خانه بهترین رنگ لنز برای پوست های روشن و پوست های تیره کدام است؟ برنزه‌ ها می توانند لنز یخی استفاده کنند؟

بهترین رنگ لنز برای پوست های روشن و پوست های تیره کدام است؟ برنزه‌ ها می توانند لنز یخی استفاده کنند؟

نویسنده فروغ بیداری
چه لنزی به چه پوستی میاد

چه لنزی به چه پوستی میاد

چه لنزی به چه پوستی میاد ؟ بهترین رنگ لنز برای پوست تیره یا بهترین رنگ لنز برای پوست روشن چیست؟ اینها سوالاتی هستند که در این مطلب به آنها پاسخ داده‌ایم.

لنزهای تماسی یکی از بهترین و جالب‌ترین ابزارها برای داشتن ظاهری زیبا و متفاوت است. با اینکه با لنز رنگی می‌توانید چهره خود را دگرگون کنید اما سخت‌ترین بخش ماجرا انتخاب رنگ صحیح است.

یک روش برای انتخاب رنگ صحیح سر زدن به کمد لباس‌هاست. می‌پرسید چه ربطی دارد؟ برایتان توضیح می‌دهیم.

وقتی شما به کمد لباس‌هایتان نگاه کنید، می‌بینید که اغلب چه رنگ لباسی دارید و کدام یک از آنها بیشتر از همه به شما می‌آید. یعنی در واقع در این مرحله با کمک‌ لباس‌هایتان متوجه خواهید شد با کدام لنز رنگی جذاب‌تر و شیک‌تر به نظر می‌رسید.

وقتی متوجه شدید مثلا رنگ سبز شیک‌ترین لباس‌های شما را به خود اختصاص داده، بهتر است سراغ رنگ‌های مختلف سبز لنز بروید زیرا احتمالا این رنگ با پوست و استایل شما همخوانی بیشتری دارد.

البته رنگ مو و رنگ پوست برای انتخاب رنگ درست لنز از همه مهم‌تر است. رنگ لنز چشم و رنگ فریم عینک را باید حتما بر اساس مو و پوست خود انتخاب کنید تا شیک و زیبا به نظر برسید.

رنگ لنز بر اساس رنگ پوست

به صورت کلی توصیه می‌کنیم هنگام انتخاب لنز رنگی ترفندهای زیر را حتما مدنظر داشته باشید:

چه لنزی به چه پوستی میاد ؟

  • اگر پوست گندمی یا پوستی به رنگ‌های گرم دارید (زرد و طلایی و خانواده این دو رنگ) و موهای شما بلوند زرد، قهوه‌ای طلایی یا از خانواده قهوه‌ای است، پیشنهاد می‌کنیم از لنزهایی به رنگ‌های قهوه‌ای روشن، عسلی، فندقی و سبز استفاده کنید.
  • اگر پوستی به رنگ سرد (ته‌مایه آبی) دارید و موهایتان بلوند صورتی، پرکلاغی، مشکی، نقره‌ای یا توسی است (یعنی رنگ‌های سرد) بهترین رنگ لنز برای شما هم رنگ‌های سرد همچون یاسی، آبی و ارغوانی است.

انتخاب رنگ لنز بر اساس رنگ چشم

اگر چشم‌های روشن دارید و می‌خواهید به صورت طبیعی آن را تیره‌تر نشان دهید، باید سراغ لنزهای نیمه‌شفاف بروید. این لنزها فقط حاشیه اطراف مردمک را تیره‌تر می‌کنند و عنبیه رنگ طبیعی خود را حفظ خواهد کرد.

اما اگر چشم‌های تیره‌ای دارید، بهتر است به سراغ لنزهای رنگی مات بروید. به طور مثال می‌توانید گزینه‌هایی همانند عسلی روشن یا فندقی را انتخاب کنید.

هنگام انتخاب رنگ لنز بسیار مهم است که طبیعی بودن آن را نیز مدنظر داشته باشید. اگر فقط منظور از لنز رنگی این است که چهره‌ای متفاوت و جذاب داشته باشید اما نمی‌خواهید مشخص شود که لنز در چشم دارید، حتما سراغ نمونه‌های طبیعی با رنگ‌های معقول بروید و از انتخاب لنزهای جیغ پرهیز کنید.

چه لنزی به چه پوستی میاد

انتخاب لنز رنگی بر اساس اندازه چشم

لنزهای رنگی توسط برندهای مختلفی در جهان ساخته و عرضه می‌شوند. همه این لنزها هم اندازه‌های متفاوتی دارند. همچنین از الگوهای رنگی مختلفی برای تولید محصولاتش پیروی می‌کنند. پس بسیار مهم است که برندهای مختلف را مورد بررسی قرار دهید تا نمونه‌ای که بیشتر با خواسته‌های شما متناسب است را انتخاب کنید.

هنگام خرید لنز رنگی و لنز طبی رنگی، نمونه‌ای را انتخاب کنید که اندازه آن برابر با عنبیه چشم شماست.

این را در نظر داشته باشید که اندازه لنز رنگی در چشم بسیار مهم است. اگر لنز به درستی روی مردمک قرار نگیرد با هر بار پلک زدن جا به جا می‌شود و این مساله نه تنها شما را اذیت خواهد کرد، بلکه ظاهر طبیعی لنز را نیز از بین خواهد برد.

لنزهای رنگی مات دارای حفره‌ای در بخش مرکزی خود هستند که مانع از مسدود شدن مسیر نور به داخل چشم می‌شود. این لنزها به طور کامل رنگ چشم را تغییر می‌دهند. تفاوتشان با لنزهای شفاف در این است که لنز شفاف فقط رنگ چشم را پررنگ‌تر جلوه می‌دهد اما لنز رنگی مات، رنگ چشم را به طور کامل عوض می‌کند.

همچنین، باید به اندازه مردمک چشم هم توجه کنید. حواستان باشد که در شب، مردمک چشم گشاد می‌شود و اگر بخش شفاف در مرکز لنز تماسی به اندازه کافی بزرگ نباشد، بینایی شما با مشکل مواجه خواهد شد.

کلام آخر

حتما متوجه شده‌اید که چه لنزی به چه پوستی میاد . در آخر هم بد نیست اشاره کنیم که همیشه و در همه جای جهان، لنزهای رنگی قیمت بالاتری نسبت به مدل‌های معمولی دارند.

همچنین لازم است یادآوری کنیم که هرگز نباید لنز رنگی خود را با فردی دیگر مشترک شوید زیرا احتمال بروز عفونت را افزایش می‌دهد. با لنز رنگی خود همانند یک وسیله شخصی (مثل مسواک) رفتار کنید.

وقتی از لنز رنگی استفاده می‌کنید، اگر خانم هستید توصیه می‌کنیم کمتر آرایش کنید زیرا ممکن است مواد آرایشی وارد چشم شود و همراه با اشک، روی سطح داخلی یا بیرونی لنز بنشیند. در این حالت خطر خراش قرنیه و عفونت چشم وجود خواهد داشت.

سوالات متدوال در مورد چه لنزی به چه پوستی میاد

بهترین لنز رنگ برای پوست های سرد کدام است؟

افرادی که تن پوست آن ها سرد است می توانند تمامی رنگ لنزهای سرد مثل: لنز آبی، لنز آبی یخی، لنز سبز، لنز آبی اقیانوسی، لنز آبی آسمانی، لنز بنفش، لنز طوسی آبی، لنز طوسی سبز را انتخاب کنند.

بهترین لنز رنگ برای پوست های گرم کدام است؟

افرادی که تن پوست گرم دارند می توانند از همه‌ی لنزهای رنگی با تن گرم مثل: لنز قهوه ای، لنز عسلی، لنز عسلی خاکی، لنز طلایی، لنز عسلی فندقی، لنز قهوه ای عسلی استفاده کنند.

چگونه رنگ پوست خود را تشخیص دهیم؟

به رگ های مچ دستان خود نگاه کنید اگر رنگ رگ هایتان سبز و زیتونی است یعنی تن پوستی گرمی دارید.
اگر رنگ رگ هایتان آبی و بنفش است یعنی تن پوستی گرمی دارید.
اگر رنگ رگ هایتان رنگ هایی بین این دو دسته است یعنی پوست خنثی دارید.

لنز یخی برای چه پوستی مناسب است؟

برای پوست‌های گرم بیشتر رنگ‌های خانواده قهوه‌ای مناسب است و برای کسانی که پوست سرد دارند رنگ‌هایی در خانواده ی آبی و یخی مناسب است.

منبع: allaboutvision

کامنت بگذارید