داده‌ایم. برای آشنایی با روش‌های کاربردی افزایش رشد و بلندی مژه‌ها در ادامه با اولین فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو همراه باشید.

10- شانه کشیدن مژه‌ها

چرا این روش کارساز است: شانه زدن باعث تحریک جریان خون در ریشه مژه‌ها می‌شود و در نتیجه رشد آنها را افزایش خواهد داد. روش کار چگونه است: برس یک ریمل قدیمی که دیگر استفاده نمی‌کنید را تمیز با آب بشویید. چند قطره ویتامین E روی آن بریزید و مژه‌های چشم را به مدت 5 دقیقه شانه بزنید. این کار را هر روز دو بار تکرار کنید.

9- روغن زدن مژه‌ها

چرا این روش کارساز است: روغن‌های کرچک، نارگیل و روغن زیتون حاوی اسیدهای چرب مفید هستند که پیاز مژه‌ها را تغذیه کرده و آنها را سالم و سلامت نگه می‌دارند. روش کار چگونه است: یک قطره از هر کدام از روغن‌های مذکور را روی برس ریمل یا انگشت دست بریزید و شب قبل از اینکه بخوابید، آن را روی مژه‌های چشم بمالید. می‌توانید از ترکیب هر سه این‌روغن‌ها هم استفاده کنید.

8- وازلین زدن به مژه‌ها

چرا این روش کارساز است: وازلین به چرب و مرطوب شدن مژه‌های خشک کمک می‌کند در نتیجه مژه‌ها رشد سالم‌تری خواهند داشت. روش کار چگونه است: مقدار کمی وازلین را روی برس یا انگشت دست بریزید و و شب قبل از اینکه بخوابید، آن را روی مژه‌های چشم بمالید. مراقب باشید وازلین هرگز روی لنز تماسی نریزد یا با آن تماسی نداشته باشد. صبح حتما چشم‌ها را تمیز بشویید.

7- تغذیه سالم

چرا این روش کارساز است: کمبود ویتامین‌ها باعث ریزش موها و مژه‌ها می‌شود. روش کار چگونه است: رژیم غذایی سالمی داشته باشید و سعی کنید هر هفته انواع ویتامین‌ها، پروتئین‌ها و اسیدهای چرب مفید را وارد بدن خود کنید. برای این منظور میزان مصرف انواع آجیل، ماهی، میوه، سبزیجات و گوشت قرمز را افزایش دهید.

6- چای سبز

چرا این روش کارساز است: چای سبز حاوی آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌هاست و به همین خاطر در ساخت انواع لوسیون‌ها و کرم‌های مخصوص درمان ریزش مو به وفور از آن استفاده می‌شود. روش کار چگونه است: یک فنجان چای سبز غلیظ دم کنید. بگذارید خنک شود. با استفاده از یک پد پنبه‌ای چای سبز را روی چشم‌های خود بمالید. این کار را دو بار در روز تکرار کنید.

5- آلوئه ورا

چرا این روش کارساز است: آب و گوشت تازه آلوئه ورا برای تقویت و تغذیه موها مفید است. روش کار چگونه است: یک برگ آلوئه ورای تازه را بردارید، پوست بگیرید و چند قطره از آب آن را روی مژه‌ها بگذارید. بگذارید یک شب تا صبح روی مژه‌ها بماند و سپس هنگام صبح چشم‌ها را بشویید. برای اثربخشی بیشتر این گیاه، بهتر است آب آلوئه ورا را با روغن کرچک یا روغن زیتون مخلوط کنید و به مژه‌ها بمالید.

4- ماساژ دادن پلک‌ها

چرا این روش کارساز است: ماساژ دادن سبب تقویت ریشه مژه‌ها و تحریک رشد آنها می‌شود. روش کار چگونه است: دست‌های خود را بشویید. چند قطره روغن زیتون یا روغن نارگیل روی انگشتان دست بریزید و با آن، پلک‌های خود را به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید. این کار را چندین بار در هفته تکرار کنید.

3- ماسک تخم مرغ

چرا این روش کارساز است: تخم مرغ حاوی بیوتین و ویتامین‌های گروه B است که به تقویت هر چه بیشتر موها و مژه‌ها کمک شایانی می‌کند. همچنین از ریزش مو نیز پیشگیری می‌کند. روش کار چگونه است: یک عدد تخم مرغ را با یک قاشق غذاخوری گلیسیرین یا وازلین مخلوط کنید. مخلوط را روی مژه‌ها بمالید. این کار را سه بار در هفته و به مدت چندین ماه تکرار کنید.

2- پاکسازی چشم‌ها

چرا این روش کارساز است: اگر قبل از خواب ریمل را از روی مژه‌ها نشویید به مرور زمان مژه‌ها آسیب دیده و شروع به ریزش می‌کنند. روش کار چگونه است: هر گونه آرایشی را هر شب قبل از خواب از صورت خود بشویید و پاک کنید. از روغن زیتون یا پدهای پاک کننده آرایش برای این منظور می‌توانید بهره بگیرید.

1- تغییر دادن روش آرایش

چرا این روش کارساز است: برخی ا زریمل‌ها همانند نمونه‌های ضدآب باعث می‌شوند مژه‌ها خشک و شکننده شوند. روش کار چگونه است: ریمل‌ها را هر سه تا 6 ماه یکبار عوض کنید تا از عفونت چشم‌ها پیشگیری شود. همچنین، از ریمل ضدآب فقط یک یا دو بار در هفته استفاده کنید.

ترفندهایی برای داشتن مژه‌های بلندتر و سالم‌تر

  • هنگامی که فر مژه می‌زنید هرگز مژه‌های خود را نکشید. ریشه مژه بسیار حساس است و سریعا مژه کنده می‌شود.
  • درمان‌هایی که در بالا آموزش داده‌ایم به سرعت عمل نمی‌کنند و باید چندین هفته از اعمال آنها بگذرد تا شاهد نتیجه دلخواه باشید.
  • درمان‌ها فقط به صورت موقتی شرایط را تغییر می‌دهند و روشی دائمی نیستند پس تصور نکنید که با یک بار انجام این روش‌ها همیشه مژه‌هایتان بلند خواهند بود.
  • به طور طبیعی هر فرذی در یک روز 4 عدد مژه از دست می‌دهد. اگر ریزش مژه‌های شما بیشتر از این است حتما نزد پزشک بروید.

کامنت بگذارید