خانه هر آنچه در مورد شرکت Hawkers باید بدانید

هر آنچه در مورد شرکت Hawkers باید بدانید

نویسنده تیم لوناتو
هر آنچه در مورد شرکت Hawkers باید بدانید

Hawkers (هاکرز) یک شرکت اسپانیایی است که در زمینه فروش عینک آفتابی فعالیت دارد. این کمپانی از طریق اینترنت و به صورت آنلاین به فروش عینک‌های خود اقدام می‌کند. 

هاکرز در دسامبر سال 2013 میلادی توسط «ایناکی سوریانو»، «پابلو سانشز»، «برادران الخاندرو» و «دیوید مورنو» در بخش خودمختار والنسیا در کشور اسپانیا تاسیس شد. هاکرز بخشی از گروه Saldum Ventures است و در حال حاضر مدیریت آن به عهده «الخاندرو بتانکورت» است.

این شرکت قبل از فروش آنلاین عینک آفتابی، در زمینه‌های مختلفی همچون برنامه‌نویسی، طراحی گرافیکی و بیزینس فعالیت داشته است. چهار نفری که در بالا نام بردیم ابتدا کمپانی Saldum را در سال 2012 میلادی راه‌اندازی کردند؛ یک فروشگاه اینترنتی دست‌دوم فروشی. اما این پروژه آورد مالی چندانی برای آنها بدنبال نداشت و یک سال و نیم بعد وقتی فروش چندانی نداشتند مجبور شدند منبع دیگری را برای کسب درآمد خود پیدا کنند. 

آنها برای کسب درآمد به راه‌اندازی و توسعه فروشگاه‌های آنلاین برای مشتری‌های خارجی اقدام کردند.

از آنجا که پلتفرم‌هایی که آنها برای مشتری‌های خود توسعه داده بودند، سودآور بود، تصمیم گرفتند بیزینس خودشان را راه‌اندازی کنند. این کار را با بودجه‌ و سرمایه‌ای بسیار محدود و فقط با 300 دلار و با فروش آنلاین عینک آفتابی از برند آمریکایی Knockaround آغاز کردند.

سپس کسب‎وکار خود را به فروش گیوه و کفش کتانی و برند Miss Hamptons توسعه دادند.

موفقیت این دو بیزینس سبب شد تا برند شخصی خود در تولید عینک آفتابی را داشته باشند. البته کارخانه تولیدی هاکرز اوت‌سورس است و خودشان کارخانه‌ای برای تولید عینک راه‌اندازی نکرده‌اند.

در سال 2014 میلادی، درآمد کمپانی هاکرز از 15 میلیون یورو تجاوز کرد. در سال بعد به بیش از 40 میلیون یورو رسید و Hawkers توانست در سال 2016 میلادی بیش از 70 میلیون یورو فروش را ثبت کند.

در اکتبر سال 2016 میلادی، هاکرز اولین دوره تامین مالی خود برای سرمایه‌گذارهای خارجی را افتتاح کرد و 50 میلیون یورو معادل 56 میلیون دلار در اولین دوره بدست آورد. در نوامبر همان سال، هاکرز «الخاندرو بتانکورت» را به عنوان مدیر کل و جانشین «الخاندرو مورنو» معرفی کرد. فرد دیگری به نام «هوگو آروالو» نیز به عنوان قایم مقام مدیر به مجموعه اضافه شد.

محصولات هاکرز

مدل‌های هاکرز بر اساس برندهای مشهوری که پروانه آنها منقضی شده است همانند Uvex ، lgl35 و lgl35 طراحی و تولید می‌شوند . البته تغییراتی در این محصولات ایجاد می‌شود مثلا رنگ عدسی‌ها عوض می‌شود.

مواد مورداستفاده هاکرز شامل عدسی‌های پلاریزه TAC ساخت کشور چین، فریم‌های پلی‌کربناتی و استیل است.

مدل تجارت شرکت هاکرز

بر اساس گزارش بلومبرگ، بیزینس هاکرز مبتنی بر اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، به ویژه فیس‌بوک و توئیتر است. این شبکه‌های اجتماعی مهم‌ترین کانال‌های فروش هاکرز هستند.

این شرکت اسپانیایی با استفاده از تبلیغات اینفلوئنسرها، سلبریتی‌ها و اسپانسرها محصولات خود را به فروش می‌رساند و در این مسیر نیز بسیار موفق است.

بازاریابی تأثیرگذار که استراتژی اصلی هاکرز است به نام «اینفلوئنسر مارکتینگ» نیز شناخته می‌شود و شاخه‌ای از بازاریابی است که بر روی اشخاص خاصی از جامعه (یا استایل خاصی) متمرکز می‌شود.

در این روش، شرکت اشخاصی که روی خریداران تاثیرگذار هستند را شناسایی می‌کند و سپس به فعالیت‌های بازاریابی حول این اینفلوئنسرها جهت می‌دهد. به این صورت که اینفلوئنسر محتوایی تولید می‌کند و خود را به عنوان یک خریدار نشان می‌دهد و به این صورت، محصول این کمپانی، گواهی و تایید می‌شود.

کامنت بگذارید