خانه اخبار لنز مناسب برای افرادی که دچار خشکی چشم هستند!

لنز مناسب برای افرادی که دچار خشکی چشم هستند!

نویسنده تیم لوناتو
خشکی چشم

لنز مناسب برای افرادی که دچار خشکی چشم هستند، یکی از چالش‌های مصرف‌کنندگان این محصول است. لنزهای تماسی راحت، قابل‌تنظیم و سازگار با سبک زندگی امروز هستند. اما داشتن چشم‌های خشک می‌تواند استفاده از این لنزها را به یک کار ناراحت‌کننده تبدیل کند که نه می‌توان از آن چشم پوشید و نه می‌توان آن را انجام دارد. با این وجود خوشبختانه دانشمندان برای این چالش هم راه‌حلی پیدا کرده و لنزهای مناسب با چشم‌های حساس ساخته‌اند. بنابراین شما چه نزدیک‌بین باشید و چه دور‌بین و یا حتی آستیگماتیسم، لنز مناسب با چشم خشک شما وجود دارد. سوژه این نوشته معرفی بهترین لنز طبی برای چشم حساس و مستعد خشکی است.

علت‌های خشکی چشم

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است شما را دچار خشکی و حساسیت چشم‌ کند. قرار گرفتن در معرض دستگاه تهویه هوا و وسایل گرم‌کننده و خنک‌کننده، خیره شدن طولانی‌مدت به صفحه نمایش تلوزیون، کامپیوتر، موبایل و تبلت، مصرف بعضی از داروها یا استفاده از درمان‌های خاص، قرار گرفتن در شرایط پزشکی، سبک غلط زندگی و حتی استفاده از لنز بی‌کیفیت و نامناسب از جمله این دلایل است.

خشکی چشم فقط یک بیماری آزاردهنده یا عارضه‌ای نیست که با استفاده گه‌گاه از قطره چشمی برطرف شود. این وضعیت عوارض جدی‌تری دارد. خشکی چشم مداوم می‌تواند چندین عارضه حاد را به دنبال داشته‌باشد:

  • آسیب‌هایی مانند ساییدگی قرنیه، زخم قرنیه یا التهاب چشم
  • عفونت چشمی به علت کاهش اشک

چشم‌ خشک و گزینه‌های پیش رو

خشکی چشم

مشکل چشم خشک تنها از دست دادن رطوبت نیست. افراد دارای چشم خشک معمولاً از سوزش، درد، خارش، قرمزی، التهاب و حتی تاری دید رنج می‌برند. برای افراد دارای چشم خشک، گزینه‌های زیر وجود دارد:

  • لنز تماسی نرم: این محصول دقیقاً برای افراد مبتلا به خشکی مزمن چشم طراحی شده‌است. مواد مورد استفاده در لنز تماسی نرم برای نگهداری از آب ساخته شده و اجازه می‌دهد اکسیژن به راحتی از آن عبور کند. بنابراین کمترین عوارض ممکن ازطریق این لنز به چشم وارد می‌شود.
  • لنز حاوی آب: این نوع لنز
    دارای سطوح مختلفی از محتوای مرطوب است. هرچه سطح رطوبت در این لنز بالاتر باشد، برای چشم با خشکی کمتر مناسب است. چراکه وجود رطوبت بالا باعث از بین رفتن رطوبت خود چشم می‌شود. بنابراین افراد دارای چشم خیلی خشک باید از لنز تماسی نرم با درصد رطوبت کمتر استفاده کنند.
  • لنز هیدروژل سیلیکونی: لنزهای تماسی ساخته‌شده از سیلیکون نسبت به دیگر لنزهای تماسی به رطوبت کمتری نیاز دارند و اجازه عبور اکسیژن بیشتری را می‌دهند. اگرچه این لنزها کمی گران‌تر از دیگر انواع لنز هستند، اما برای افرادی که چشم‌های خشک دارند راحت‌تر است.
  • لنز روزانه: لنزهای تماسی روزانه بهترین گزینه برای افرادی است که ناراحتی و خشکی چشم را تجربه می‌کنند. اینگونه لنزها در پایان روز از چشم خارج شده و فرصت ایجاد خشکی را پیدا نمی‌کنند. درواقع احتمال ایجاد هرگونه رسوبات پروتئینی بر روی لنزهای شما با استفاده از این محصول نزدیک به صفر است.
همچنین بخوانید: بهترین لنز برای چشم‌ های حساس

معرفی لنز مناسب چشم خشک

خشکی چشم

در ادامه 5 لنزی که مناسب با چشم‌های خشک طراحی و تولید شده‌اند به شما معرفی می‌شود:

  1. لنز روزانه Comfi Daily Disposable: 58 درصد از بافت این لنز را آب تشکیل می‌دهد. بنابراین نهایت احساس راحتی و رطوبت در چشم شما ازطریق این لنز ایجاد می‌شود.
  2. لنز Proclear: این لنزهای تماسی حاوی یک ماده منحصربه‌فرد است که به حفظ رطوب در چشم کمک می‌کند. سازمان غذا و داروی امریکا FDA کارایی این محصول را به عنوان یک لنز تماسی بسیار راحت که کمترین عوارض را در چشم ایجاد می‌کند، معرفی می‌کند.
  3. لنز بیوفنیتی Biofinity: این لنز از هیدروژن سیلیکون ساخته شده‌ که حاوی مرطوب‌کننده‌های سطحی یا روان‌کننده نیستند. آنها به‌ویژه طراحی شده‌اند تا اکسیژن را عبور داده و نهایت راحتی را دارند.
  4. لنز Acuvue Oasys: این لنزها رطوبت موردنیاز چشم خشک را تأمین کرده و از چشم در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید محافظت می‌کند.
  5. لنز Air Optix: این لنز مقدار قابل‌توجهی اکسیژن را عبور داده و از این طریق به حفظ سطح بالایی از رطوبت در چشم کمک می‌کند. این لنز همچنین دارای سطح صافی است که به دفع تجمع و حفظ رطوبت چشم کمک می‌کند.

مراقبت‌های لنز طبی برای چشم‌های مستعد خشکی و حساسیت

قطره های اشک مصوعی برای چشم های خشک
قطره های اشک مصوعی برای چشم های خشک

بخشی از اقداماتی که افراد دارای چشم خشک می‌توانند برای رهایی از چالش پوشیدن لنز انجام دهند، مراقبت‌های زیر است:

  • در حال حاضر، بهترین محصول مراقبت از لنز برای ضد عفونی کردن آن، محلول بر پایه پراکسید هیدروژن است. با این حال، اگر پس از ضدعفونی لنز، پراکسید هیدروژن بر روی آن باقی بماند، چشم شما را تحریک کرده و عوارض خشکی را بدتر می‌کند. افراد مبتلا به خشکی چشم ممکن است تغییر محلول‌های مراقبت از لنز و اطمینان از استفاده صحیح از محلول را مفید بدانند.
  • اگر خشکی چشم مشکل ساز شد، مراجعه به پزشک ضروری است. همانطور که گفتیم این عارضه ممکن است به آسیب‌های حاد در چشم منجر شود.
  • برطبق تحقیقات دانشمندان امگا 3 علائم خشکی چشم را کاهش می‌دهد. غذاهای حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 که سرشار از مولکول‌های ضدالتهابی بوده و از این طریق از تحریک چشم حساس پیشگیری می‌کند. به‌علاوه این عناصر با پردازش چربی‌ها در غدد اشک آور و کمک به افزایش تولید اشک، چشم را مرطوب می‌کند.
  • قطره چشم اساساً اشک مصنوعی است و با نسخه یا بدون نسخه موجود است. آنها می توانند به سرعت و به آسانی اعمال شوند و در چشمان خشک روان‌کنندگی بسیار کارآمدی داشته‌باشند.
  • قطره‌های چشمی انواع مختلفی داشته و لازم است نوع مناسب آن برای چشم‌های حساس استفاده شود. محصولات دارای ویژگی‌های زیر بهترین انتخاب است:
  • بدون مواد نگهدارنده: قطره‌های چشمی بدون مواد نگهدارنده برای افرادی که چشم‌های نسبتاً خشک داشته و یا به مواد نگهدارنده حساس هستند، مناسب است.
  • مطابق با نسخه پزشک: قطره‌های چشمی با نسخه برای افرادی که خشکی چشم بسیار شدید دارند، وجود دارد. این محصول خشکی چشم را کاهش داده و به افزایش تولید اشک کمک می‌کند.
  • برای افراد دارای چشم مستعد خشکی بهتر است قطره‌های چشمی را قبل از پوشیدن لنز استفاده کنند. به این ترتیب از هرگونه ناراحتی، خشکی و حساسیت در چشم پیشگیری می‌شود.
همچنین بخوانید: 9 ترفند خانگی برای برطرف کردن خشکی چشم ها

منبع

https://www.verywellhealth.com/best-contact-lenses-for-dry-eyes-4644606
https://www.feelgoodcontacts.com/eye-care-hub/what-are-the-best-contact-lenses-for-dry-eyes

Related Articles

کامنت بگذارید