خانه راهنمای انتخاب عینک برای صورت‌ مربعی

راهنمای انتخاب عینک برای صورت‌ مربعی

نویسنده فروغ بیداری
عینک برای صورت‌ مربعی

عینک برای صورت مربعی

عینک برای صورت مربعی باید چه شکلی باشد؟ حتما می‌دانید که فرم صورت افراد با یکدیگر فرق دارد. صورت‌های مربعی یکی از انواع مدل‌های چهره است که فریم‌های متنوعی از عینک را می‌توان برای آن انتخاب کرد. اما عینک‌های گرد و بیضی بهترین انتخاب برای افرادی است که صورت مربعی دارند.

این نوع فریم‌ها چون با فرم اصلی صورت فرق دارند، یک تعادل خوب و زیبا در چهره فرد ایجاد می‌کنند و زاویه‌های تیز گوشه‌های صورت را تا حدی پوشش می‌دهند.

فرقی نمی‌کند که فریم گردی که انتخاب کرده‌اید طراحی کلاسیک یا مدرن دارد، باید بدانید که رنگ‌های تیره سبب جذاب‌تر دیده شدن آنها می‌شود.

اگر صورت شما مربعی است توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان سراغ عینک‌های مربعی یا مستطیلی نروید. به این خاطر که زاویه‌های تیز صورتتان را بیشتر نشان خواهند داد. وقتی هم صورت و هم عینک تیز و زاویه‌دار باشند، چهره شما خشن و پهن دیده خواهد شد.

فرم صورت من چه شکلی است؟

وقتی می‌گوییم یک نفر صورت مربعی دارد یعنی خط فک افقی و قوی، پیشانی پهن و گونه‌هایی به موازات و قرینه با هم دارد.

صورت مربعی یکی از بهترین فرم‌ها برای صورت است زیرا مدل‌های مختلفی از عینک آفتابی و طبی را می‌توان با آن ست کرد.

چگونه می‌توانم بهترین فریم عینک برای صورت‌ مربعی انتخاب کنم؟

عینک مناسب صورت‌ مربعی

فریم گرد

بهترین فریم عینک برای صورت‌ مربعی ، انواع گرد و دایره‌ای است. هر چه قاب عینک رنگ تیره‌تری داشته باشد، بهتر است. بنابراین توصیه می‌کنیم سراغ مشکی بسیار تیره بروید تا هم مدرن و شیک دیده شوید و هم عینک به خوبی روی صورت شما خودنمایی کند.

البته اگر طرفدارا مدل‌های کلاسیک هستید، بهتر است سراغ فریم‌هایی که طرح لاک‌پشتی و پلنگی دارند بروید. برای این مدل‌های طرح‌دار مهم نیست رنگ فریم تیره یا روشن باشد.

فریم ابرو دار

عینک برای صورت‌ مربعی

عینک‌های ابرودار یا کلاب‌مسترهای برند ری‌بن نیز از دیگر گزینه‌های بسیار مناسب برای صورت‌های مربعی هستند. این فریم می‌تواند زوایای تیز فک و گونه‌های فرد را پنهان کرده و باعث شود تا صورت فرد متعادل و جذاب به نظر برسد.

عینک‌های بیضی با رنگ‌های روشن

عینک‌های بیضی نیز تا حد زیادی توازن و زیبایی را به صورت‌های مربعی هدیه می‌کنند. گرد و منحنی بودن لبه‌های فریم باعث می‌شود تا تیزی‌های صورت مربعی کمتر دیده شود. بنابراین یکی از مناسب‌ترین انواع عینک برای صورت‌ مربعی ، فریم‌های بیضی است.

برای خرید عینک مناسب با شکل صورت خود می‌توانید از این راهنما کمک بگیرید:

راهنمای انتخاب عینک آفتابی : چگونه فرم مناسب صورت خود را پیدا کنیم؟

سوالات رایج در مورد عینک مناسب صورت مربعی

آیا عینک مربعی برای صورت مربعی مناسب است؟

اگر صورت شما مربعی است توصیه می‌کنیم به هیچ عنوان سراغ عینک‌های مربعی یا مستطیلی نروید. به این خاطر که زاویه‌های تیز صورتتان را بیشتر نشان خواهند داد. وقتی هم صورت و هم عینک تیز و زاویه‌دار باشند، چهره شما خشن و پهن دیده خواهد شد.

بهترین عینک بری صورت مربعی چه مدلی است؟

گرد، بیضی یا کلاب مستر.

صورت مربعی چه شکلی است؟

صورت‌هایی که خط فک با گونه‌ها و پیشانی اندازه برابری دارد، مربعی هستند. فرق صورت مربعی و گرد در این است که صورت مربعی، زاویه‌ دارد و گوشه‌های فک و پیشانی تیز هستند.

عینک گرد برای چه کسانی مناسب است؟

برای صورت‌های مربعی، مستطیلی، قلبی و لوزی مناسب است. اما افرادی که صورت گرد، بیضی یا مثلثی دارند نباید از این فریم استفاده کنند. چون به صورتشان نمی‌آید.

منبع: allaboutvision

کامنت بگذارید