خانه فرم عینک جدید؛ راهنمای اندازه‌گیری برای خرید آنلاین

فرم عینک جدید؛ راهنمای اندازه‌گیری برای خرید آنلاین

نویسنده فروغ بیداری
فرم عینک جدید

انتخاب فرم عینک جدید باید بر اساس فرم صورت، رنگ پوست و نمره‌ی چشم شما باشد. ما در این مقاله تمامی نکاتی که باید پیش از انتخاب فریم جدید عینک خود در نظر بگیرید را توضیخ داده‌ایم. با لوناتو همراه باشید.

احتمالاً برایتان پیش آمده کسانی را ببینید که دسته‌ی عینک به طور کامل پشت گوش‌هایشان قرار نگرفته است. یا حتی شاید برای خودتان پیش آمده باشد که در زمان استفاده از عینک پشت گوش‌های‌تان درد گرفته و پس از برداشتن آن این درد هم از بین رفته باشد. دلیل این امر کاملاً ساده است؛ عینک مناسب و اندازه‌ی صورت شما نیست.

وقتی عینک به درستی روی صورت فیت نشود مشکلاتی همچون موارد مورد اشاره در بالا را به وجود می‌آورد. حتی ممکن است باعث ایجاد درد در بینی یا در اطراف سر بشود. به همین خاطر بسیار مهم است که اندازه و فرم عینک کاملاً متناسب با فرم و شکل صورت باشد. برای اینکه بدانید چگونه می‌توانید اندازه و فرم عینک جدید خود را تشخیص دهید از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

عینک چگونه باید روی صورت فیت شود؟

عینکی که اندازه‌ی درست و مناسب دارد چه شکلی است؟ بارزترین نشانه‌ی متناسب بودن فرم و اندازه‌ی عینک این است که روی صورت ردی از خود باقی نگذارد و روی بینی یا پشت گوش‌ها هم درد ایجاد نکند. برای انتخاب درست باید در زمان خرید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • در زمان خرید حتماً به فرم و شکل پل عینک توجه داشته باشید که طراحی اصولی داشته باشد و به درستی روی بینی شما فیت شود. روش اندازه‌گیری پل عینک را در ادامه‌ی مقاله برایتان به طور کامل توضیح داده‌ایم.
  • عرض و پهنای فریم عینک نباید از پهنای صورت شما بزرگ‌تر باشد.
  • قسمت بالای فریم عینک نباید بالاتر از خط ابروهای شما باشد.
  • قسمت پایین فریم عینک جدید نباید روی گونه‌های شما قرار بگیرد چون باعث می‌شود عینک روی صورت حرکت کند و باعث ایجاد خارش یا آزار پوست شود.

چگونه به صورت آنلاین فریم درست عینک را انتخاب کنیم؟

زمانی که قصد دارید به صورت آنلاین عینک جدید خریداری کنید، فروشنده در دسترس شما نیست که در انتخاب مدل مناسب کمک‌تان کند. همچنین نمی‌توانید عینک‌ها را روی صورت خود تست کنید و مطمئن شوید که پل عینک درست روی بینی یا دسته‌ها به درستی پشت گوش قرار می‌گیرند یا خیر. بنابراین لازم است به موارد دیگری توجه داشته باشید که در زیر اشاره کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: 5 نکته که هنگام خرید عینک آفتابی باید به آنها توجه کنید

انتخاب فرم عینک جدید بر اساس اندازه‌ی عینک قبلی

روی تمامی فریم‌های عینک اندازه‌ی تمامی بخش‌ها نوشته شده است. این اطلاعات در بخش داخلی دسته‌ی عینک قرار دارد و از آنجا می‌توانید اندازه را ببینید و از آن برای خرید عینک جدید کمک بگیرید.

اولین اعدادی که در دسته مشاهده می‌کنید باید سه قسمتی باشد مثل 53-20-140. ما این ارقام را به صورت a-b-c در این مقاله در نظر گرفته‌ایم تا بهتر بتوان مفهوم هر کدام را توضیح داد.

رقم سمت چپ یا همان a نمایان‌گر قطر عدسی است. در واقع اندازه‌ی پهن‌ترین قسمت عدسی است که به میلی‌تر نوشته می‌شود. رقم میانی یا همان حرف b نشان‌دهنده‌ی اندازه‌ی پل عینک است، یعنی فاصله‌ای که دو عدسی عینک از هم قرار گرفته است. این همان قسمتی است که باید روی بینی شما به درستی فیت شود. در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم که این رقم و اندازه بسیار مهم است و در واقع تعیین کننده‌ی این است که عینک به درستی روی بینی شما فیت می‌شود یا خیر.

رقم سمت راست که به صورت حرف C نشان داده‌ایم نیز اندازه‌ی طول دسته‌های عینک را مشخص می‌کند. وقتی اندازه‌ی a و b عینک جدیدی که می‌خواهید خریداری کنید با اندازه‌های عینک قبلی یکی باشد می‌توانید مطمئن شوید که فرم عینک جدید شما مناسب و فیت صورت‌تان خواهد بود.

البته بیشتر فروشگاه‌های آنلاین مثل لوناتو در وب‌سایت خود این اندازه‌ها را دارند و خیلی راحت می‌توانید پیش از خرید آنلاین از صحیح بودن اندازه‌ی عینک خود مطمئن شوید. ما در لوناتو اندازه‌ی دقیق تمامی بخش‌های عینک‌های طبی و آفتابی خود را نوشته‌ایم. یعنی می‌توانید با خیال جمع و سر فرصت، مدل‌های مورد نظر خود را انتخاب و اندازه‌های آن‌ها را بررسی کنید. به این صورت در زمان خرید آنلاین فرم عینک جدید نیز گزینه‌ی مناسب را انتخاب خواهید کرد.

فرم عینک جدید

اندازه‌گیری فریم عینک در خانه

اندازه گیری فریم عینک

قصد دارید عینک را به صورت آنلاین از فروشگاه‌هایی مثل لوناتو خریداری کنید اما نمی‌دانید که چگونه می‌توانید اندازه‌ی صحیح عینک خود را پیدا کنید. تنها کاری که باید بکنید اندازه‌گیری به روشی است که در زیر توضیح داده‌ایم:

  1. روبه‌روی آینه بایستید و با خط‌کش فاصله‌ی بین دو گوش خود را اندازه بگیرید.
  2. اگر خط‌کش شما به اینچ است، عدد به دست آمده را در 25.4 ضرب کنید تا به میلی‌متر تبدیل شود.

با در دست داشتن اندازه‌ی صورت خود می‌توانید اندازه‌ی کلی فریم عینکی که مناسب صورت‌تان باشد را پیدا کنید. این عدد در واقع مجموع اندازه‌های عدسی چپ، راست و فاصله‌ی پل عینک است. یعنی با در دست داشتن اندازه‌ی فاصله‌ی بین دو گوش خود می‌توانید به طور تخمینی سایز فرم عینک جدید را به دست آورید. البته بهتر است حدود 3 میلی‌متر ضریب خطا در نظر بگیرید؛ یعنی ممکن است سایز فریم مورد نظر شما حدود سه میلی‌متر بیشتر یا کمتر باشد. عینک‌هایی که در این حدود اندزه هستند فیت صورت‌تان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: پاسخ به سوالات رایج در مورد خرید عینک طبی از فروشگاه آنلاین لوناتو

اندازه دقیق فریم بر اساس اندازه صورت

اندازه فرم عینک جدید

برای صورت‌های باریک و کوچک اصولاً اندازه‌ی کلی فریم عینک بهتر است کمتر از 129 میلی‌متر باشد.

اندازه گیری عینک جدید در خانه

برای صورت‌های متوسط معمولاً اندازه‌ی کلی فریم عینک بهتر است بین 130 تا 139 میلی‌متر باشد.

فرم عینک جدید اندازه گیری فریم

برای صورت‌های پهن و چاق بهتر است اندازه‌ی کلی فریم عینک بیشتر از 139 میلی‌متر باشد تا کاملاً روی صورت فیت شود.

کلام آخر

هر آنچه برای خرید فرم عینک جدید لازم بود بدانید را در این مقاله توضیح دادیم. در آخر هم یادآوری کنیم که همیشه سعی کنید از فروشگاه‌های آنلاین خرید خود را انجام دهید که امکان برگشت یا تعویض کالا را دارند. چون اگر عینک مناسب صورت شما نباشد عملاً قابل استفاده نخواهد بود و در این میان این شما هستید که ضرر می‌کنید.

خبر خوب در این رابطه این است که ما در لوناتو امکانات زیادی در اختیار مشتری‌های خود قرار می‌دهیم. یکی از بهترین امکانات ما در لوناتو امکان تست در منزل است که در اینجا به طور کامل آن را توضیح داده‌ایم. همچنین امکان تعویض و بازگشت کالا هم وجود دارد که شرایط و قوانین آن را در این صفحه می‌توانید مطالعه کنید.

منابع: visionexpress

کامنت بگذارید