خانه اخبار مشهورترین عینک‌ جهان بر چشم چه کسانی بوده‌اند؟

مشهورترین عینک‌ جهان بر چشم چه کسانی بوده‌اند؟

نویسنده تیم لوناتو
مشهورترین عینک‌ جهان

لباس ممکن است به انسان شخصیت ببخشد اما عینک نیز نقش اساسی‌ای را در ظاهر ما بازی می‌کند. امروزه متخصصان مد و فشن بسیاری نیز به دنبال یافتن بهترین طراحی‌های عینک هستند و از طرفی دیگران را نیز در این زمینه راهنمایی می‌کنند. از طرفی دسترسی به فضای مجازی و توانایی دنبال کردن لحظه به لحظه‌ی دنیای مد و فشن به ما این امکان را می‌دهد که بهترین و مشهورترین عینک‌ جهان را در آن لحظه دنبال کنیم. علاوه بر این افراد سرشناس و مشهور نیز تاثیر بسیاری بر شهرت یک عینک گذاشته‌اند. برندهای مختلف عینک در جهان نیز از این مزیت بهره‌ی زیادی برده‌اند و در بسیاری از شیوه های تبلیغاتی خود از افراد مشهور و پرطرفدار استفاده کرده‌اند.

در قرن اخیر عینک طبی طرفداران بسیاری پیدا کرده و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. برای مثال در سال‌های 1950 و 1960 آدری هپبورن و گریس کلی که از ستارگان سینما بودند، به عنوان یکی از مشهورترین افراد عینکی جهان شناخته شده بودند. این افراد هنوز هم بر طراحی عینک‌ها اثر گذارند. چرا که طرفداران آن‌ها هنوز هم علاقه دارند که از عینک‌هایی که آن‌ها در آن زمان بر چشم می‌زدند استفاده کنند.

یکی از مشهورترین عینک‌های آدری هپبورن عینک چشم گربه‌ای اش بود که در بازی خود در نقش هالی در فیلم صبحانه در تیفانی به چشم زد. این عینک هنوز هم یکی از جمله مشهورترین عینک جهان است و برندهای مختلف دنیا نیز طرح‌های مشابه آن را طراحی و تولید می‌کنند.

در حقیقت باید گفت که امروزه جای عینک‌ها به عنوان وسیله‌ای برای بهبود ضعف‌های بینایی با جای ابزارهای مد و فشن عوض شده است. حتی افرادی هم که مشکل بینایی ندارند برخی اوقات برای تنوع و کامل کردن استایل خود، گاهی از عینک استفاده می‌کنند.

حال میخواهیم چند نفر از افراد مشهوری را که در طراحی عینک‌ها و شهرت آن‌ها تاثیر داشته‌اند و به نوبه‌ی خود یک عینک معمولی را به مشهورترین عینک جهان بدل کرده‌اند، معرفی کنیم.

۱- جانی دپ

جناب دپ که اکنون سن 50 سالگی را گذرانده است، همچنان استایل‌های خاص و جذاب خود را دارد و طرفدارانش همچنان او را دنبال می‌کنند. جانی دپ یکی از طرفداران پروپاقرص عینک‌های مدل horn-rimmed است، که جذبه‌ی خاصی نیز به او می‌بخشد. علاوه بر این مدل او سال‌ها عینکی آبی به چشم داشت که این به دلیل مشکل بینایی او بود که به گفته‌ی خودش بدون آن عینک‌ها بسیار تار می‌دید.

مشهورترین عینک دنیا : عینک جانی دپ

۲- سارا پیلین

سارا لوئیز هیث پیلین سیاست‌مدار، صاحب‌نظر سیاسی و نویسنده‌ی آمریکایی است که از سال 2006 تا 2009 نیز فرمانداری آلاسکا را برعهده داشت. او همیشه عینک بدون فریم به چشم دارد. عینک‌های او از جمله عینک‌های سبک محسوب شده و از جنس بتا-تیتانیوم می‌باشند.

مشهورترین عینک‌ جهان

۳- بیل گیتس

بیل گیتس که جزو بزرگترین کارآفرین و سرمایه داران جهان است نیز مشهورترین عینک جهان را به چشم دارد. اخیرا او عینک بزرگ مدل ناپلئون دینامیت به چشم می‌زد، در حالیکه امروزه با انتخاب عینک کائوچویی مستطیلی کوچکتر سلیقه‌ی خود را تغییر داده است.

مشهورترین عینک‌ جهان

۴- دنیس تیلور

دنیس تیلور که یکی از حرفه‌ای ترین بازیکن‌های اسنوکر است که در سال 1985 بر رقیب قدر خود پیروز شد. بامزه‌ترین اتفاق راجع به او عینکش بود که توجه همه را به خود جلب کرد. عینکی مربعی و خیلی بزرگ که بسیاری از طرفدارانش را به پوشیدن چنین عینکی سوق داد.

مشهورترین عینک‌ جهان

۵- بادی هالی

چارلز هاردین هالی معروف به بادی هالی نوازنده و خواننده‌ی آمریکایی و از بنیان‌گذاران سبک موسیقی راک اند رول بود. این افسانه‌ی موسیقی کمک زیادی به شهرت یافتن عینک های مدل ویفرر در دوران امروز کرد. عینک بادی هالی امروزه تبدیل به یک سمبل نوازنده‌ی موسیقی شده است.

مشهورترین عینک‌ جهان

۶- وودی آلن

آلن، کمدین، بازیگر، کارگردان، نویسنده و موسیقی‌دان آمریکایی است که با فیلم‌ها و نوشته‌هایش تاثیر زیادی در جامعه‌ی هنری و ادبی داشته است. عینک موسکات مشکی به عنوان یک عینک مشهور جهان شناخته شده است. چرا که افراد زیادی سعی کردند عینک خود را با آلن تطابق دهند.

مشهورترین عینک‌ جهان

۷- استیو جابز

استیو جابز کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر شرکت اپل بود، که شرح زندگی او و کارهای بزرگی که برای دنیای تکنولوژی انجام داد باعث شد که او تبدیل به یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین چهره‌های جهان بدل شود. این شهرت وی باعث شد که افراد زیادی به دنبال این باشند که هر چه زودتر به فردی مثل او بدل شوند و تقریبا اولین قدمی که بیشتر افراد برمی‌داشتند این بود که عینکی مشابه عینک او گرد و بدون فریم انتخاب می‌کردند. اینطور بود که عینک او نیز به مشهورترین عینک جهان بدل شد.

مشهورترین عینک‌ جهان

Related Articles

کامنت بگذارید