خانه ۶ اسباب‌بازی که ممکن است به چشم کودک شما آسیب برساند

۶ اسباب‌بازی که ممکن است به چشم کودک شما آسیب برساند

نویسنده لوناتو
چشم کودک و آسیب های احتمالی

۶ اسباب‌بازی که ممکن است به چشم کودک شما آسیب برساند

در اینجا فهرستی از اسباب‌بازی خطرناک را در اختیار شما قرار می‌دهیم که استفاده از آنها سلامت چشم کودک شما را تهدید می‌کند. اگر می‌خواهید اسباب‌بازی  برای کودکتان خریداری کنید و یا به کودکی هدیه بدهید این لیست را از لیست کادوهایی که می‌خواهید بخرید حذف کنید.

۱-تفنگ‌هایی که هرگونه پرتابه را پرتاب می‌کنند

این‌گونه تفنگ‌ها که معمولاً توپ‌های سبکی را پرتاب می‌کنند، ممکن است این فکر را در ذهن شما ایجاد کند که این توپ‌های سبک نمی‌تواند خطری داشته باشد؛ اما این تفنگ‌ها به‌راحتی گلوله‌ها را تا فاصله ۵۰ متری پرتاب می‌کنند و به‌قدری قدرت دارند که بتوانند صدمات جدی‌ای را به چشم کودک وارد نمایند. چشم کودک و اسباب بازی های خطرناک

۲-تفنگ‌های آبی و بادکنک‌های آبی

این تفنگ‌ها و بادکنک‌های آبی می‌توانند آسیب‌های زیادی به چشم وارد کنند، ضربه‌ای که از این اسباب‌بازی‌ها به چشم وارد می‌شود می‌تواند موجب آسیب خوردن شبکیه چشم شده و منجر به کوری شود. حتی تفنگ‌هایی که یک مسیر آب نازک را پرتاب می‌کنند، اگر به چشم نزدیک باشد می‌تواند موجب آسیب‌دیدگی چشم شود.

۳-بازی‌های ماهی گیری

در انتهای چوب‌های اسباب‌بازی ماهی گیری محافظ‌هایی در نظر گرفته می‌شود، که اگر این محافظ را نداشته باشد خطرناک است.

۴-شمشیر، چاقو، تفنگ‌های سرنیزه‌دار

مطمئناً ایده بدی است، این‌گونه اسباب‌بازی‌ها بااین‌حال که نوک کاملاً تیزی ندارند ولی به‌قدری تیز هستند که در اثر برخورد با چشم آسیب‌های بدی به چشم وارد نماید.

۵-کف شادی، حباب‌ساز

این‌گونه اسباب‌بازی‌ها نیز به علت به‌کار بردن مواد شیمیایی، ممکن است به چشم آسیب برساند و مدل  پرتاب‌کننده آن‌ها می‌تواند آسیب‌های جدی به چشم برساند. چشم کودک و اسباب بازی های مناسب

۶-لیزرها و اسباب‌بازی‌هایی که فلش لایت دارند

بچه‌ها عاشق لیزر بازی هستند و داشتن لیزرهایی مثل لیزرهایی که در مشاغل و ارائه‌ها برای نشان دادن مطالب استفاده می‌شود بسیار خطرناک است و ممکن است در اثر تابش مستقیم به چشم موجب کوری شود. توصیه می‌شود اگر برای کودکانتان که به سن بیشتری رسیده‌اند و می‌خواهند با این‌گونه اسباب‌بازی‌ها بازی کنند، به‌خصوص اگر اسباب‌بازی از نوع پرتابی هست از عینک‌های محافظ استفاده کنید تا از رسیدن آسیب به چشم کودک جلوگیری نمایید. ضمناً به خاطر داشته باشید بازی کودکان در خارج از خانه می‌تواند موجب آسیب دیدن چشمان آن‌ها در زیر نور خورشید شود، لذا بهتر است از عینک‌های آفتابی مخصوص کودک جهت حفاظت از پرتو خورشید استفاده نمایید.  

خرید عینک آفتابی کودکان

خرید عینک طبی کودکان

     

کامنت بگذارید