خانه راهنمای خرید و محصولاتعینک آفتابی چه عینکی برای فصل پاییز از همه مناسب‌تر است؟

چه عینکی برای فصل پاییز از همه مناسب‌تر است؟

نویسنده فروغ بیداری
عینک مناسب فصل پاییز

عینک مناسب فصل پاییز

عینک مناسب فصل پاییز باید چه رنگی باشد؟ از این سوال تعجب نکنید. رنگ فریم عینک هم به اندازه شکل آن مهم است.

شما هنگام خرید عینک آفتابی یا عینک طبی باید بدانید که مناسب‌ترین عدسی برای هر رنگ فریم عینک چیست؟ چه رنگی با فرم فریم عینک تناسب بیشتری دارد؟ حتی باید بدانید که کدام رنگ فریم عینک با رنگ پوست، رنگ چشم و رنگ موهای شما متناسب‌تر است.

با تعیین تمامی این موارد می‌توانید بهترین و متناسب‌ترین عینک را برای خود انتخاب کنید. به همین خاطر در زیر انواع رنگ‌های پاییزی و ویژگی‌های آنها را برایتان نوشته‌ایم. با لوناتو همراه باشید.

عینک مناسب فصل پاییز

جالب است بدانید که رنگ پوست صورت آدم‌ها را هم می‌توان به رنگ فصل پاییز نسبت داد. یعنی چه؟ یعنی برخی افراد دارای پوست طلایی، کرم، عاجی یا هلویی هستند. این رنگ‌ها جلوه‌ای از فصل سوم سال در خود دارند. اغلب کسانی که چنین رنگ پوستی دارند دارای کک‌ومک، لکه‌های پوستی، موهای قرمز یا قهوه‌ای طلایی و چشم‌های قهوه‌ای-سبز یا چشم سبز هستند.

بهترین رنگ عینک برای چنین افرادی، رنگ‌های مخصوص فصل پاییز است: یعنی رنگ‌های قهوه‌ای، نارنجی، سبز تیره، قرمز تیره، بنفش، وانیلی و عاجی.

رنگ‌های طلایی، برنزی و مسی هم انتخاب‌های بسیار عالی برای عینک مناسب پاییز است. برای عینک طبی بهتر است سراغ رنگ‌های طلایی و رنگ‌های طبیعی بروید تا با رنگ پوست صورتتان بیشتر ست شود.

حالا برای اینکه بهتر بتوانید رنگ پاییزی انتخاب کنید در زیر رنگ‌های مختلف را معرفی کرده‌ایم و نوشته‌ایم که برای چه موقعیت‌های خوب و برای چه جاهایی بد هستند.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

نارنجی / خردلی / قهوه‌ای

عینک مناسب فصل پاییز

از آنجا که نارنجی ترکیبی از قرمز و زرد است، رنگ تحریک کننده‌ای به‌شمار می‌آید. نارنجی، انرژی رنگ قرمز و شادی رنگ زرد را همزمان در خود جای داده است. این رنگ همچنین نماد قدرت و استقامت است.

در علم روانشناسی، نارنجی را رنگی سرگرم‌کننده می‌دانند. جالب است بدانید که از رنگ نارنجی برای بهبود ریه‌ها و افزایش سطح انرژی‌ها هم استفاده می‌شود. چون باعث افزایش فعالیت ذهنی و اکسیژن‌رسانی بیشتر به مغز می‌شود.

رنگ قهوه‌ای هم که یک رنگ طبیعی است، برانگیزاننده احساس قدرت و اطمینان است. پی با انتخاب عینک به رنگ نارنجی می‌توانید اعتمادبه‌نفس و قدرت درونی خود را افزایش دهید.

رنگ‌های قهوه‌ای در عدسی عینک آفتابی، با از بین بردن رنگ‌های خنثی، کنتراست و عمق تصویر بیشتر برای فرد ایجاد می‌کنند. البته لنزهای قهوه‌ای باعث ایجاد تغییر رنگ می‌شوند. یعنی با این عینک‌ها تصاویر را با رنگ‌های واقعی‌شان نمی‌بینید.

خرید عینک به رنگ نارنجی از فروشگاه لوناتو

سبز تیره / سبز شفاف

عینک مناسب فصل پاییز

سبز رنگ تعادل، آرامش، اطمینان و عشق جهانی است. اما افرادی که حس می‌کنند از نظر شخصیتی می‌توانند دیگران را تحت تأثیر قرار دهند کمتر سراغ رنگ سبز می‌روند. به اعتماد روانشناسان، رنگ سبز می تواند خلاقیت را افزایش دهد. همچنین باعث تمرکز درونی و رفتار آرام می‌شود.

سبز باعث کاهش استرس می‌شود. پس می‌توانید در روزهای سرد پاییزی با عینک سبز حس آرامش را به خود هدیه دهید.

اگر عدسی عینک سبز باشد برای فعالیت‌هایی که دید طبیعی در آنها بسیار مهم است، مناسب‌تر است. مثل رانندگی، دوچرخه‌سواری، ماهی‌گیری، اسکی و تنیس. لنزهای سبز عینک آفتابی، بدون این که در رنگ‌ها تغییر ایجاد کنند، نور را کاهش می‎دهند. عینک شیشه سبز برای هر نوع آب‌وهوا به جز روزهای برفی مناسب است.

خرید عینک به رنگ سبز از فروشگاه لوناتو

بنفش تیره / بنفش شفاف / ارغوانی

عینک مناسب فصل پاییز

استفاده از عینک بنفش در روزهای پاییزی نشان دهنده اعتمادبه‌نفس بالاست. افرادی که بنفش را انتخاب می‌کنند، قدرت تصمیم‌گیری بسیار بالایی دارند. به طور کلی، بنفش نماد لوکس بودن، مهارت، اعتبار و آگاهی معنوی بالاست.

اغلب کسانی که درونگرا هستند سراغ رنگ‌های خانواده‌ی بنفش می‌روند. رنگ ارغوانی سمبل ثروت، عقل و وفاداری است.

عدسی بنفش عینک سبب تقویت رنگ‌ها می‌شوند و بازتاب نور را کاهش می‌دهد.

خرید عینک به رنگ بنفش از فروشگاه لوناتو

زرد / طلایی

عینک مناسب فصل پاییز

زرد، رنگ خلاقیت، شادابی، قدرت و اعتمادبه‌نفس است. این رنگ همچون قرمز بسیار جلب‌توجه‌ می‌کند. همچنین، زرد محرک احساس است و روحیه افراد را بهبود می‌بخشد.

هنگام انتخاب عینک مناسب فصل پاییز توجه داشته باشید که زرد اعتماد به نفس و خوش‌بینی را بالا می‌برد.

اگر عدسی عینک آفتابی زرد باشد برای محیط‌های کم‌نور مناسب است. به این خاطر که کنتراست را افزایش می‌دهد. همچنین برای آب‌وهوای ابری، بارانی و برفی هم گزینه‌ای‌ عالیست.

خرید عینک به رنگ زرد از فروشگاه لوناتو

قرمز / شرابی / آلبالویی

هنگام انتخاب عینک مناسب فصل پاییز خوب است بدانید که رنگ قرمز، علاوه بر افزایش جذابیت شما، می‌تواند بر سرعت و قدرت واکنش‌های شما نیز بیافزاید. قرمز برای برانگیختن هیجانات قوی و ایجاد شور و انرژی بسیار مناسب است.

قرمز از لحاظ روانشناسی رنگ قدرت است. وقتی عینک با رنگ قرمز انتخاب می‌کنید یعنی می‌خواهید قدرت، عمل و اطمینان خود را به دیگران نشان دهید.

اگر عدسی عینک آفتابی قرمز باشد برای هر نوع فعالیتی مناسب است. از جمله می‌توان به رانندگی، دوچرخه‌سواری و اسکی اشاره کرد. قرمز با افزایش میزان کنتراست در نورهای کم، تصویر واضحی برای بیننده مهیا می‌کند.

نقش رنگ‌ها در روحیه افراد

رنگ‌ها می‌توانند در انتقال اطلاعات و ایجاد روحیه خاص نقش مهمی داشته باشند. حتی می‌توانند بر تصمیماتی که افراد می‌گیرند هم تأثیر بگذارند. به طور کلی، رنگی که برای عینک طبی یا عینک آفتابی خود انتخاب می‌کند نشان‌دهنده روحیات شماست. البته باید اشاره کنیم که همیشه فاکتورهایی همچون سن و جنسیت هم روی انتخاب رنگ تاثیر می‌گذارند.

خرید عینک به رنگ قرمز از فروشگاه لوناتو

سوالات رایج در مورد عینک مناسب فصل پاییز

کدام رنگ فریم عینک برای پاییز مناسب است؟

رنگ‌های نارنجی، قهوه‌ای، طلایی، زرد، قرمز، شرابی، ارغوانی، بنفش و کرم.

عدسی زرد عینک برای چه هوایی مناسب است؟

عینک آفتابی با عدسی زرد، طلایی یا کهربایی علاوه بر اینکه تابش نور را حذف می‎کند، نور آبی را نیز کاهش می‎دهد. این رنگ عینک برای هوای مه‌آلود و نیمه‌تاریک مناسب است.

کدام رنگ عینک برای هوای ابری و نیمه ابری پاییزی مناسب است؟

عینک با شیشه قرمز برای هوای آفتابی، نیمه‌ابری، ابری و برفی مناسب است. قرمز با افزایش میزان کنتراست در نورهای کم، تصویر واضحی برای بیننده مهیا می‌کند.

عینک نارنجی برای فصل پاییز مناسب است؟

یکی از بهترین رنگ‌ها برای عینک در فصل پاییز، رنگ نارنجی است.

Related Articles

کامنت بگذارید