خانه اخبار چگونه بهترین عینک را برای صورت خود انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین عینک را برای صورت خود انتخاب کنیم؟

نویسنده تیم لوناتو
چگونه بهترین عینک را برای صورت خود انتخاب کنیم؟
چگونه بهترین عینک را برای صورت خود انتخاب کنیم؟ انتخاب عینک فقط به زیبایی آن مربوط نمی‌شود. شما علاوه بر یک فریم شیک و خوش‌رنگ، باید دنبال گزینه‌ای باشید که به خوبی روی صورتتان بنشیند و عملکردی که از آن انتظار دارید را برایتان مهیا کند. به‌طور مثال، عینک‌های آفتابی باید به‌خوبی چشم فرد را در مقابل اشعه‌های مضر فرابنفش خورشید محافظت کنند. یا عینک‌های طبی، عدسی مناسب و باکیفیتی داشته باشند تا دیدی واضح و شفاف برای فرد مهیا کنند. بنابراین، بسیار مهم است که عینکی متناسب با صورت و تیپ و استایل خود خریداری کنید. در لوناتو بارها در مقالات مختلف در مورد انتخاب عینک مناسب برایتان نوشته‌ایم. اما این بار موارد دیگری را مورد بررسی قرار داده‌ایم تا با توجه به آنها بتوانید بهترین عینک را برای چشم و با توجه شخصیت خود انتخاب کنید. در ادامه مطلب با لوناتو همراه باشید.

سایز فریم

سایز فریم عینک شامل سه بخش است: پهنای عدسی، بزرگی پل عینک  و بلندی دسته. به طور مثال یک عینک   51×21×145 میلی متر اندازه دارد. 1 مهم‌ترین مساله‌ای که هنگام انتخاب فریم عینک باید در نظر بگیرید، عرض صورتتان است. به این صورت که اندازه چشم‌های خود (پهنای عدسی) و فاصله بین دو چشم (بزرگی پل) را باید مورد توجه قرار دهید. به عنوان یک قانون این را بدانید که همیشه هنگام انتخاب فریم عینک باید اندازه بخش‌های مختلف عینک را مد نظر داشته باشید اما برای اینکه یک دیدگاه کلی نسبت به پهنای عینک در ذهن خود داشته باشید، بهتر است اعداد و ارقام زیر را بخوانید:
  • صورت کوچک / باریک: 125تا 129 میلی‌متر
  • صورت متوسط: 130 تا 134 میلی‌متر
  • صورت بزرگ: 135 تا 139 میلی‌متر
  • صورت پهن: 140 تا 145 میلی‌متر

نکات کلیدی که برای انتخاب عینک مناسب باید بدانید

  1. پهنای عینک باید به اندازه عرض صورت شما باشد. یعنی وقتی کسی از روبه‌رو به شما نگاه می‌کند نباید فریم عینک از گوشه‌های صورتتان بیرون زده باشد. یا لبه‌های دسته عینک نباید دیده شود. اگر این‌طور باشد یعنی فریم برای صورت شما بسیار باریک است.
  2. همه یا نیمی از ابروها باید از بالای فریم عینک دیده شوند.
  3. کره چشم دقیقا باید در مرکز عدسی‌های عینک قرار داشته باشند و از هر دو سمت راست و چپ، فاصله ‌شان با هم یکی باشد. فاصله گوشه‌ چشم‌ها و لبه‌های فریم عینک در هر دو طرف چشم باید برابر باشند.
  4. چشم باید نیمه بالایی عدسی عینک را پر کند. پلک پائینی چشم باید درست در وسط لنز عینک قرار داشته باشد. یعنی اگر یک خط فرضی افقی روی شیشه ترسیم کنیم، بخش پائین چشم باید مماس با آن باشد.
  5. دسته‌های عینک باید دقیقا روی گوش‌ها قرار بگیرند. اگر عینک از روی بینی لیز می‌خورد و پائین می‌آید، باید از پایه دسته برای ثابت نگه داشتن آن استفاده کنید.
  6. فریم عینک به صورت کلی باید در میانه صورت هر فرد قرار بگیرد؛ یعنی فاصله بخش بالایی صورت از بالای فریم با بخش پائینی صورت از پائین فریم با هم برابر باشند.
انتخاب عینک مناسب صورت / لوناتو

در تصویر بالا می‌بینید که چانه این آقا با فریم مربعی عینک او کاملا ست شده‌اند. بر اساس قانونی که در بالا اشاره کردیم، ابروها از بالای عینک دیده می‌شوند (کمی بیشتر از نیمه ابروها که بسیار ایده آل است) و چشم‌ها نیز درست در نیمه‌ی بالایی لنز عینک جای گرفته‌اند. رنگ تیره قاب عینک برای رنگ پوست سفید و موهای بور این مرد گزینه‌ای هوشمندانه و بسیار عالیست.

انتخاب عینک مناسب

برای این مرد که سر و صورت بزرگی دارد، یک عینک گرد و بزرگ با پل بینی کوتاه در نظر گرفته شده است که برای چنین تیپ صورتی بسیار ایده‌آل به نظر می‌رسد. در این تصویر نیز می‌بینید که به‌خوبی تناسب فاصله‌های چشم، ابرو و بخش‌های بالایی و پائینی عینک روی صورت حفظ شده است. در نتیجه عینک بسیار خوب روی صورت فرد نشسته و نمای خوبی ایجاد کرده است.

انتخاب عینک

صورت این مرد مربع است به همین خاطر، بهترین عینک برای او عینکی است که فریم گرد داشته باشد.

راهنمای انتخاب عینک

صورت این مرد کشیده و لاغر است بنابراین، به عینکی با عدسی و پل باریک نیاز دارد. همچنین عینک‌هایی با فریم‌های کشیده نیز برای چنین صورتی مناسب هستند.

راهنمای انتخاب عینک

این مرد، صورت بیضی و سر بزرگ دارد. بنابراین، فریم‌های بزرگ و مربعی برای او مناسب‌تر خواهند بود. از آنجا که پهنای بینی بزرگی هم دارد برای راحت‌تر بودن بهتر است فریم‌هایی که پد بینی انتخاب شوند. این کمک می‌کند تا عینک کمی پائین‌تر قرار گرفته و ابروهای فرد دیده شوند و مردمک چشم‌ها نیز در مرکز عدسی عینک جای بگیرند.

رنگ قاب عینک

پس از انتخاب شکل و اندازه صحیح عینک، باید به رنگ فریم آن نیز توجه داشته باشید. رنگ عینک باید متناسب با رنگ پوست، رنگ مو و رنگ لباس‌هایی باشد که در بیشتر مواقع به تن می‌کنید. برای انتخاب عینک آفتابی هم رنگ‌های قهوه‌ای تیره یا مشکی را انتخاب کنید تا کمترین میزان عبور نور را داشته باشند و به‌خوبی از چشمان شما در مقابل اشعه‌های خورشید محافظت کنند.

Related Articles

کامنت بگذارید