خانه عینک آفتابی خلبانی را می‌توان طبی کرد؟

عینک آفتابی خلبانی را می‌توان طبی کرد؟

نویسنده تیم لوناتو
عینک آفتابی خلبانی

عینک آفتابی خلبانی را نیز همانند دیگر طراحی‌های عینک می‌توان طبی کرد.

اگر این سوال ذهنتان را درگیر کرده که آیا می‌توانید عینک آفتابی خلبانی مورد علاقه‌تان را بر اساس نمره چشم خود طبی کنید، باید بگوییم، بله. دیگر لازم نیست نگران باشید. به این خاطر که فروشگاه اینترنتی لوناتو این امکان را برای شما مهیا کرده تا هر فریمی که دوست دارید را انتخاب کنید، آن را سفارش دهید و نمره چشم خود را هنگام سفارش دادن اعلام کنید تا لوناتو عینک آفتابی دلخواهتان را در سریع‌ترین زمان تهیه و برایتان ارسال کند.

تمامی عینک‌های خلبانی که در فروشگاه لوناتو موجود هستند، این امکان را دارند که شیشه‌هایشان طبی و نمره‌دار شود.

اتفاقا جالب است بدانید که عینک‌ دودی‌های خلبانی گزینه‌های خوبی برای طبی شدن هستند. چرا؟ به این خاطر که فریم تقریبا گرد بزرگی دارند که تمام سطح چشم را پوشش می‌دهد و از ورود اشعه‌های مضر خورشید به چشم جلوگیری می‌کند.

حتی لنزهای آینه‌ای عینک آفتابی خلبانی برای پوشاندن و پنهان نگه داشتن انحراف بینایی در صورت کسانی که نمره چشم بالایی دارند بسیار عالی عمل می‌کند.

چرا عینک‌های خلبانی بین مردم بسیار محبوب هستند؟

عینک با طرح خلبانی هرگز رنگ و بوی کهنگی به خود نمی‌گیرد. این عینک‌ها از چندین دهه قبل تا به امروز در بین مردم از محبوبیت بالایی برخوردار بوده‌اند و در آینده نیز همچنان محبوب خواهند ماند.

عینک خلبانی را اولین بار کمپانی بوش‌پلاس‌لومب طراحی و عرضه کرد. همان‌طور که از نام عینک مشخص است، در طول جنگ جهانی دوم به طور اختصاصی برای خلبان‌های نیروی هوایی ارتش آمریکا طراحی شده بود.

مزیت عینک آفتابی خلبانی در این بود که به طور کامل چشم خلبان را پوشش می‌داد و از ورود نورهای تیز و تند خورشید پیشگیری می‌کرد. لنزهای بزرگ عینک همچنین به خلبان‌ها کمک می‌کند تا در مانورهای هوایی و تغییر سریه زاویه‌های دید همچنان از نور خورشید مصون بماند و چشم‌هایش اذیت نشود.

همین قابلیت‌های خوب باعث شد تا عینک خلبانی بین مردم عادی نیز جایگاه ویژه‌ای پیدا کند.

با اینکه عینک خلبانی فرم و طرح مردانه دارد اما رنگ‌های مختلف فریم و لنزهایی که برندهای مختلف برای آنها در نظر می‌گیرند باعث می‌شود تا زنان نیز بتوانند از این عینک‌ها استفاده کنند.

عینک دودی خلبانی

آیا عینک آفتابی طبی واقعا کاربردی و مفید است؟

پاسخ ما به این سوال بدون شک «بله» است.

عینک آفتابی طبی برای کسانی که نمره چشم بالایی دارند یک ضرورت محسوب می‌شود.

با عینک آفتابی خلبانی که طبی باشد هم از ورود اشعه UV به چشم محافظت می‌کنید و هم وضوح دید کامل دارید.

بدون شک داشتن عینک آفتابی که طبی باشد، انتخاب منطقی و درست‌تری است.

حتی می‌توانید از لنزهای ترانزیشن (تغییرکننده) برای عینک آفتابی طبی خود استفاده کنید. این لنزها همانند لنز فتوکرومیک بر اساس نور محیطی که در آن حاضر هستید، تیره یا روشن می‌شوند. چه چیزی بهتر از این؟ با این تکنولوژی، هم یک عینک آفتابیِ طبی در اختیار دارید و هم یک عینک طبی معمولی.

بیشتر بخوانید: عینک فتوکرومیک چیست و چگونه عمل می‌کند؟

عینک خلبانی

آیا عینک دودی خلبانی که اکنون در اختیار دارد را می‌توانم طبی کنم؟

با اینکه می‌توان عدسی عینک‌های خلبانی را طبی کرد اما باید بدانید این کار کمی گران تمام می‌شود و دردسرهایی هم دارد. به این خاطر که عینک کنونی شما باید اندازه‌گیری شود تا لنز جدید دقیقا مطابق و به‌اندازه‌ی فریم آن تراشیده و ساخته شود. برای این منظور عینک باید حتما لنز قابل تعویض داشته باشد.

بنابراین توصیه ما این است که یک عینک دودی خلبانی جدید که از همان اول لنزش طبی است را خریداری کنید تا هم در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی شود و هم مطمئن باشید که عدسی و فریم به خوبی با هم جور می‌شوند.

پاسخ به سوالات رایج در مورد طبی کردن عینک آفتابی خلبانی

چرا عینک آفتابی خلبانی تا این حد محبوب است؟

شاید بتوان گفت به این خاطر است که وقتی عینک‌های خلبانی تازه طراحی و عرضه شده بودند، توسط هنرمندان و چهره‌های برجسته و شناخته‌شده‌ی جهانی همچون سلطان راک‌اند‌رول، الویس پریسلی یا هنرپیشه‌مشهور هالیوودی، تام کروز مورد استفاده قرار می‌گرفتند. همین امر سبب شد تا عینک خلبانی به یکی از مدهای بسیار محبوب آن دوران تبدیل شود. این مدل هنوز هم در بین هنرمندان بسیار محبوب است و باعث می‌شود تا مردم عادی هم به آن توجه زیادی نشان دهند.

ویژگی‌های عینک آفتابی خلبانی چیست؟

عینک دودی خلبانی کلاسیک پل پیونده‌دهنده دوگانه دارد و عدسی‌های آن شبیه اشکی هستند که به سمت پایین خم شده است.
شکل این عینک مشابه عینک‌های خلبانان‌ها طراحی شده است و اغلب بیشترین میزان محافظت در برابر تابش‌های مضر خورشید و دیگر آلاینده‌های محیطی را دارند.
عینک دودی خلبانی اغلب دارای ساختار فلزی باریک است و در طول سال‌ها، طراحی‌های متنوعی به خانواده آن اضافه شده است.
عینک خلبانی که این روزها در بازار موجود است، پل دوگانه خود را حفظ کرده،
اما شکل عدسی آن اغلب بیضی یا مستطیلی است. جنس نمونه‌های مدرن این عینک نیز از استات فشرده به جای فلز انتخاب می‎شود.

عینک خلبانی مناسب چه فرم صورتی است؟

عینک خلبانی چون طراحی چندسویه و تطبیق‌پذیر دارد، اصولا برای هر فرم صورتی مناسب است.
اما صورت‌های مثلثی و مربعی بیشتر از بقیه فرم‌های صورت از این عینک خلبانی استفاده می‌کنند زیرا بیشترین تناسب را با چهره آنها دارد.

برای عینک آفتابی خلبانی چه نوع عدسی مناسب‌تر است؟

عدسی‌های پلاستیکی روشن‌تر از عدسی‌های شیشه‌ای هستند و برای افرادی که نیاز به اصلاح بینایی دارند، مناسب‌ترند.

1 کامنت

کردستان 7 مهر 1402 - 16:07

سلام من یه عینک خلبانی مثل همین عکس پایینی مخوام مربع مانند نباشه مثل ریبن مثل رندلوف باشه

پاسخ

کامنت بگذارید