خانه 4 دلیل برای اینکه از جعبه عینک استفاده کنید

4 دلیل برای اینکه از جعبه عینک استفاده کنید

نویسنده فروغ بیداری
جعبه عینک

جعبه عینک برای محافظت از عینک در برابر ضربه، خراش و هرگونه آسیب دیگر مفید است. این جعبه‌ها حتی در زمان‌هایی که ممکن است شما حواستان نباشد هم به محافظت از عینک می‌پردازند. به طور مثال تصور کنید عینک طبی یا آفتابی شما بدون جعبه درون کیفت دستی‌تان باشد، اگر فشاری روی کیف وارد شود احتمال اینکه عینک آسیب ببیند وجود دارد. اما اگر همین عینک درون جعبه‌اش قرار داشته باشد نه تنها دسته‌هایش کج نمی‌شود که عدسی‌هایش هم از خط و خراش‌های ریز و درشت در امان خواهند ماند.

حالا برای اینکه بیشتر با مزایا و کاربردهای جعبه‌های عینک آشنا شوید تا انتهای مطلب با بلاگ لوناتو همراه باشید.

محافظت از عدسی عینک

عدسی‌های عینک‌های آفتابی و طبی هر لحظه و هر روز در معرض خراشیدگی قرار دارند. مخصوصاً اگر شما عادت دارید مدام عینک را از چشم‌های خود بردارید احتمال اینکه خط و خراش روی عدسی‌های آن ایجاد شود بیشتر می‌شود. این خراش‌ها به مرور زمان بیشتر می‌شوند و می‌توانند در وضوح و شفافیت دید فرد اختلال ایجاد کنند. برای پیشگیری از این امر بهتر است بلافاصله پس از درآوردن عینک از روی چشم‌ها آن‌ها را درون جعبه‌اش قرار دهید. همین کار ساده و بی‌دردسر کمک می‌کند تا عدسی عینک شما طول عمر بیشتری داشته باشد.

محافظت از عینک در برابر ضربه

یکی از مأموریت‌های اصلی جعبه‌ی عینک محافظت از این محصول در برابر ضربه است. برخی از عینک‌ها به خاطر جنس فریم یا ظرافت دسته‌هایشان همیشه در معرض شکستن یا خم شدن قرار دارند. از این رو محافظت از آن‌ها اهمیت زیادی دارد. به طور مثال، فریم‌های فلزی با اینکه در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند اما احتمال اینکه کج یا خم شوند وجود دارد و چه بهتر که بتوان از این مشکلات پیشگیری کرد. یکی از بهترین راه‌های پیشگیری نیز استفاده از جعبه‌های سخت و محکم عینک است.

راحت پیدا کردن عینک

احتمالاً برایتان پیش آمده که عینک‌تان را روی میز یا زمین گذاشته‌اید و یادتان نمی‌آید کجاست و پیدا کردن آن اگر رنگ تیره‌ای هم داشته باشد چند دقیقه‌ای وقت از شما می‌گیرد. گم شدن این عینک‌ها در میان وسایل یک امر عادی است و برای بسیاری از افراد پیش می‌آید. یکی از ساده‌ترین راه‌کارهای این مشکل این است که همیشه جعبه عینک دم‌دستتان باشد. به محض اینکه عینک را از چشم برداشتید آن را درون قاب بگذارید و تمام. به همین راحتی می‌توانید علاوه بر محافظت از عینک، آن را هم در سریع‌ترین زمان پیدا کنید و دور خودتان نچرخید.

افزایش طول عمر عینک

هر محصولی طول عمر مشخصی دارد اما می‌توان با نگهداری و مراقب درست از آن‌ها به میزان دوام و استحکامشان افزود. عینک‌ها هم از این قاعده مستثنی نیستند. برای افزایش طول عمر فریم، عدسی و دسته‌های عینک شاید بتوان گفت ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش استفاده از جعبه عینک است. به این صورت که همیشه بعد از استفاده عینک را درون جعبه‌اش قرار دهید.

خرید جعبه عینک

راهنمای انتخاب جعبه عینک

وقتی عینک آفتابی یا عینک طبی اصل و مارک‌دار خریداری می‌کنید، بدون شک محصول درون جعبه‌ی مناسب همراه با دستمال مخصوص عدسی عرضه می‌شود. اما ممکن است جعبه‌ی عینک خود را گم کرده باشید یا به هر دلیلی دیگر در دسترستان نباشد. در این حالت احتمالاً برای محافظت از عینک به جعبه‌ی جدید نیاز دارید که متناسب با نیاز شما باشد و مطمئن باشید که بیشترین میزان محافظت را دارد. برای این منظور بهتر است پیش از خرید به نکته‌هایی که در زیر اشاره‌ کرده‌ایم توجه کنید.

جنس قاب عینک

اولین نکته‌ای که پیش از خرید قاب عینک باید در نظر بگیرید جنس آن است. این جعبه‌ها عموماً در سه جنس کلی ساخته و عرضه می‌شوند که در زیر معرفی کرده‌ایم:

جعبه عینک سخت

همان‌طور که از نام این دسته‌بندی مشخص است از مواد سبک‌وزن، سفت و سخت ساخته می‌شوند. برخی از رایج‌ترین موادی که برای ساخت جعبه‌های سخت استفاده می‌شود شامل فلزاتی مثل طلا، نقره، آلومینیوم، پلاستیک فشرده و چوب است. این قاب‌ها بیشترین میزان محافظت از عینک در برابر فشار و ضربه را دارند. البته خود این جعبه‌ها دارای ضربه‌گیرهای بسیار باکیفیتی هم هستند که از شکستن یا ضربه دیدن خودشان نیز پیشگیری می‌کند. به همین دلیل یکی از بهترین مدل‌های جعبه به حساب می‌آیند.

قاب عینک نیمه‌سخت

این قاب‌ها عموماً استفاده‌ی راحت‌تری نسبت به قاب‌های سخت دارند و از مواد نیمه‌سخت و منعطف‌تری ساخته می‌شوند. این جعبه‌ها اصولاً با زیپ یا دکمه باز و بسته می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اکسسوری لوکسی به نام عینک؛ چرا قیمت عینک طبی و آفتابی اصل گران است؟

انواع جعبه عینک

جعبه عینک سبک

کیف‌های عینک نرم، کیف‌های بسیار سبک و کم جا هستند که معمولاً از مواد میکروفایبری با خاصیت کشسانی ساخته می‌شوند. از مواد میکروفایبری این کیف‌ها علاوه بر محافظت از عدسی‌ها در برابر خراشیدگی می‌توان برای از بین بردن لکه‌های عدسی نیز استفاده کرد. علاوه بر این، این قاب‌ها برای عینک‌های مطالعه و رانندگی انتخابی عالی هستند زیرا سبک هستند و حمل آن‌ها نیز آسان است.

اندازه‌ی جعبه

سایز نیز فاکتور دیگری است که پیش از خرید قاب یا کیف عینک باید مدنظر داشته باشید. اگر سایز جعبه خیلی بزرگ‌تر از عینک شما باشد، عینک داخل آن حرکت زیادی خواهد داشت و ممکن است آسیب ببیند که به هیچ عنوان منطقی نیست. شما عینک را داخل جعبه می‌گذارید که سالم بماند پس اگر قرار است درون قاب هم ضربه ببیند و عدسی‌هایش خش بردارند که دیگر چه نیازی به قاب است. اگر اندازه‌ی قاب خیلی کوچک‌تر از عینک باشد هم باعث فشار آمدن به فریم و دسته‌های محصول می‌شود و باز هم در معرض خطر شکستن و آسیب قرار دارد. به همین دلیل بسیار مهم است که قاب انتخابی شما متناسب با سایز عینک باشد.

تودوزی قاب

برخی از جعبه‌های عینک دارای پدهای نرم و مخملی هستند که از عدسی‌ها در برابر خراشیدگی محافظت می‌کنند. قاب‌هایی که پد و فوم در بخش داخلی خود دارند گزینه‌های بهتری در مقایسه با مدل‌های معمولی هستند زیرا محافظت بیشتری از عینک خواهند داشت.

کیفیت و طراحی قاب عینک

در آخر هم بهتر است بعد از رعایت فاکتورهای بالا، جعبه‌ای را انتخاب کنید که با سلیقه و سبک زندگی شما هم‌خوانی بیشتری دارد و کیفیتش نیز به اندازه‌ی پولی باشد که پرداخت می‌کنید.

جعبه عینک اصل

کلام آخر

هر آن‌چه در مورد جعبه عینک باید بدانید را در این مطلب توضیح دادیم. گفتیم که جعبه‌ی عینک نقش محافظ عدسی و فریم عینک را دارد و باعث افزایش طول عمر عینک می‌شود. همچنین توضیح دادیم که در انتخاب خود این جعبه‌ها هم باید دقت به خرج داد و به جنس، اندازه و کیفیت آن‌ها توجه داشت. در آخر هم یادآوری کنیم که برای خرید انواع عینک‌های آفتابی و طبی و انواع اکسسوری‌های لنز و عینک می‌توانید به فروشگاه اینترنتی لوناتو سر بزنید. برای این منظور می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید.

منابع: asterixeyewear و designeroptics

کامنت بگذارید