خانه اخبار مشکلات خرید عینک جدید و معرفی راهکارهای آنها

مشکلات خرید عینک جدید و معرفی راهکارهای آنها

نویسنده تیم لوناتو
مشکلات خرید عینک جدید و معرفی راهکارهای آنها
اگر از عینکی که تازه خریداری کرده‌اید راضی نیستید، خجالت نکشید که آن را به فروشگاه اینترنتی یا فروشگاهی که خریداری کرده‌اید پس دهید. پس از انتخاب عینک جدید شما تا قبل از سوار شدن عدسی عینک روی آن نمی‌توانید تشخیص دهید که این فریم روی صورت شما چگونه به‌نظر خواهید رسید. بنابراین، چندان جای تعجب ندارد که پس از خرید فریم خالی تصور کنید که عینک مناسبی خریداری کرده‌اید. اما پس از استفاده احساس پشیمانی خواهید کرد که چرا این مدل را برگزیده‌اید. به منظور پیشگیری از این ندامت‌ها بهترین ایده این است که از فروشنده در مورد گارانتی و سیاست‌های بازگشت محصول خریداری شده حتما سوال بپرسید. به‌طور مثال گارانتی بازگشت محصول در فروشگاه اینترنتی عینک و لنز لوناتو به ترتیب زیر است: ما جهت رضایت بیشتر مشتریان گارانتی ۳۰ روز بازگشت وجه ارائه می‌کنیم و برای انتخاب بهتر در فروشگاه اینترنتی لوناتو می‌توانید از سرویس تست در منزل استفاده کنید. در برخی از فروشگاه‌ها نیز امکان تعویض یا پس دادن عینک خریداری شده وجود دارد. برای این منظور باید حتما پیش از خرید این مسایل را جویا شوید و آگاهی کامل در این زمینه داشته باشید. همچنین توجه داشته که بنا به هر دلیلی اگر فریم یا عدسی خریداری شده به همان ترتیبی که ادعا شده نیست، یعنی فروشنده جنس اشتباهی یا تقلبی به شما فروخته می‌توانید طبق قانون آن را تعویض کرده یا به‌طور کلی پس دهید و پول خود را دریافت کنید. اگر شماره لنز عینک اشتباه باشد، ممکن است دو دلیل داشته باشد:
  • نمره عینک اشتباه اعلام شده
  • آزمایشگاه ساخت عدسی، آن را اشتباه ساخته است
برای این منظور لازم است کل عینک را پس بفرستید تا اشکالات آن برطرف شود. اگر پس از تصحیح نمره عدسی همچنان احساس ناراحتی داشتید و چشم‌هایتان اذیت می‌شد، بهتر است نزد چشم‌پزشک بروید تا دوباره تست بینایی بدهید و نمره دقیق عینک را برایتان مشخص کند. فروشگاه اینترنتی لوناتو بدون هیچ‌هزینه‌ای و به‌صورت کاملا رایگان عدسی اشتباه را برایتان تعویض می‌کند. البته در صورتی که اشتباه از طرف کارگاه ساخت عدسی لوناتو باشد. در بیشتر مواقع یک تغییر کوچک سبب می‌شود تا بینایی راحت‌تری داشته باشید.

مشکلات خاص عینک و راهکارهای حل آنها

بازتاب نور اگر لنز عینک شما بازتاب نور داشت و در بینایی‌تان مشکل ایجاد می‌کرد، از پزشک بخواهید تا  لنز را با نمونه‌های ضدبازتاب تعویض کند. یا دست‌کم پوشش‌ آنتی‌رفلکت روی آن بزند. باید بدانید که این تعویض هزینه‌هایی برای شما در بر خواهد داشت. پوشش آنتی‌رفلکت تمامی بازتاب‌های آزاردهنده لنز را از بین می‌برد و در نتیجه چشم‌ها بسیار کمتر خسته خواهند شد و در شب هم فرد دید واضحی خواهد داشت. لنزهای پراگرسیو اگر عینک جدید شما دارای لنز پراگرسیو است نمی‌توانید به راحتی با آن سازگاری پیدا کنید  چشم‌ها اذیت می‌شوند، فروشگاه عینک و لنز می‌تواند آن را با نمونه‌ای از یک برند دیگر یا عدسی‌های چند کانونی بدون‌خط تعویض کند. اگر ترجیح می‌دهید لنزهای پراگرسیو را با عدسی‌های دو کانونی ارزان قیمت یا تک دید تعویض کنید، این را در نظر داشته باشید که ممکن است اختلاف هزینه این دو عدسی به شما پس داده نشود. بیشتر بخوانید: عدسی دو کانونی و عدسی پراگرسیو چیست؟ حساسیت به نور اگر پس از خرید و استفاده از عینک در فضای بیرون از خانه به نور حساسیت دارید و دیدتان واضح نیست و نمی‌خواهید دوباره برای خرید عینک یا لنز جدید هزینه کنید، از عینک فروشی بخواهید تا لنز را با مدل فتوکرومیک تعویض کند. این لنزها به صورت خودکار در محیط‌های پرنور تیره می‌شوند تا شدت نور چشم را آزار ندهد. در فضاهای نیمه تاریک نیز دوباره به حالت شفاف بر می‌گردند. به این صورت همیشه و در هر حالتی دیدی واضح برای فرد ایجاد می‌کنند.

عینک جدیدی که خریداری کرده‌اید را دوست ندارید؟

وقتی عینکی که خریده‌اید را به هر دلیلی دوست ندارید، کمی شرایط تعویض آن سخت‌تر خواهد بود زیرا شما هیچ دلیل قانع‌کننده‌ای برای این منظور ندارید. البته دلیل دوست نداشتن عینک می‌تواند به شرح زیر باشد:
  • عینک سنگین است و مدام از روی بینی شما سر خورده و پایین می‌رود.
  • فریم عینک یا عدسی آن صاف یا زیبا نیستند.
  • انتخابتان برای فریم استباه بوده و بدون توجه به فرم صورت خود عینک خریداری کرده‌اید.
بیشتر بخوانید: چگونه فریم مناسب صورت خود را پیدا کنیم خبر خوب این است که فروشگاه اینترنتی لوناتو به کاربران خود این امکان را می‌دهد تا چند روز پس از خرید اگر بنا به هر دلیلی از فریم و عدسی خود راضی نبودند، آن را پس داده و گزینه‌ی دیگری خریداری کنند. بیشتر مغازه‌های فروش عینک چنین امکانی برای خریداران مهیا نمی‌کنند و شما وقتی یک عینک را خریده‌اید و لنز را روی آن سوار کرده‌اید دیگر امکان عوض کردن آن را نخواهید داشت.

به گارانتی تعویض یا بازگشت محصول توجه کنید

دوباره تاکید می‌کنیم که پیش از خرید هر عینکی به سیاسیت‌های فروشگاه عرضه کننده توجه داشته باشید و در مورد گارانتی تعویض یا گارانتی بازگشت حتما بپرسید. در مورد هزینه‌های اضافی که ممکن است برایتان در بر داشته باشد یا زمانی که می‌توانید محصول را پس دهید حتما سوال بپرسید. به‌طور مثال، در لوناتو، پس از خرید عینک شما می‌توانید تا 30 روز پس از خرید عینک را بازگشت داده و پول خود را پس بگیرید. یا آن را با مدل دیگری تعویض کنید.

Related Articles

کامنت بگذارید