خانه اخبار 5 پیشنهاد هیجان‌انگیز برای اینکه در دوران همه‌گیری ویروس کووید 19 روحیه خود را حفظ کنیم

5 پیشنهاد هیجان‌انگیز برای اینکه در دوران همه‌گیری ویروس کووید 19 روحیه خود را حفظ کنیم

نویسنده تیم لوناتو
همه گیری کرونا

همه گیری کرونا

همه گیری کرونا باعث شده تا همه ما با خانه خود بیشتر از قبل آشنا شویم. آموخته‌ایم چگونه در خانه بمانیم و کارهایمان را انجام دهیم؛ یاد گرفته‌ایم چطور با دورکاری و عدم معاشرت نزدیک با دوستان و همکاران کنار بیاییم. پاندمی کرونا تحول بزرگ و البته ناخوشایندی را در زندگی همه ما به وجود آورده است. در واقع دستمان را برای انجام بسیاری از کارها بسته است؛ از معاشرت و دیدار دوستان گرفته تا سفر و دورهمی و خوشگذرانی.

اما با این وجود، باز هم می‌توان در این دوران مثبت‌اندیش بود و افکار منفی و آزاردهنده را از خود دور کرد. مثلا ساده‌ترینش این است که با دوستان خود دورهمی‌های آنلاین ترتیب دهیم و با ویدئوکال با هم در تماس باشیم. یا مثلا همه با هم به طور دسته‌جمعی بازی آنلاین انجام دهیم.

راه‌های بسیار متنوعی برای حفظ سلامت جسم و روح در دوران پاندمی کرونا وجود دارد. به همین خاطر، تیم لوناتو تصمیم گرفته چندین راهکار جالب و کاربردی را به شما آموزش دهد تا انرژی‌های مثبت خود را در این دوران حفظ کنید؛ کارهایی که خود اعضای لوناتو با هم و تک‌به‌تک انجام می‌دهند.

به پادکست‌های فارسی گوش کنید

همه گیری کرونا

شما می‌توانید با دانلود اپ‌های پخش‌کننده پادکست، وقت خود را مفید و سرگرم‌کننده سپری کنید. از جمله بهترین پادکست‌های فارسی که علاوه بر آموزش، جنبه سرگرمی هم دارند می‌توان به پادکست چنل‌بی، پادکست بی‌پلاس، پادکست دایجست، پادکست آن، پادکست رادیو مرز، رادیو دیو و ... اشاره کرد.

از بهترین اپلیکیشن‌های پخش‌کننده پادکست هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پاکت کست (Pocket Casts): اندروید و آی او اس
  • کست باکس (Castbox): اندروید و آی او اس
  • اورکست (Overcast ): آی او اس
  • گوگل پادکست (Google Podcasts): اندروید و آی او اس
  • کسترو (Castro): ‌آی او اس
  • اسپاتیفای(Spotify) : اندروید و آی او اس
  • لافبل (Laughable): اندروید و آی او اس
  • پروکست (Procast): اندروید و آی او اس

در زیر تعدادی از بهترین پادکست‌های فارسی را با لینک برایتان معرفی کرده‌ایم که در صورت علاقه‌مندی، از آنها استفاده کنید. البته اگر شما هم پادکستی می‌شناسید که در این فهرست نیست، نامش را در بخش نظرات برای ما و مخاطبان بلاگ بنویسید تا از آن استفاده کنیم:

پادکست چنل بی

کمتر کسی پیدا می‌شود که به پادکست فارسی گوش کند و اسم چنل‌بی و علی بندری به گوشش نخورده باشد! چنل بی داستان‌های واقعی باورنکردنی را روایت می‌کند.

پادکست رادیو نیست

رادیو نیست روایت‌کننده مکان‌های خاموش است؛ جاهایی همانند پلاسکو که قبلا بوده و در حال حاضر نیست.

رادیو مرز

مرضیه رسولی در رادیو مرز در مورد مسائلی صحبت می‌کند که موجب اختلاف بین آدم‌هاست. موضوعاتی که معمولا باعث جدا شدن دنیای برخی افراد از بقیه جامعه می‌شود. این پادکست حالت مستند دارد و در هر اپیزود با افراد مختلفی مصاحبه می‌شود تا در مورد تجربه‌های خود حول آن موضوع صحبت کنند.

خرید عینک طبی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

پادکست رادیو دیو

رادیو دیو یک مجله شنیداری است که موسیقی و ادبیات را ترکیب می‌کند.

پادکست دایجست

پادکست دایجست به موضوعات بسیار متفاوتی می پردازد؛ از تاریخ و سیاست گرفته تا موضوعات اجتماعی. پادکست سعی دارد موضوعات پیچیده دنیا را به زبانی خلاصه و ساده بیان کند.

رادیو پرچم سفید

در پادکست پرچم سفید به میزبانی احسان طریقت، داستان جنگ‌های دنیا روایت می‌شود.

پادکست بی پلاس

بی‌پلاس روایت‌کننده خلاصه‌ای از کتاب‌های غیر داستانی است و میزبان آن هم کسی نیست جز علی بندری! علی بندری با لحن شیرین و شیوای خود مغز کتاب‌های غیرداستانی را روایت می‌کند تا در صورت تمایل آن کتاب را خریداری و مطالعه کنید.

بازی کنید

یکی دیگر از روش‌های موثر و البته جذاب حفظ مثبت‌اندیشی در همه گیری کرونا بازی است. می‌توانید با اعضای خانواده بازی‌های سنتی انجام دهید. یا با کنسول‌های بازی (ایکس‌باکس، پلی‌استیشن، نینتندو و ...) بازی‌های دو یا چند نفره بازی کنید.

حتی می‌توانید با دوستان خود به صورت آنلاین بازی‌های گروهی انجام دهید. به طور مثال، Draw Something یکی از برنامه‌های عالی برای گذراندن وقت با دوستان در دوران پاندمی کروناست. این برنامه به آسانی به دیگران متصل می‌شود و سرگرم کننده است. شما یک کلمه را انتخاب و آن را نقاشی می‌کشید و منتظر می‌شوید تا دوستانتان آن را حدس بزنند. این برنامه سرگرم کننده باعث می‌شود تا زمان کمی سریعتر برای شما بگذرد.

خرید عینک آفتابی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

دورهمی‌های آنلاین برگزار کنید

همه گیری کرونا

در همه گیری کرونا نباید از خانه خارج شویم اما بدون شک دلمان برای معاشرت و دورهمی‌های دوستانه تنگ می‌شود. خب چاره چیست؟ ویدئوکال (تماس تصویری). با دوستان خود یک روز و یک ساعت را مشخص کنید و هر هفته با موبایل دور هم بنشینید و گل بگویید و گل بشنوید.

مهارت جدید بیاموزید

در دوران همه گیری کرونا می‌توانید هنر، ورزش یا زبان جدید بیاموزید. در فضای مجازی دوره‌های آموزشی متنوعی وجود دارد که می‌توانید بنا بر سلیقه خود یکی را انتخاب و خودآموزی را آغاز کنید.

حتی در دوره‌های آموزش آنلاین هم می‌توانید ثبت‌نام کنید. از آموزش تولید محتوا، برنامه‌نویسی، طراحی سایت، موسیقی، آواز، نقاشی گرفته تا آشپزی و خیاطی و زبان دوم.

فقط کافی است اراده کنید که مهارت تازه‌ای بیاموزید؛ مطمئن باشید که ابزارهای آنلاین بسیار متنوعی در اختیار شما قرار دارند. به طور مثال، دولینگو (Duolingo) برنامه ایست که با آن می‌توانید در این دوران با دیگران در اطراف دنیا ارتباط برقرار کنید و در عین حال به آموزش زبان جدید یا تقویت زبانی که می‌دانید بپردازید. با این برنامه می‌توانید به آسان‌ترین روش ممکن زبان یاد بگیرید و پس از این دوران از آن استفاده کنید.

خرید لنز رنگی از فروشگاه آنلاین عینک و لنز لوناتو

مدیتیشن کنید

تمرین مراقبه و مدیتیشن یکی از بهترین روش‌ها برای مراقبت از خود است. استفاده از یک برنامه برای این کار می‌تواند بسیار موثر باشد. یکی از برنامه‌های خوب برای مدیتیشن Headspace است و به شما کمک می‌کند تا فکر خود را از موضوعات مضطرب کننده دور کنید و به مسائل خوب فکر کنید.

کلام آخر

در آخر هم لازم است بگوییم که تحقیقات نشان داده مثبت‌نگری با تقویت سیستم ایمنی بدن رابطه مستقیم دارد و قدرت سیستم دفاعی بدن را در مقابل با ویروس‌ها به طرز شگفت‏‌انگیزی بالا می‌برد.

اگرچه افکار مثبت باعث حل همه مشکلات نمی‌شود، اما به شکل غیرمنتظره‌ای کمک می‌کند تا مشکلات قابل‌کنترل‌تر به نظر برسند.

افکار مثبت کمک می‌کنند تا با دید بازتری به مشکلات نزدیک شویم و به دنبال راه چاره‌ای برای حل آن‌ها باشیم.

با مثبت‎اندیشی و اندیشه‎های خوب، می‌توانید بدن خود را در مقابله با ویروس کووید 19 واکسینه کنید.

Related Articles

کامنت بگذارید