خانه سلامت چشمداروهای چشمی چگونه در چشم قطره بریزیم که در تمام صورت پخش نشود؟

چگونه در چشم قطره بریزیم که در تمام صورت پخش نشود؟

نویسنده تیم لوناتو
چگونه در چشم قطره بریزیم

چگونه در چشم قطره بریزیم

چگونه در چشم قطره بریزیم ؟ قطره‌های چشمی برای استفاده‌های گوناگونی تولید و عرضه می‌شوند، از عفونت و خشکی چشم گرفته تا حساسیت‌های فصلی. در اغلب مواقع، قطره‌های چشمی برای بهبود بینایی و محافظت از چشم بسیار مناسب و الزامی هستند.

برای اینکه از همه مزایای این قطره‌ها بهره بگیرید، باید روش صحیح استفاده آن‌ها را بشناسید. میزان استفاده از این داروها را پزشک متخصص تجویز می‌کند. فرقی نمی‌کند که هر روز یا هر ۱۰ روز یک‌بار باید در چشم خود قطره بچکانید، مهم این است که آن را درست و دقیق در چشم بریزید.

شاید تصور کنید، قطره ریختن در چشم که به آموزش نیاز ندارد! اما اغلب افراد چون روش صحیح این کار را نمی‌دانند بخش زیادی از مایع استرلیزه را به جای چشم روی صورت خود می‌ریزند. بنابراین، برای آگاهی از روش صحیح این امر از شما دعوت می‌کنیم در ادامه با لوناتو همراه باشید.

خرید قطره چشم از فروشگاه آنلاین لوناتو

چگونه در چشم قطره بریزیم

آموزش مرحله‌به‌مرحله ریختن قطره استریل چشمی

  1. دست‌های خود را با آب و صابون بشویید. سپس آن‌ها را با حوله تمیز و بدون پرز خشک کنید.
  2. اگر از لنز تماسی استفاده می‌کنید، آن‌ها را از چشم خارج کنید. فقط در صورتی مجازید لنز را از چشم خارج نکنید که قطره، مناسب لنز تماسی شما باشد و پزشک آن را تجویز کرده باشد.
  3. پس از برداشتن در بطری، از سالم بودن نوک آن مطمئن شوید.
  4. سر خود را به سمت عقب برگردانید یا دراز بکشید. به بالا نگاه کنید و به یک نقطه مشخص خیره شوید. چشمان خود را کاملا باز نگه دارید.
  5. با انگشتان دست، پلک پایینی چشم را به سمت پایین بکشید.
  6. با دست دیگر قطره را در بالای بخش مرکزی چشم نگه دارید. مراقب باشید با چشم تماس پیدا نکند. سپس قطره را در چشم بچکانید.
  7. دست خود را بردارید و اجازه دهید چشم بسته شود. چند ثانیه سر را به عقب نگه دارید تا قطره در چشم جذب شود.
  8. به منظور پیشگیری از خروج قطره از چشم‌ها، با انگشتان دست به آرامی بخش داخلی چشم در کنار بینی، یعنی جایی که اشک می‌ریزد را فشار دهید.
  9. در آخر با استفاده از دستمال کاغذی تمیز، اطراف پلک را خشک و تمیز کنید.
  10. در آخر دوباره دست‌های خود را بشویید.

چگونه در چشم قطره بریزیم

بد نیست بدانید که اگر پس از چکاندن قطره در چشم، ۵ دقیقه چشم خود رابسته نگه دارید، احتمال اینکه به طور کامل جذب شود را افزایش داده‌اید.

استفاده از قطره‌هایی که عاری از مواد نگهدارنده هستند، بروز هرگونه حساسیتی را کاهش می‌دهند.

قطره‌هایی که برای خشکی چشم متوسط هستند، بهتر از نمونه‌های قوی خواهند بود زیرا غلظت کمتری داشته و در نتیجه کمتر هم موجب تاری دید (به طور موقت) می‌شوند.

خرید قطره اشک مصنوعی Avizor از لوناتو

سوالات رایج در مورد اینکه چگونه در چشم قطره بریزیم

آیا دو نفر همزمان می‌توانند از یک قطره چشم استفاده کنند؟

خیر، قطره باعث انتقال آلودگی از چشم یک فرد، به چشم فرد دیگری می شود. پس نباید افراد از قطره ها چشمی همدیگر استفاد کنند.

قطره های چشمی معمولی را تا چه مدت می‌توان نگه داشت؟

قطره های چشمی معمولی را نباید طولانی مدت مصرف کرد. اگر مقداری از دارو باقی بماند، باید آن را دور انداخت. چون طول مدت ماندگاری این نوع قطره ها بسته به شرکت سازنده، 14 روز یا یک ماه است. وقتی اثر ماده نگه دارنده تمام می شود باید داور دور انداخته شود.

روش صحیح ریختن قطره در چشم چیست؟

یکی از شایع ترین اشتباهات مردم این است که قطره ها را خیلی سریع می ریزند. در حالی که چشم گنجایش هر بار یک قطره را دارد. در صورتی که بیشتر از یک قطره بریزید، در واقع قطره را هدر داده اید. توجه داشته باشید، توصیه پزشک به مصرف ۴ قطره هر ۶ ساعت به این معنی نیست که هر ۴ قطره باید با هم ریخته شود. این یک اشتباه است که می تواند به سلامتی چشم آسیب برساند.

آیا می‌توان از قطره‌های متفاوت به طور همزمان استفاده کرد؟

اگر همزمان از قطره های متفاوتی استفاده می کنید، بین آن ها فاصله بگذارید. بین قطره تجویز شده و «OTC» فاصله نیم ساعت را حفظ کنید. استفاده هم زمان می تواند سوزش و آب ریزش چشم را باعث شود.

Related Articles

کامنت بگذارید