خانه راهنمای خرید و محصولات مشخصات و ویژگی های لنز رنگی خوب و باکیفیت

مشخصات و ویژگی های لنز رنگی خوب و باکیفیت

نویسنده تیم لوناتو
colored lensess

مشخصات و ویژگی های لنز رنگی خوب و باکیفیت


لنز رنگی خوب و باکیفیت به شما این امکان را می‌دهد که رنگ چشم خود را به شکلی طبیعی تغییر دهید، بدون اینکه آسیبی به آن وارد شود.
این محصول حالا به عنوان یک اکسسوری پرطرفدار، در انواع و اقسام رنگ‌ و برند تولید می‌شود. اما انتخاب نوع مناسب و باکیفیت آن اهمیت زیادی در حفظ سلامت چشم شما دارد. چراکه چشم حساس‌ترین عضو بدن شما است و هر ابزار و اکسسوری مربوط به آن باید از جوانب مختلف تأیید شود.
برای اینکه بتوانید یک لنز رنگی خوب و باکیفیت انتخاب و خریداری کنید، لازم است این نوشته را تا انتها بخوانید.

لنز رنگی چگونه عمل می‌کند؟


بیشتر این لنزها برای تغییر رنگ قسمت رنگی چشم، یعنی عنبیه طراحی شده‌اند. از آنجایی که این ناحیه از اشکال و خطوط رنگارنگ تشکیل شده است، این لنزها دارای مجموعه‌ای از نقاط ریز و خطوط و اشکال رنگی هستند که به لنزها کمک می‌کند تا در چشم طبیعی‌تر به نظر برسند.
با پوشیدن این لنزها یک قاب رنگی به ناحیه داخلی لنز اضافه شده تا رنگ چشم را تغییر دهد. بااین وجود مرکز لنز کاملاً شفاف باقی می‌ماند تا بتوانید از طریق آن ببینید. البته اگر دیدتان مشکلی داشته باشد، می‌توانید از نمونه‌های لنز طبی رنگی استفاده کنید. در صورت نیاز به نسخه، لنزهای رنگی با اصلاح نزدیک‌بینی یا دوربینی مخصوص به خود شما در دسترس است.

لنز طبی رنگی
لنز طبی رنگی

لنز رنگی خوب و باکیفیت چه ویژگی‌هایی دارد؟


بخشی از ویژگی‌های کیفی لنز را می‌توان از روی ظاهر آن بررسی کرد. بااین وجود پوشیدن لنزها تا حدود زیادی شما را نسبت به کیفیت یا عدم کیفیت این محصول آگاه می‌سازد.


بهترین لنزهای رنگی مشخصات زیر را دارند:


سبک: لنز باکیفیت وزن کمی دارد و کمترین فشار ممکن را به چشم وارد می‌کند.
صاف و صیقلی: یکی از ویژگی‌های ظاهری لنز رنگی باکیفیت، سطح آن است که باید صیقلی و صاف باشد.
• مجهز به قابلیت عدم جذب رطوبت: لنز رنگی باکیفیت رطوبت چشم را جذب نکرده و باعث خشکی آن نمی‌شود. درواقع لنز باکیفیت رطوبت چشم را حفظ کرده و اجازه نمی‌دهد خشکی به چشمتان آسیب بزند.
• راحت: محصول خوب کوچکترین حس ناخوشایند و ناراحتی در چشم شما ایجاد نخواهد کرد.
امن: لنزی که باعث سوزش و قرمزی چشم‌ها شود و احساس وجود یک جسم خارجی در چشم را به شما بدهد، مطمئناً یک محصول بی‌کیفیت است.
• بادوام و ماندگار: اگر متوجه کوچکترین ترک و پارگی در لنز شدید، مطمئناً این یک نمونه بی‌کیفیت است. درضمن لنز باکیفیت به مرور زمان نیز دچار پارگی یا تجمع رسوبات نمی‌شود.
مطابق با استانداردهای جهانی: مهم‌ترین استاندارد این محصول تأییدیه سازمان غذا و داروی آمریکا FDA است. هر نوع لنزی باید این تأییدیه را داشته باشد.
• مجهز به قابلیت اکسیژن‌رسانی: لنز خوب اکسیژن را به راحتی منتقل کرده و از این طریق از خشکی چشم و عارضه‌های ناشی از آن پیشگیری می‌کند.
دارای قطر مناسب: قطر لنز اهمیت زیادی در سازگاری آن با چشم شما دارد. درواقع لنز خوب باید تمام سطح قرنیه شما را پوشش بدهد.
مجهز به فناوری‌های روز دنیا: یکی از این فناوری‌ها پلاسما است که باید در لنز رنگی وجود داشته باشد. فیلترهای UVA و UVB نیز که می‌توانند در برابر اشعه‌های مخرب از چشم شما محافظت کند، از دیگر فناوری‌هایی است که باید در لنز وجود داشته باشد.

بهترین لنزهای رنگی
بهترین لنزهای رنگی

توصیه‌هایی برای خرید لنز رنگی مناسب


حالا که ویژگی‌های لنز تماسی رنگی خوب را می‌دانید، بهتر است بدانید که در هنگام خرید این محصول به چه نکات دیگری باید توجه کنید. انتخاب بهترین لنز چشم رنگی به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. اقدامات زیر به شما در جهت تصمیم‌گیری بهتر کمک خواهد کرد:
• سؤال کنید!

همچنین بخوانید: چگونه از بدتر شدن خشکی چشم در زمستان پیشگیری کنیم؟


سؤالات زیر را از خودتان بپرسید و پاسخ دقیق را درنظر بگیرید:

  • آیا برایتان مهم است که رنگ چشمتان طبیعی به نظر برسد؟
  • آیا دوست دارید رنگ چشمتان تیره‌تر از حالت طبیعیشان شود؟
  • آیا مایلید رنگ چشمتان به کلی تغییر کند؟

اگر چشمان روشنی دارید!


اگر می‌خواهید ظاهری طبیعی داشته باشید و چشمانی روشن دارید، رنگی را انتخاب کنید که عنبیه‌تان را برجسته کند. یا به دنبال لنزی باشید که به چشم شما عمق ببخشد. مثلاً برای چشم طوسی، لنز آبی یا آنفش را تغییر خوبی به دنبال دارد.
ازطرفی چنانچه رنگ چشم شما به طور طبیعی آبی روشن است، لنزهای مات سبز یا طوسی جلوه خاصی به چشمتان می‌دهد.
اما اگر ترجیح می‌دهید که تغییر چهره داده و جلوه‌ای خیره‌کننده به چشمانتان بدهید، لنزهای مات که با رنگ پوستتان در تضاد است را انتخاب کنید. برای مثال لنز قهوه‌ای و تیره بر روی پوست روشن و موهای بلوند بسیار جذاب است.

لنز ابی
لنز ابی


اگر چشمان تیره‌ای دارید!


اگر چشم‌های تیره دارید، استفاده از لنز تیره‌تر ایده خوبی نیست. درواقع شما باید برای ملایم‌تر کردن چشمان خود از طیف‌های روشن‌تر قهوه‌ای یا قهوه‌ای مایل به سبز و زیتونی استفاده کنید.
با این حال، می‌توانید با رنگ‌های روشن‌تر نیز مانند بنفش، آبی و سبز ظاهر خود را به خوبی تغییر دهید. چنانچه رنگ پوست زیتونی یا تیره دارید، رنگ چشم روشن‌تر شما را متفاوت نشان می‌دهد.

لنز سبز
لنز سبز

توصیه‌هایی برای حفظ کیفیت و سلامت لنز چشم رنگی


خرید لنز چشم باکیفیت اقدام عاقلانه‌ای است. اما اگر واقعاً به سلامت چشم خود اهمیت می‌دهید، باید نحوه مراقبت اصولی از این اکسسوری را نیز بدانید. در ادامه به اقداماتی اشاره می‌شود که به حفظ کیفیت لنز و البته سلامت چشم شما کمک خواهد کرد:
لنزهای رنگی باید مرتباً تمیز و ضدعفونی شوند. این کار را بااستفاده از آب انجام ندهید؛ چراکه حتی آب بسته‌بندی نیز پر از باکتری است. برای تمیز کردن لنز، لنز را در کف دست خود قرار دهید، چند قطره محلول لنز بریزید و به آرامی با انگشت اشاره خود مالش دهید. محفظه لنز را پر از محلول تازه کنید و تمام مراحل را روی لنز دیگر تکرار کنید.
همچنین با استفاده از محلول ضدعفونی‌کننده و محفظه مناسب می‌توان از ورود آلودگی به لنز پیشگیری کرد.
• همیشه قبل از تمیز کردن یا دست زدن به لنز دست‌های خود را بشویید. لنزها به راحتی می‌توانند کوچکترین جرم و آلودگی را به خود جذب کرده و دچار افت کیفیت شوند. درضمن این رویداد خطر عفونت و انواع عارضه را برای چشم شما به دنبال دارد.
• نکته مهم دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که در صورت لزوم باید لنز خود را تعویض کنید. چشم پزشک شما می‌تواند به شما بگوید که چه زمانی برای تعویض لنز رنگیتان بهتر است.

همچنین بخوانید: خوابیدن با لنز، عوارض، خطرات و مضرات آن بر چشم!
محلول لنز

منبع
https://www.allaboutvision.com/color-contact-lenses/
https://www.extrabux.com/en/guide/4987558

Related Articles

1 کامنت

محمد 19 مرداد 1402 - 01:47

چقدر تاریخ انقضاء دارد ؟؟؟

پاسخ

کامنت بگذارید