خانه چگونه از بخار کردن عدسی عینک پیشگیری کنیم؟

چگونه از بخار کردن عدسی عینک پیشگیری کنیم؟

نویسنده فروغ بیداری
بخار کردن شیشه عینک

بخار کردن شیشه عینک

بخار کردن شیشه عینک را بیشتر در فصل‌های سرد سال مثل پاییز و زمستان تجربه می‌کنیم. به شدت هم موضوع کلافه‌کننده‌ای است. مخصوصا اگر بخواهیم رانندگی کنیم، این بخار جلوی دید ما را می‌گیرد که مجبور می‌شویم عینک طبی خود را کنار بگذاریم.

روزهای پاییز و زمستان با اینکه جذابیت‌های خاص خود را دارند و حال و هوایشان برای بسیاری از مردم دوست‌داشتنی است اما مشکلاتی را هم بدنبال دارند.

یکی از بارزترین مشکلات هوای سرد، بخار کردن عدسی عینک است. یعنی کسانی که عینکی هستند در چنین روزهایی مصائب گوناگونی را پشت سر می‌گذارند.

اما از آنجا که برای هر مشکلی یک راهکار درست و اساسی هم وجود دارد، پیشگیری از بخار کردن شیشه عینک هم راه‌‌حل‌هایی دارد.

بخار کردن عدسی عینک بلافاصله بعد از بیرون رفتن از خانه یا ماشین به این خاطر است که دمای بدن شما بالاست و هوای بیرون سرد است. در نتیجه عینک با بخار به این تغییر دمای ناگهانی واکنش نشان می‌دهد. برای رفع این مشکل که جلوی بینایی را می‌گیرد از شما دعوت می‌کنیم ادامه مطلب را تا انتها بخوانید.

خرید عدسی عینک از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

دستمال‌های ضد بخار کردن شیشه عینک خریداری کنید

عینک طبی ضد بخار

یکی از ساده‌ترین روش‌ها، خریدن دستمال‌های مخصوص و ضد بخار عینک است. بنابراین، بهتر است هنگام خرید دستمال‌های مخصوص تمیز کردن عینک طبی یا عینک آفتابی، نمونه‌هایی را انتخاب کنید که خاصیت ضد بخار دارند.

البته باید توجه داشته باشید که اغلب این دستمال‌ها یک بار مصرف هستند و پس از پاک کردن هر دو عدسی عینک، خاصیت خود را از دست می‌دهند و باید دور انداخته شوند. اما برای روزهای سرد گزینه‌های بسیار مناسبی بشمار می روند.

اسپری ضد بخار عدسی عینک بخرید

بخار کردن شیشه عینک / عینک طبی ضد بخار

یکی دیگر از وسایلی که می‌توانید برای پیشگیری از بخار کردن شیشه عینک خریداری کنید، اسپری‌های ضد بخار هستند. روی دو طرف شیشه عینک این محلول را اسپری کنید، اجازه دهید خشک شود. سپس با استفاده از یک دستمال نرم و تمیز آن را پاک کنید.

البته همیشه دستورالعمل استفاده روی بسته محصولات را مطالعه کنید تا مطمئن شوید که به روش صحیح آن را انجام می‌دهید و بهترین نتیجه را بدست خواهید آورد.

خرید عینک طبی از فروشگاه اینترنتی لوناتو

عینک را از چشم‌ها فاصله دهید

بخار کردن شیشه عینک

هنگام انتخاب عینک، نمونه‌هایی را خریداری کنید که لازم نیست به صورت و چشمان خود بچسبانید. یعنی عینک‌هایی که با کمی فاصله از صورت روی بینی در جای خود ثابت می‌مانند، این مزیت را دارند که هوا در میان آنها جریان پیدا می‌کند.

این امر برای روزهای سرد زمستانی و پاییزی بسیار حایز اهمیت می‌شود. هر چه عینک به صورت شما نزدیک‌تر باشد، دمای صورت بیشتر روی آن تاثیر می‌گذارد و مه بیشتری تولید می‌شود.

بنابراین، وقتی عینک دورتر است، جریان هوا باعث می‌شود تا بخار زودتر از بین برود.

اگر قرار نیست به این زودی‌ها عینک جدید خریداری کنید، برای رفع بخار کردن شیشه عینک می‌توانید چند ثانیه عینک را از صورت بردارید یا فاصله آن را از چشم زیاد کنید تا بخار از بین برود. سپس با کمی فاصله روی چشم بگذارید. پس از اینکه عدسی به دمای محیط عادت کرد و دیگر مه نگرفت، آن را دوباره به چشم نزدیک کنید.

روی عدسی عینک صابون یا کف ریش بمالید

یکی از ترفندهایی که در اینترنت زیاد می‌بینید، این است که صابون یا کف ریش به عدسی بمالید و سپس با دستمال پاک کنید. پس از این کار، اگر بیرون بروید دیگر شیشه عینک بخار نخواهد گرفت.

برای این منظور پیش از بیرون رفتن مقدار کمی کف ریش روی هر دو طرف عدسی‌های عینک بریزید و بگذارید خشک شود. سپس با دستمال نرم و خشک آن را پاک کنید. برخی از مردم اعتقاد دارند که این روش بسیار کاربردی‌تر از محصولات آماده در بازار است.

صابون جامد

صابون جامد هم همین خاصیت را دارد. صابون را روی دو طرف عدسی عینک بمالید. پس از خشک شدن، باقی مانده آن را با پارچه نرم و تمیز پاک کنید.

شامپو بچه

یک یا دو قطره شامپو بچه داخل هر لنز بچکانید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس آن را آب کشیده و از عینک ضد بخار خود لذت ببرید. عملکرد شامپو نیز کاملا مانند اسپری‌های ضد بخار است.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین لوناتو

سوالات رایج در مورد بخار کردن شیشه عینک

آیا می‌توان از خمیردندان برای جلوگیری از بخار کردن شیشه عینک استفاده کرد؟

خیر به هیچ عنوان. خمیردندان را نباید روی عدسی های عینک بزنید زیرا از موادی تشکیل شده که می‌توانند عدسی‌های عینک را دچار خط و خش کنند و اصلا برای هدف شما کارآمد نیست.

چطور با صابون از بخار کردن شیشه عینک جلوگیری کنیم؟

صابون را روی دو طرف عدسی عینک بمالید. پس از خشک شدن، باقی مانده آن را با پارچه نرم و تمیز پاک کنید. این کار باعث می‌شود تا شیشه عینک در بیرون از خانه یا ماشین بخار نکند.

با کف ریش می‌توان جلوی بخار کردن عدسی عینک را گرفت؟

بله. برای این منظور پیش از بیرون رفتن مقدار کمی کف ریش روی هر دو طرف عدسی‌های عینک بریزید و بگذارید خشک شود. سپس با دستمال نرم و خشک آن را پاک کنید.

چکار کنیم شیشه عینک شنا بخار نکند؟

یک یا دو قطره شامپو بچه داخل هر لنز بچکانید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید. سپس آن را آب کشیده و از عینک ضد بخار خود لذت ببرید.

کامنت بگذارید