خانه هر آنچه در مورد عینک دیور باید بدانید

هر آنچه در مورد عینک دیور باید بدانید

نویسنده فروغ بیداری
عینک دیور

عینک دیور یکی از لوکس‌ترین و خاص‌ترین عینک‌هایی است که در بازار جهانی عرضه می‌شود. از جنس اوپتیل انحصاری که در ساخت این عینک‌ها استفاده می‌شود تا ظرافت و شیک بودن خاصی که در طراحی‌شان وجود دارد باعث شده تا این برند فرانسوی همیشه مورد توجه ثروتمندان جهان قرار داشته باشد.

امپراتوری دیور با خلاقیت‌های بی‌پایان کریستین دیور آغاز شد و تاکنون نیز ادامه دارد. برای آشنایی با این برند، تاریخچه‌ی عینک‌های آن و نحوه‌ی تشخیص دیور اصل از فیک تا انتهای این مقاله با بلاگ لوناتو همراه باشید.

آغاز امپراتوری دیور

این طراح فرانسوی با اولین مجموعه‌ی مد لباس خود در سال 1947 انقلابی در صنعت مد زنان ایجاد کرد. طرح‌هایی که او ارائه می‌داد کاملاً با مد آن زمان که تحت تأثیر جنگ، دراماها و سختی‌های آن قرار داشتند، فرق داشت. دیور زنانگی را با نبوغ خلاق خود درآمیخت و شکل‌های جدیدی از طراحی لباس ایجاد کرد؛ دامن‌ها دور کمر سفت و تنگ بودند و پایین دامن‌ها همچون گلبرگ‌ها باز می‌شدند. و «Corolle» به معنی «جام گلبرگ» متناسب‌ترین نام این مجموعه بود، اما در آن زمان با عنوان «نیو لوک» (new look) (به‌معنی نگاه جدید) معروف شد؛ اصطلاحی که کارمل اسنو، سردبیر مجله هارپرز بازار، آن را ابداع کرد. اسنو کسی بود که حرکت انقلابی دیور در طراحی لباس را به دنیا نشان داد.

تمامی مجموعه‌های بعدی دیور دارای جنس‌ها و طراحی‌های منحصربه‌فرد و خاص بودند. تمامی کالکشن‌های این برند فرانسوی حس زنانگی، ظرافت و شیک بودن را به بیننده منتقل می‌کردند و همیشه با اکسسوری‌های ظریف و جذابی همراه بودند. حتی در آن دوره، دیور برای رد محدودیت استفاده از پارچه، به صورت افراطی از 18 متر پارچه در یکی از طراحی‌های لباس خود استفاده کرد. این طراحی شامل شانه‌های گرد، کمربندی که محکم بسته می‌شد و دامن‌های حجیم و پف‌دار بود.

خلاقیت‌های دیور در مجموعه‌ی «نیو لوک» باعث محبوبیت این برند شد و خیلی سریع توانست جایگاه ویژه‌ای در صنعت مد پیدا کند. حتی «نیو لوک» دیور باعث شد تا پاریسی که بعد از جنگ جهانی دوم جایگاه خود را در مد و طراحی از دست داده بود، دوباره به جایگاه خود بازگردد.

عینک دیور اصل
ظرافت محصولات دیور

لیسانس‌های دیور

کریستین دیور همچنین یک کارآفرین خلاق نیز بود. او مجوز عطرها و اکسسوری‌های تولیدی خود را به شرکت‌های شخص ثالث داد. در واقع در طرح توسعه‌ی برند به خارج از فرانسه محصولات لوکس خود را تحت لیسانس دیور عرضه می‌کرد.

عینک‌ دیور اولین بار در دهه‌ی 1950 میلادی توسط Tura تولید شد، یک شرکت نیویورکی که توسط یک اپتومتریست به نام مونروئه لی‌ووی تأسیس شده بود. عینک‌های تورا در واقع اکسسوری‌های شیک و باکلاسی بودند که همانند یک اثر هنری روی صورت خودنمائی می‌کردند. این عینک‌ها از جنس فلز بودند که با میناکاری و جواهرات مزین شده بودند و تنها برای گروهی اندکی از جوامع ثروتمند در دسترس بودند.

تشخیص عینک دیور اصل از فیک

عینک دیور در Optyl

در سال 1969 میلادی، تولیدکننده‌ی آلمانی تولید عینک، ویلهم انگر، مؤسس شرکت بین‌المللی اوپتیل، توانست برای تولید عینک‌های خود لیسانس دیور را دریافت کند.

این کمپانی خلاق توانست با فرمول ویژه‌ی خود در استفاده از پلاستیک سبک و فشرده که آن را اوپتیل نامیده بود، عینک آفتابی لوکس را به محصولی تبدیل کند که بتوان به طور روزانه هم از آن استفاده کرد. شخصیت دادن به این ماده‌ی پلاستیکی که ساخت خودش بود باعث شد تا بتواند مدل‌های متنوع‌تری از عینک با رنگ‌های کاملاً جدید که در آن زمان ناشناخته بود را تولید کند. رنگ‌هایی مثل قهوه‌ای، سبز، توسی و حتی رنگ‌های شفاف و شیشه‌ای که شیک و خاص بودن برند دیور را به خوبی نشان می‌دادند.

طراحی عینک دیور

در اوایل نیمه‌ی 1970 میلادی، مجموعه عینک دیور توانست بازار عینک را به دست بگیرد و با سرعت زیادی توسعه پیدا کند. این روند تا دهه‌ی 1990 میلادی ادامه داشت. مجموعه‌ی عینک‌های Monsieur که در دهه 1980 میلادی تولید شده بود یکی از موفق‌ترین خطوط تولید بود که به طور اختصاصی عینک‌های شیک و خاص برای مردان تولید می‌کرد.

در سال 1996 میلادی، مجوز تولید عینک‌های دیور تا سال 2020 میلادی به Safilo Group اعطاء شد.

در حال حاضر نیز عینک‌های برند دیور مترادف شیک و خاص بودن هستند که همه جانبه از چشم‌ها محافظت می‌کنند. انواع عینک دیور از مواد خلاقانه و بسیار باکیفیتی ساخته می‌شوند و همیشه هندسه‌ی طراحی خاص خود را دارند. همین امر، وجه تمایز عینک‌های این خانه‌ی مد فرانسوی از دیگر عینک‌های لوکس است.

ظرافت عینک دیور

راه‌های تشخیص عینک دیور اصل از فیک

در این قسمت به صورت کلی و خلاصه برایتان روش‌های تشخیص عینک اصل دیور از انواع تقلبی را توضیح می‌دهیم. اما برای کسب آگاهی بیشتر در این زمینه می‌توانید از راهنمای تصویری ما در مقاله‌ی راه تشخیص عینک آفتابی دیور (Dior ) اصل از تقلبی کمک بگیرید.

وزن عینک‌های دیور اصل با نمونه‌های فیک و تقلبی متفاوت است و سبک‌تر هستند. یا مثلاً جعبه‌های مدل‌های فیک با اینکه خیلی سعی شده شبیه اصل باشند اما ظرافت، دقت و وسواسی که در جعبه‌های اصل وجود دارد را ندارند. از فونت و اندازه‌ی نوشته‌ها گرفته تا جعلی بودن کدها و شماره‌های روی جعبه و دفترچه‌ی عینک می‌توان تقلبی بودن آن را تشخیص داد.

در بالا هم در مورد ماده‌ی انحصاری Optyl برایتان توضیح دادیم که یک اپوکسی رزین خاص است که توسط خود دیور اختراع شده و تمامی عینک‌ها از این ماده ساخته می‌شوند. بنابراین، جنس نمونه‌های فیک کاملاً با این مدل‌های اصل متفاوت است و نمی‌تواند کیفیت و سبک‌وزنی آن‌ها را داشته باشند.

ساخت عینک دیور

هر مدل از عینک‌های دیور دارای کد شناسه، کد رنگ و اطلاعات اختصاصی خود است که روی دسته، جعبه و دفترچه‌ی آن درج شده. شما با مقایسه‌ی آن‌ها و چک کردن این کدها در سایت دیور می‌توانید از اصل یا تقلبی بودن عینک مطمئن شوید. لوگوی دیور روی عدسی‌ها و دسته‌های عینک درج می‌شود. مثلاً در بخش داخلی دسته‌ی سمت چپ عینک علاوه بر نام مدل، کد رنگ، اندازه‌ی عدسی و فریم عینک نیز درج شده است. این اطلاعات را با اطلاعات جعبه و کارت ضمانت مقایسه کنید تا مطمئن شوید که همه آنها یکی هستند.

لوگوی عینک دیور

کلام آخر

در این مطلب هر آنچه در مورد عینک دیور، تاریخچه‌ی این برند فرانسوی و نحوه‌ی تشخیص عینک‌ اصل دیور از فیک باید بدانید را برایتان توضیح دادیم. در انتها هم یادآوری کنیم که ما در فروشگاه آنلاین لوناتو انواع عینک‌های طبی، عینک آفتابی، انواع لنزها و اکسسوری‌های لنز و عینک را ارائه می‌دهیم. برای مشاهده‌ی مدل‌ها و کسب آگاهی در مورد قیمت محصولات می‌توانید به صفحه‌ی فروشگاهی ما به آدرس زیر سر بزنید.

منابع: marketvision و koalaeye

کامنت بگذارید