خانه با برند عینک «واربی پارکر» (Warby Parker) بیشتر آشنا شوید

با برند عینک «واربی پارکر» (Warby Parker) بیشتر آشنا شوید

نویسنده تیم لوناتو
واربی پارکر (Warby Parker)

واربی پارکر

واربی پارکر (Warby Parker) یک خرده فروش عینک های طبی و آفتابی آمریکایی است که در شهر نیویورک تاسیس شد. این فروشگاه در ابتدا محصولات خود را از طریق وبسایت به فروش می رسانید، اما بعدها فروشگاه های خود را در آمریکا و کانادا نیز راه اندازی کرد.

تاریخچه

این شرکت توسط نیل بلومنتال، آندره هانت، دیوید گیبوا، و جفری ریدر در سال 2010 در فیلادلفیا تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر نیویورک راه اندازی شد. اسم رسمی این شرکت هم اکنون Jand Inc. بوده و واربی پارکر (Warby Parker) اسم برند این شرکت می باشد.

واربی پارکر در ابتدا به صورت یک استارت آپ در مدرسه وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، جایی که موسسان این شرکت در آنجا مشغول به تحصیل بودند راه اندازی شد. این شرکت استارت آپی، کار خود را با 2500 دلار بودجه آغاز کرد و در فوریه 2010 تاسیس شد. مدت زمان زیادی نگذشته بود که شرکت ها و نهادهای متعددی از جمله مجله وگ اقدام به حمایت مالی از این شرکت نمود. به طوری که تا ماه مه 2011 میزان سرمایه این شرکت به 2.5 میلیون دلار رسید. واربی پارکر توانست با ارائه محصولات با کیفیت و جذب مشتری، سرمایه خود را به سرعت افزایش دهد. این شرکت توانست در سال 2011  با داشتن 60 کارمند بیش از 100 هزار عینک را به فروش رساند. تعداد کارمندان این شرکت تا پایان سال 2012 به 100 نفر رسید. ارزش شرکت نیز در آپریل 2015 معادل 1.2 میلیارد دلار تخمین زده شد.

در سال 2016 این شرکت تصمیم گرفت که با سرمایه ای معادل 16 میلیون دلار  اقدام به راه اندازی کارخانه تولیدی عینک های برند خود را در زمینی به مساحت 34 هزار فوت مربع کند. این کارخانه سرانجام در سال 2017  با 130 کارمند راه اندازی شد.

واربی پارکر (Warby Parker)
واربی پارکر

خرده فروشی

این شرکت در ابتدا عینک های خود را به صورت آنلاین و از طریق فروشگاه های خود در آمریکا و کانادا به فروش می رساند. طرح ویژه امتحان در منزل، این امکان را به مشتریان می داد تا 5 عینک را از وبسایت انتخاب کرده و آنها را در منزل امتحان کنند و پس از انتخاب عینک مورد نظر تنها مبلغ آنرا پرداخته و مابقی عینک ها را عودت دهند. امکان آپلود عکس شخصی خود توسط مشتریان و امتحان کردن قاب های عینک متعدد به صورت مجازی از طریق اپلیکیشن موبایل از دیگر قابلیت های منحصر به فردی بود که برای اولین بار توسط واربی پارکر در اختیار مشتریان عینک قرار گرفت.

واربی پارکر در سال 2010 رسما کار خود را با فروش آنلاین عینک شروع کرد و در سال 2013 اولین فروشگاه خود را افتتاح کرد. طی سال های بعد با رونق گرفتن این کسب و کار، فروشگاه های فیزیکی متعددی در سراسر کشور راه اندازی کرد تا به تدریج بتواند برند خود را در بازار مطرح کند. واربی پارکر به دنبال گسترش هر چه بیشتر کسب و کار خود، اولین همکاری مشترک خود را با Nordstrom در سال 2015 آغاز کرد. این شرکت توانست تا سال 2017 تعداد شعبات خود را به 71 شعبه در 28 ایالت آمریکا گسترش دهد.

تولیدات

واربی پارکر هم اکنون محصولاتش را توسط خودش تولید می کند و آنها را به ص رت مستقیم از طریق وبسایت و فروشگاه های فیزیکی خود به مشتریان خود عرضه می کند. این شرکت مواد اولیه برای ساخت عینک های خود، از جمله استات را از ایتالیا خریداری کرده و فریم های عینک خود را در کارخانه های چینی و با همان کیفیتی که سایر شرکت های صاحب نام از جمله Luxottica طراحی می کنند، تولید می کند. بدین ترتیب عینک های با کیفیت این شرکت با قیمت های پایین از جمله 95 دلار، 145 دلار و 195 دلاری عرضه می گردد که در مقایسه با سایر برندها، قیمت هایی رقابتی می باشد که همین امر به فروش هر چه بیشتر عینک های واربی پارکر کمک کرده است. از این رو اکثر مشتریان این شرکت، به طور متوسط بیش از 2 عینک در سال سفارش می دهند. (1.5 جفت عینک در سال)

اکثر مشتریان فعلی واربی پارکر هم اکنون در رده سنی 25 تا 34 سال هستند. این شرکت علاوه بر تولید عینک های طبی و آفتابی، به تولید مونوکل (عینک تک چشمی) نیز می پردازد.

سوالات متداول در مورد برند واربی پارکر (Warby Parker)

واربی پارکر عینک طبی هم دارد؟

بله این شرکت علاوه بر تولید عینک های طبی و آفتابی، به تولید مونوکل (عینک تک چشمی) نیز می پردازد.

دلیل محبوبیت برند Warby Parker چیست؟

این برند توانست قیمت عینک خود را به طور قابل توجه ای کاهش دهد و عناصر اجتماعی خوبی را با برند شرکت شان همراه کند. به این صورت که عینک های مورد علاقه‌ی مشتری را از طریق فروشگاه آنلاین خود برای او می فرستاد و مشتری می توانست این عینک ها را بر روی عکس خود امتحان کند؛ و از این طریق بهترین عینک را خریداری کند. چون مشتریان حق انتخاب داشتند و با قیمت مناسب عینک را خریداری می کردند میزان فروش این شرکت نیز افزیش یافت.

آیا برند واربی پارکر برای تست عینک اپ موبایل دارد؟

بله شما می توانید اپلیکیشن را برای موبایل تان دانلود و استفاده کنید. یکی از ویژگی های منحصر به فرد این اپ این است که به کاربران این امکان را می دهد تا مناسب ترین عینک را براساس چهره خود انتخاب کنند.

عینک‌های Warby Parker تولید خود این کمپانی هستند؟

واربی پارکر هم‌اکنون محصولاتش را خودش تولید می‌کند و آنها را به صورت مستقیم از طریق وبسایت و فروشگاه‌های فیزیکی خود به مشتریان خود عرضه می‌کند. این شرکت مواد اولیه برای ساخت عینک‌های خود، از جمله استات را از ایتالیا خریداری کرده و فریم‌های عینک خود را در کارخانه‌های چینی و با همان کیفیتی که سایر شرکت‌های صاحب نام از جمله Luxottica طراحی می‌کنند، تولید می‌کند.

کامنت بگذارید