خانه راهنمای انتخاب بهترین رنگ لنز بر اساس رنگ چشم‌ها

راهنمای انتخاب بهترین رنگ لنز بر اساس رنگ چشم‌ها

نویسنده تیم لوناتو
چه لنزی به چه چشمی می آید

چه لنزی به چه چشمی می آید

چه لنزی به چه چشمی می آید ؟ همه ما وقتی قصد خرید یک لنز رنگی جدید داریم این سوال برایمان پیش می‌آید؛ یعنی در واقع دوست داریم بدانیم به چشم و صورت ما چه رنگ لنزی بیشتر می‌آید.

به همین خاطر لوناتو در زیر اصول انتخاب بهترین رنگ لنز بر اساس رنگ‌های مختلف چشم را نوشته تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

خرید لنز رنگی بر اساس رنگ چشم

باید بدانید رنگ لنزی که انتخاب می‌کنید بیشتر از همه چیز به این بستگی دارد که رنگ چشم طبیعی شما روشن است یا تیره.

بهترین لنز رنگی برای چشم‌های روشن

اگر ترجیح می‌دهید که ظاهر خود را به صورت نامحسوسی تغییر دهید، بهتر است که از لنزهای تقویت‌کننده‌ی رنگ چشم استفاده کنید. این لنزها رنگ چشم‌ها را شفاف‌تر و زیباتر از قبل نشان خواهند داد.

چشم آبی: اگر دوست دارید که رنگ های مختلف را در چشم خود امتحان کنید، رنگ‌های خاکستری و سبز انتخاب‌های خوبی برای افرادی است که ذاتا چشم هایی آبی دارند. اگر دوست داشته باشید که تفاوت ظاهری‌تان محسوس‌تر باشد و خودتان رنگ چشمتان آبی است، می‌توانید از توناژ رنگ‌های گرم، مثل قهوه‌ای روشن استفاده کنید. چنان چه قصد دارید چشم آبی شما به رنگ زیتونی تغییر کند، می توانید از لنزهای رنگی سبز یا زرد استفاده کنید.

چشم سبز: اگر قصد دارید رنگ سبز چشم‌های شما حالت زیتونی پیدا کند، می توانید از رنگ های عسلی استفاده کنید. اما اگر می خواهید رنگ چشم‌ها بیشتر قهوه ای باشد، لنزهای رنگی از خانواده قهوه ای گزینه‌های خوبی هستند.

بهترین لنز رنگی برای چشم‌های تیره

چشم مشکی: لنزهای رنگی مات بهترین گزینه برای افرادی چشم مشکی است. اگر چشمان تیره‌ای دارید، بهتر است برای داشتن تغییری نامحسوس از لنزهای فندقی رنگ و یا قهوه‌ای عسلی استفاده کنید. اگر دوست دارید تغییر مشخصی داشته باشید می‌توانید از رنگ‌هایی همچون آبی، بنفش و یا سبز استفاده کنید.

چشم قهوه‌ای روشن / عسلی: این رنگ چشم به گونه ای است که هر رنگ لنزی روی آن قرار بگیرد دقیقا به همان رنگ دیده می‌شود. مثلا اگر لنز آبی بگذارید چشم‌هایتان دقیقا آب خواهد شد و توسی یا سبز دیده نمی‌شود.

چشم قهوه‌ای تیره: باید از لنزهای مات استفاده کنید. لنزهای رنگی که می توانید با آن متفاوت به نظر برسید عبارتند از: آبی نقره ای، آبی الماسی و سبز زمردی. یکی دیگر از پرطرفدار ترین لنزهایی که چشم های قهوه ای خواستار آن هستند، لنز رنگی سبز است. این رنگ روی چشمان قهوه ای شما، به نحوی نمایش داده می شود که ظاهری فریبنده و جذاب داشته باشید. بهترین و بیشترین لنز سبزی که از طرفداران زیادی برخوردار است لنز سبزی است که دارای رنگ عسلی و فندقی است مخصوصا هنگامی که این رنگ ها در نزدیکی مردمک چشم قرار میگیرند باعث برجستگی چشم می شوند.

چه لنزی به چه چشمی می آید

به طور کلی باید گفت، لنزهای با رنگ های عسلی ، فندقی ، عسلی روشن و قهوه ای یک دید طبیعی و رنگ های بنفش ، سبز و آبی یک حالت جسورانه و جادویی به اشخاص می بخشند.

آشنایی با انواع مختلف لنز رنگی

امروزه انواع لنز رنگی در طرح ها، رنگ‌ها و مدل‌های مختلف در بازار موجودند که قادر هستند رنگ چشم‌ها را تغییر دهند.

انواع لنز رنگی به صورت زیر دسته‌بندی می‌شوند:

  • لنزهای تقویت‌کننده رنگ چشم: این نوع از لنزها به منظور تقویت رنگ چشم ساخته شده‌اند و رنگ چشم را تماما تغییر نمی‌دهند. در واقع این لنزها رنگ چشمان خودتان را زیباتر جلوه می‌دهند و تغییر زیادی در رنگ چشم‌هایتان نخواهند داشت. این لنزها بیشتر از همه برای افرادی مناسب است که چشمان روشن‌تری دارند در حالیکه با چشمانی کمی تیره تر از چشمان خودشان ممکن است جذاب‌تر به نظر برسند.
  • لنزهای رنگی خاص: این لنزها معمولا با هدف خاص ساخته می‌شوند تا به چهره‌ی شما نیز دیدی خاص ببخشند. برای مثال این گونه لنزها گزینه‌ی مناسبی برای هالووین و یا دیگر مراسمات خاص می‌تواند باشد.
  • لنزهای رنگی راحت (handling tint): این گونه لنزها رنگ چشمان شما را تغییر و یا بهبود نمی‌دهند. این رنگ‌ها صرفا رنگی در بدنه‌ی خود دارند تا بتوان بهتر آن‌ها را در پک لنز تشخیص داد و راحت تر از آن‌ها استفاده کرد.

آشنایی با طرح‌های مختلف لنز رنگی

لنزهای رنگی در دو طرح «دور دار» و «بدون دور» عرضه می‌شوند.

لنز رنگی دور دار: لنزهای رنگی که دارای یک نوار باریک مشکی دور خود هستند را لنزهای دوردار می‌گویند. این لنزهای رنگی، باعث می شود که چشم درشت تر دیده شود. همچنین باعث طبیعی تر دیده شدن چشم می‌شوند.

لنز رنگی دور دار

لنز رنگی بدون دور: تنها رنگ چشم شما را تغییر می دهد یا با رنگ طبیعی چشم همرنگ شده و ترکیب رنگ بسیار جذابی را به وجود می آورد. این گونه لنزها، اندازه قطر چشم های شماست و ممکن است مقدار خیلی کمی بزرگنمایی ایجاد کند.

لنز رنگی بدون دور

چگونه رنگ چشم خود را کاملا تغییر دهیم؟

اگر رنگ چشم هایتان قهوه ای است مناسب ترین رنگ های لنز برای تغییر محسوس لنزهای بنفش ، آبی و سبز است.

اگر رنگ چشم هایتان آبی یا سبز است مناسب ترین رنگ لنز برای چشم های شما لنزهای قهوه ای ، شکلاتی و خاکستری با ته رنگ سبز هستند.

در آخر هم بگوییم در پاسخ به این سوال که چه لنزی به چه چشمی می آید باید بگوییم انتخاب لنز به شدت به رنگ چشم شما وابسته است. البته فاکتورهای دیگری همانند رنگ مو، رنگ پوست و تیپ و استایل شما هم تعیین‌کننده بهترین رنگ لنز برای شما هستند.

سوالاتی در مورد اینکه چه لنزی به چه چشمی می آید

چه لنزی به چشم آبی میاد؟

می‌توانید از لنز با توناژ رنگ‌های گرم، مثل قهوه‌ای روشن استفاده کنید.

چه لنزی به چشم قهوه‌ای تیره بیشتر می‌آید؟

عسلی و فندقی. اما اگر می خواهید خیلی تغییر کنید بهتر است سراغ لنز آبی روشن بروید.

لنز رنگی دور دار چیست؟

لنزهای رنگی که دارای یک نوار باریک مشکی دور خود هستند را لنزهای دوردار می‌گویند. این لنزهای رنگی، باعث می شود که چشم درشت تر دیده شود.

برای تغییر رنگ چشم تیره چه لنزی انتخاب کنیم؟

لنز رنگی طبیعی مات دارای رنگدانه‌های قوی و یک پارچه‌ای است که می تواند به طور قابل توجهی رنگ چشمان شما را تغییر دهد. اگر عنبیه شما تیره است مانند قهوه‌ای تیره یا مشکی، برای تغییر رنگ باید از لنزهای مات استفاده کنید.

1 کامنت

نا شناس 7 اسفند 1401 - 09:22

سلام . من یه چشمم قهوه ای و یکی مشکی ،، چ رنگ و چ لنزی رو شما توصیه میکنید تا دو رنگی چشم منو کامل پوشش بده

پاسخ

کامنت بگذارید