خانه چگونه مدل عینک طبی برای صورت گرد را به درستی انتخاب کنیم؟

چگونه مدل عینک طبی برای صورت گرد را به درستی انتخاب کنیم؟

نویسنده تیم لوناتو
مدل عینک طبی برای صورت گرد

مدل عینک طبی برای صورت گرد

مدل عینک طبی برای صورت گرد مستلزم این است که شناخت درستی از فرم صورت خود داشته باشید. صورت‌های گرد معمولا پیشانی پهن، گونه‌های پر و چانه‌ی گردی دارند. این گونه چهره‌ها به راحتی از ظاهر گرد آن‌ها و نبود هیچگونه زاویه و خطوط برجسته‌ای در طرح صورت، شناخته می‌شوند.

انتخاب شکل و رنگ درست در عینک‌ها می‌تواند تاثیر عمیقی بر چهره‌ی شما بگذارد و چهره‌ی شما را جذاب‌تر از قبل جلوه دهد.

هنگام انتخاب عینک طبی برای صورت‌های گرد، هدف شما باید اضافه کردن تضادی به انحنای صورت باشد و باید از فریم‌هایی که گردی صورت را بیشتر جلوه می‌دهند بپرهیزید.

با ایجاد تضاد از طریق یک عینک زاویه‌دار می‌توانید صورت خود را باریک‌تر و بلندتر جلوه دهید.

بهترین روش انتخاب مدل عینک طبی برای صورت گرد این است که عینک شما پهنای بلندتری نسبت به ارتفاعش داشته باشد. چرا که عینک عریض‌تر تصویری از یک چهره‌ی باریک‌تر به شما خواهد بخشید.

عینک برای صورت گرد

بنابراین نباید از عینک‌هایی با تزیینات اضافی، با تصاویر چاپی و رنگ‌های روشن بترسید، چرا که همه‌ی اینها تضاد کافی را در چهره‌ی شما به وجود خواهند آورد.

مدل عینک طبی برای صورت گرد

علاوه بر این عینک‌هایی با قسمت پل نازک و شفاف چشمان شما را بزرگ‌تر نشان خواهند داد.

چگونه بهترین مدل عینک طبی برای صورت گرد را انتخاب کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید هنگام انتخاب عینک به یاد داشته باشید این است که باید دنبال فریم‌های زاویه‌دار باشید. در زیر چند نکته‌ی مهم در انتخاب مدل عینک طبی برای صورت گرد را به شما آموزش خواهیم داد:

فریم‌های هندسی و زاویه‌دار: صورت‌های گرد انحنا دارند و نسبت به سایر مدل‌های صورت فاقد زاویه هستند. بنابراین فریم های هندسی و زاویه‌دار، چهره‌ی شما را جذاب‌تر کرده و تعادلی میان چهره‌ی شما و عینکتان برقرار خواهد کرد. ابن مدل یکی از بهترین گزینه ها برای عینک طبی مردانه یا زنانه برای صورت های دایره ای است.

فریم‌های مستطیلی: یک فریم مستطیلی معمولا بهترین گزینه برای صورت‌های گرد به شمار می‌رود. هم اندازه بودن عرض و ارتفاع چهره در صورت‌های گرد، موجب می‌شود که این گونه چهره‌ها کوچک‌تر از خود حقیقیشان جلوه کنند. فریم مستطیلی این تصویر را خواهد شکست و چهره را بلنرتر و باریکتر نشان خواهد داد.

فریم‌های شیب‌دار: اگر شما گونه‌های بسیار گردی دارید، می‌بایست از مدلی در عینک استفاده کنید که توجه‌ها را از سمت گونه‌ی شما برداشته و همزمان به چشم‌هایتان متمرکز کند. فریم‌هایی که به سمت بالا شیب دارند، بهترین گزینه برای ایجاد چنین تاثیری هستند.

بیشتر بخوانید: عینک آفتابی برای صورت گرد چه ویژگی‌هایی دارد؟

مدل‌هایی که مناسب صورت گرد نیستند

توجه داشته باشید که تمامی صورت‌های گرد یکسان نیستند، برخی نسبت به بقیه ممکن است گردتر باشد. بنابراین می‌توان با در نظر داشتن اصول کلی در این رابطه، مدل‌های دیگر فریم‌ها را نیز امتحان کرد. با این وجود یک سری فریم مشخص وجود دارند که می‌بایست از‌آن‌ها پرهیز کنیم.

فریم‌های کوچک و کوتاه: عینک‌هایی با فریم های کوچک و کوتاه برای صورت‌های گرد مناسب نیستند چرا که توجه افراد را به گونه‌های شما جذب خواهد کرد.

فریم‌های گرد: همانطور که در ابتدای این مطلب نیز یادآوری کردیم، عینک‌های گرد مناسب برای صورت گرد نیستند و فقط موجب تشدید گردی صورتتان خواهد شد. پس بی خیال عینک طبی زنانه یا مردانه‌ای شوید که فریم گرد دارد.

سوالات رایج در مورد عینک طبی مناسب برای صورت گرد

بهترین فریم عینک طبی برای صورت گرد چیست؟

فریم مستطیلی معمولا بهترین گزینه‌ی عینک طبی برای صورت گرد است.

عینک طبی برای صورت گرد چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

فریم‌های هندسی و زاویه‌دار، برای این مدل چهره‌ جذاب‌تر است. به این خاطر که میان چهره‌ی فرد و عینک او تعادل برقرار خواهد کرد.

صورت من فرم لوزی دارد آیا می‌توانم عینک گرد بخرم؟

بهتر است که این کار را نکنید. افرادی که صورت لوزی‌شکل و الماسی دارند نباید هرگز سراغ فریم گرد بروند. البته فریم‌های بیضی را می‌توانند انتخاب کنند اما عینک نباید کاملا گرد و دایره‌ای باشد.

عینک طبی گرد را می‌توان برای صورت گرد استفاده کرد؟

خیر، عینک‌های گرد برای صورت گرد مناسب نیستند و فقط موجب تشدید گردی صورتتان خواهد شد. هرچه صورت شما گردتر باشد، عینک شما می‌بایست زاویه‌دارتر باشد.

بیشتر بخوانید: عینک گرد آفتابی را با چه تیپ و لباس‌هایی باید پوشید؟ ماجراجوها بیشتر دنبال این فرم عینک هستند

کامنت بگذارید