خانه عینک کارتیر؛ مجموعه‌ها و تشخیص اصل از فیک

عینک کارتیر؛ مجموعه‌ها و تشخیص اصل از فیک

نویسنده فروغ بیداری
عینک کارتیر

عینک کارتیر جزو عینک‌های بسیار لوکس و گران‌قیمت است که در اوایل ساخت فقط به صورت دستی و در تعداد محدود تولید می‌شد اما بعدها که با استقبال روبه‌رو شد به تولید انبوه رسید.

در سال 1847 میلادی، لویی فرانسوا کارتیه کارگاه استاد صنعتگر پاریسی به نام آدولف پیکارد را خریداری کرد و قدم در راهی گذاشت که او را به یکی از مشهورترین برندهای لوکس جهان تبدیل کرد.

کارتیه که در ابتدا به خاطر طراحی و ساخت جواهرات و ساعت‌های زیبای خود شناخته می‌شد، اولین عینک خود را در سال 1887 میلادی تولید کرد- عینک‌های اپرا سفارشی که با الماس برای یک شاهزاده خانم فرانسوی طراحی و تولید شد. تا 96 سال پس از آن نیز عینک‌های لوکس کارتیه تنها با سفارش ویژه برای افراد خاص تولید می‌شد.

سرانجام در سال 1983 میلادی بود که کارتیه اولین خط تولید انبوه عینک‌های خود را راه‌اندازی کرد. تمامی این عینک‌ها همان مشخصات عینک‌های دست‌ساز و تولیدمحدود را داشتند؛ یعنی از نظر مواد مصرفی، دقت در جزئیات ساخت عینک و کیفیت ساخت دقیقاً همان بودند با این فرق که دیگر برای عموم مردم نیز در دسترس قرار داشتند.

امروزه عینک‌های کارتیه جزو گران‌قیمت‌ترین‌های بازار هستند به طوری که بیشتر آن‌ها بیش از یکهزار دلار قیمت دارند. البته مدل‌های 500 تا 900 دلاری عینک کارتیر را نیز می‌توان در بازار پیدا کرد که تعداد آن‌ها محدود است. به همین دلیل بسیار مهم است که پیش از خرید عینک‌های این برند فرانسوی لوکس راه‌های تشخیص اصل از فیک را بدانید. در زیر روش‌های خرید عینک کارتیه را برایتان توضیح داده‌ایم.

چرا باید عینک کارتیر بخریم؟

شهرت برند کارتیه برای لوکس بودنِ کلاسیک محصولات و کیفیت بسیار عالی آن‌هاست. همانند جواهرات این برند، در زمان ساخت عینک‌های کارتیه از هیچ هزینه‌ای دریغ نمی‌شود و همه چیز در نهایت دقت، وسواس و دست‌ودل‌بازی انجام می‌شود. هزینه‌ی ساخت هر عینک هر چقدر که باشد هم باز از هیچ روش میان‌بر یا ماده‌ی دیگری برای کاهش هزینه‌ها استفاده نمی‌شود و همه چیز اصالت خود را حفظ می‌کنند.

بر اساس اطلاعاتی که در وب‌سایت کارتیه نوشته شده است تمامی عینک‌های این برند از مواد خاصی مانند چوب، شاخ حیوانات یا فلزهای بسیار گران‌قیمت و باکیفیت مثل پلاتین، طلا و تیتانیوم ساخته می‌شوند. شاید بتوان گفت ارزان‌ترین عینک‌های کارتیر از جنس استات هستند.

با اینکه امروزه خط تولید انبوه برای عینک‌های کارتیه وجود دارد اما تمامی آن‌ها توسط استادکاران و متخصصان طراحی و ساخته می‌شوند و مانند تولید جواهرات، به جزئیات و کیفیت ساخت عینک‌ها نیز توجه می‌شود. به‌علاوه، تمامی عینک‌ها در آخرین مرحله به صورت دستی پرداخت و بررسی می‌شوند تا هیچ‌گونه ایراد یا مشکلی نداشته باشند.

عینک کارتیر

هزینه‌ی ساخت عینک کارتیه چقدر است؟

قیمت عینک‌های کارتیه حداقل از 500 دلار شروع می‌شود و ممکن است تا بالای 60 هزار دلار نیز افزایش داشته باشد. پیش از مراجعه به عینک فروشی‌های لوکس برای خرید عینک طبی کارتیه بهتر است اول در سایت این برند مدل‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید و ببینید آیا قیمت آن برایتان مناسب است یا خیر، سپس اقدام به خرید کنید.

موارد زیر عوامل اصلی بالا بودن قیمت عینک‌های این برند فرانسوی هستند:

جنس فریم

اگر دوست دارید عینک طبی شما از یک برند بسیار لوکس و گران‌قیمت مانند کارتیه باشد باید هزاران دلار هزینه کنید. اما اگر دوست دارید کارتیه باشد اما خیلی هم گران نباشد، بهتر است سراغ عینک‌های از جنس استات این برند بروید زیرا این جنس عینک‌ها عموماً زیر 1000 دلار قیمت دارند.

شکل فریم عینک

شکل فریم عینک نیز در قیمت آن مؤثر است. در میان محصولات کارتیه عینک‌های بدون فریم گران‌قیمت‌تر از مدل‌های فول‌فریم هستند. چرا؟ زیرا ساخت عینکی که نامرئی به نظر برسد هنر طراحی خاصی نیاز دارد.

جزئیات طراحی فریم

هر چه‌قدر جزئیات بیشتری در طراحی و تزئینات فریم عینک وجود داشته باشد به همان اندازه قیمت آن افزایش پیدا می‌کند. این موضوع در مورد محصولات تمامی برندهای لوکس مصداق دارد.

بیشتر بخوانید: گرانترین عینک های جهان ؛ از کارتیه تا شوپارد (Chopard)

کارتیه یا عینک کارتیر

عینک طبی زنانه و مردانه کارتیه

برند Cartier دارای خطوط تولید جداگانه برای عینک‌های طبی زنانه و مردانه است. البته مدل‌های یونیسکس که برای هر دو جنسیت زن و مرد قابل استفاده باشد نیز در محصولات این برند یافت می‌شود. تمامی محصولات دارای مدل‌های متنوع هستند و انواع عینک فول‌فریم، نیم‌فریم، بدون فریم در شکل‌های مستطیلی، مربعی، گربه‌ای، گرد یا بیضی را شامل می‌شوند. اما اصلی‌ترین و شاید بتوان گفت مشهورترین مجموعه عینک‌های طبی کارتیه شامل موارد زیر است:

Panthère de Cartier

این عینک‌ها دارای طراحی‌های دستی در هر جفت عینک هستند. بسته به شکل فریم عینک شما می‌توانید شکل پلنگ معروف این برند را روی دسته‌ها یا طرح سه‌بعدی این پلنگ را در گوشه‌ای از لنزها ببینید.

انواع عینک کارتیر

Première de Cartier

این مدل عینک کارتیر در فرم‌های مختلف فریم شامل مدل‌های خلبانی و گربه‌ای تولید می‌شود و خط تولید مدرن این کمپانی به‌شمار می‌آید. در این عینک‌ها نماد سمبلیک “C” در دسته‌های عینک طراحی شده است که در رنگ و پرداخت‌های متنوعی مثل تیتانیوم، روتنیوم و فلز سفید-نقره‌ای عرضه می‌شود.

Louis Cartier

این مجموعه با الهام از میراث این برند دارای دسته‌های بزرگ و شیک است. عینک‌های این خط تولید به وسواس و دقت بسیاری به جواهرات مزین شده‌اند و از جنس طلای 18 عیار در رنگ‌های زرد، سفید و صورتی عرضه می‌شوند.

Santos de Cartier

عینک‌های این مجموعه دارای پیچ‌های Santos هستند که نماد این خط تولید محسوب می‌شود. در برخی مدل‌ها، این پیچ‌ها کاربرد نیز دارند اما در برخی دیگر فقط بخشی از تزئین عینک محسوب می‌شوند و کاربرد خاصی ندارند. عدسی‌های عینک این مجموعه نیز در مدل‌های مختلفی مانند خلبانی عرضه می‌شوند.

C Décor

این مجموعه دارای مدل‌های بسیار مدرن و شیک است و اغلب آن‌ها دسته‌هایی از جنس‌های خاص مثل چوب دارند که نماد “C” کارتیه با جنس طلا یا پلاتین روی آن‌ها نصب شده است.

عینک کارتیر اصل

عینک‌های شاخ گاومیش کارتیه: Buffies

در بالا نیز اشاره کردیم که برخی از عینک‌های کارتیه از مواد خاصی ساخته می‌شوند که یکی از آن‌ها، شاخ بوفالوی آسیائی است. کارتیه به صراحت بیان می‌کند که آن‌ها فقط از شاخ گاومیش حیوانات اهلی استفاده می‌کنند، بنابراین استانداردهای کنوانسیون بین‌المللی در مورد گونه‌های حفاظت شده را رعایت می‌کنند.

به‌علاوه، این شاخ‌ها گاهی بسیار بلند هستند و گاهی فقط یک قسمت از این شاخ می‌تواند نیاز کارتیه برای ساخت محصولاتش را برآورده کند.

شاخ بوفالو (گاومیش) علاوه بر زیبایی و گرمای خاص خود، دارای وزن بسیار سبک نیز هست. حتی وقتی طراحان کارتیه از یک لایه شاخ روی فریم عینک استفاده می‌کنند نیز فریم به هیچ عنوان ضخیم و سنگین نمی‌شود و ظاهر شیک و خاص خود را حفظ می‌کند.

شاخ گاومیش همچنین در برخی از عینک‌های آفتابی کارتیه نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این عینک‌ها که بوفی (Buffies) شناخته می‌شوند به لطف خواننده‌ی رپ ریچ کن راه خود را به فرهنگ پاپ باز کردند. آهنگ «تمام بوفی‌های سفید» او در مورد عینک آفتابی شاخ بوفالوی سفیدرنگ کارتیه است. در دیترویت هر چه عینک آفتابی سفیدتر باشد محبوب‌تر است.

چگونه عینک کارتیه اصل را از مدل‌های تقلبی تشخیص دهیم؟

از آنجا که عینک‌های کارتیه قیمت بسیار بالائی دارند لازم است حتماً مشخصات عینک‌های اصل را بدانید و بتوانید آن‌ها را از مدل‌های فیک تشخیص دهید. در اولین قدم باید کیفیت کلی عینک را بررسی کنید؛ رنگ عینک باید براق و باکیفیت باشد، خراشی روی بدنه‌ی عینک وجود نداشته باشد و نوشته‌ها نیز فونت یکدست و ظریف و دقیقی داشته باشند.

همیشه روی عدسی عینک کارتیه اصل، لوگوی این برند فرانسوی درج شده است. برای اطمینان از اصل بودن عینک کافی است انگشت خود را روی لوگو بکشید، اگر برجستگی داشت و بافت آن را زیر انگشتان خود حس کردید، یعنی عینک اصل است. در غیر این صورت احتمال اینکه عینک موردنظر شما فیک باشد زیاد است.

در عینک‌های طبی کارتیه‌ی اصل روی پل عینک اندازه‌ی دسته‌ها و گاهی شماره‌ی مدل عینک درج می‌شود. همچنین روی پد عینک هم باید لوگوی این برند فرانسوی وجود داشته باشد.

لولای عینک‌های کارتیه تقریباً همیشه طلایی هستند و به صورت دستی روی آن‌ها حکاکی می‌شود و چون هنر دست است به راحتی نمی‌توان مدل فیک آن را ساخت. اما برای کسب اطمینان از اصل بودن عینک می‌توانید انگشت دست را روی سطح لولای عینک، در بخشی که روی دسته سوار شده بکشید. در این قسمت نباید هیچ‌گونه برجستگی حس کنید اگر برجستگی وجود داشت، احتمالاً عینک فیک است. یا اگر این قسمت، کاملاً طلایی نبود یا در زیر رنگ طلایی متوجه شدید فلزی غیر از طلا کار شده، مطمئن باشید که کارتیه اصل نیست.

بررسی نوشته‌ها، تزئینات عینک، لوگو، بسته‌بندی، کارت گارانتی و قیمت عینک هم تعیین‌کننده‌ی اصل یا تقلبی بودن آن هستند. برای اینکه به طور دقیق با روش‌های تشخیص کارتیه اصل آشنا شوید توصیه می‌کنیم مقاله‌ی راهنمای تشخیص عینک طبی کارتیه اصل از فیک را در بلاگ لوناتو مطالعه کنید.

عینک کارتیر عینک کارتیه

خرید عینک‌های قدیمی کارتیه

اگر جزو کسانی هستید که اشیاء عتیقه و قدیمی را دوست دارند و دلتان می‌خواهد یک جفت عینک قدیمی کارتیه اصل داشته باشید شاید بتوانید به صورت آنلاین خرید خود را انجام دهید. در فروشگاه‌های آنلاین جهانی مثل eBay و 1stDibs بخش‌های مخصوصی برای عینک طبی کارتیه وجود دارد. در این بخش‌ها فروشندگان زیادی اقدام به فروش عینک کارتیر می‌کنند اما باید بدانید که نیمی از آن‌ها اصل نیست و نسخه‌های تقلبی را جای عینک اصل قالب می‌کنند.

برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن این محصولات فقط کافی است به قیمت آن‌ها توجه کنید. عینک‌های کارتیه قدیمی که به صورت انبوه تولید شده‌اند باید قیمتی مشابه نمونه‌های جدید داشته باشند. اما مدل‌هایی که پیش از سال 1983 میلادی تولید شده‌اند باید قیمت‌های بسیار بالا و خاص داشته باشند. چرا؟ چون در آن زمان عینک‌های کارتیه در تعداد محدود و فقط به صورت سفارشی ساخته می‌شدند و عتیقه به‌شمار می‌آید.

کلام آخر

در این مطلب هر آن‌چه در مورد عینک کارتیر، تاریخچه‌ و روش‌های تشخیص اصل از فیک آن باید بدانید را برایتان توضیح دادیم. توجه داشته باشید که محصولات برندهای لوکس را در تمامی فروشگاه‌ها یا آنلاین‌شاپ‌ها نمی‌توانید پیدا کنید زیرا قیمت این محصولات به قدری بالاست که عموم مردم قدرت خرید آن را ندارند. اما اگر شما جزو کسانی هستید که قصد دارند عینک کارتیه اصل خریداری کنند، حتماً شماره‌ی مدل عینک موردنظر خود را در سایت رسمی Cartier چک کنید و مطمئن شوید که اصل است.

در آخر هم یادآوری کنیم که ما در فروشگاه آنلاین لوناتو انواع عینک‌های طبی، عینک آفتابی، انواع لنزها و اکسسوری‌های لنز و عینک را ارائه می‌دهیم. برای مشاهده‌ی مدل‌ها و کسب آگاهی در مورد قیمت محصولات می‌توانید به صفحه‌ی فروشگاهی ما به آدرس زیر سر بزنید.

منابع: allaboutvision

1 کامنت

محمدکاظم 16 آبان 1402 - 16:24

سلام من یک عینک کارتر دارم می‌خوام بدونم اصله یا نه؟ چطوری میتونید کمک کنید؟

پاسخ

کامنت بگذارید