خانه چرا شیشه عینک چرب می‌شود و چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟

چرا شیشه عینک چرب می‌شود و چگونه می‌توان این مشکل را برطرف کرد؟

نویسنده فروغ بیداری
چرا شیشه عینک چرب می‌ شود

چرا شیشه عینک چرب می‌ شود

چرا شیشه عینک چرب می‌ شود ؟ اگر عینکی باشید حتما این سوال را بارها از خودتان پرسیده‌اید. برای اینکه دلیل این امر را متوجه شوید از شما دعوت می‌کنیم که این مطلب لوناتو را تا انتها بخوانید.

بیشتر عینک‌های موجود در بازار با عدسی‌های ضد بازتاب نور عرضه می‌شوند. به این خاطر که این عدسی‌ها هرگونه بازتاب نوری از وسایل الکترونیک همچون موبایل یا نمایشگرهای دیجیتالی را مسدود می‌کنند و به کاربر کمک می‌کنند تا دید بهتر و واضح‌تری داشته باشد.

تقریبا همه آزمایشگاه‌ها هم لنزهای آنتی‌رفلکت مخصوص خود را دارند. اما این عدسی‌ها با همه خوبی‌هایی که دارند، بسیار مستعد چرب و کثیف شدن هستند. یعنی بیشتر از عدسی‌های معمولی به خود چربی می‌گیرند.

موضوع دیگری که باعث سریع چرب شدن شیشه عینک می‌شود، عمر عدسی است. هر چه عدسی عینک بیشتر کار کرده باشد، تمیز نگه داشتن آن سخت‌تر خواهد بود.

البته لنزهای ضدبازتاب بسیار باکیفیت در مقابل چربی و کثیفی، قطره‌های آب، اشعه‌های فرابنفش خورشید و گردوخاک مقاوم هستند. همچنین خاصیت ضد خش و ضد استاتیک نیز دارند. به این معنی که لازم نیست دایم لنزها را تمیز کنید و به راحتی می‌توانید بهترین و واضح‌ترین دید را داشته باشید.

خرید عدسی عینک از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

از دیگر دلایلی که می‌توان در مورد زود چرب شدن شیشه عینک گفت، چربی پوست صورت است.

اگر پوست چرب داشته باشید یا از کرم‌های آرایشی چرب زیادی استفاده کنید امکان اینکه عدسی عینکشان زود به زود کثیف شود، بیشتر است. هر بار که شما به صورت، موها یا عینک دست می‌زنید همه گرد و غبارها روی شیشه عینک می‌نشینند و سطح آن را کثیف می‌کنند.

چگونه می‌توان از زود کثیف شدن شیشه عینک پیشگیری کرد؟

چرا شیشه عینک چرب می‌ شود
در طول روز، برای از بین بردن هر نوع لکه از سطح عینک بهتر است از پارچه‌های مایکروفایبری یا دستمال‌های مخصوصی که عینک‌فروشی‌ها می‌دهند استفاده کنید.

یکی از راه‌هایی پیشگیری از کثیف شدن شیشه عینک این است که به درستی از آن مراقبت کنید. هر روز پس از صرف وعده‌های غذایی، عینک خود را با دستمال مخصوص عینک تمیز کنید. این کار بسیار آسان است و هیچ وقتی از شما نمی‌گیرد، پس در انجام آن تنبلی نکنید.

برای خود عادت بسازید. عادت کنید که همیشه بعد از بلند شدن از پشت میز غذا، دستمال برداشته و عینک را از دسته تا شیشه تمیز کنید و سپس به چشم بزنید.

این را در نظر داشته اشید که لنزهای ضد بازتاب نور را بهتر است با محلول‌های مخصوص عینک و دستمال میکروفایبری تمیز کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

در طول سفر می‌توانید از دستمال‌های مرطوب مخصوص عینک کمک بگیرید.

در خانه بهترین کار این است که عینک را با مایع ظرفشویی و آب ولرم شست‌وشو دهید و سپس با دستمال میکروفایبری خشک کنید. این روش علاوه بر نتیجه بهتر، هزینه کمتری هم دارد.

بیشتر بخوانید: تمیز کردن شیشه عینک‌

چرا شیشه عینک چرب می‌ شود

خرید عینک طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

سوالات مربوط به اینکه چرا شیشه عینک چرب می‌ شود

چرا تمیز کردن شیشه عینک بسیار مهم است؟

چون زمانی که روی عینک لکه‌های تماس دست  یا سایر آلودگی‌ها قرار می‌گیرد چشم دچار فشار برای مشاهده دقیق اشیای مقابلش می‌شود. همچنین اگر عینک برای بازه زمانی طولانی تمیز نشود می‌تواند سبب تحریک فولیکول‌های موی روی بینی و ایجاد جوش و آکنه شود.

چگونه شیشه عینک را بشوییم؟

عینک را با دقت زیر شیر آب بگیرید تا شیشه‌های آن خیس شود. یک قطره مایع آنتی باکتریال روی دو طرف شیشه‌ها بریزد. انگشت اشاره را در یک طرف شیشه و انگشت شصت را در طرف دیگر آن قرار دهید و با حرکت دایره‌وار روی شیشه بمالید. همین کار را برای شیشه‌ی دیگر و کل فریم هم انجام دهید.

قرار دادن عینک روی سر برای سلامتی مضر است؟

قراردادن عینک روی مو‌ها می‌تواند سبب جذب آلودگی از مو‌ها به روی عدسی عینک و بروز مشکل‌های سلامت شود. از قرار دادن عینک روی سر یا زیرچانه هم خودداری کنید، زیرا احتمال فشار به فریم عینک و شکستن آن وجود دارد.

کامنت بگذارید